Styreworkshop og kokostorsk med karamellisert løk

Selv om jeg tar det roligere med min egen trening nå om dagen betyr ikke det at jeg fyller dagene med treningsinspirasjon likevel! I helgen var jeg på styrkeworkshop arrangert av Tech Nutrition og denne var ledet av min venninne Siri Vasdal som jobber som personlig trener. Vi har trent flere økter sammen tidligere – og jeg har lært utrolig mye av denne dama. Derfor synes jeg det var veldig gøy at helgens kurs var fullbooket med jenter som vil lære seg teknikk innen styrketrening. Jeg elsker trenden med at jenter beveger seg ut i styrkerommet og ut av aerobicsalen! Elsket også goodiebagen alle påmeldte fikk, proteinbarene skal jeg spare til etter konkurranse men Fresen er allerede åpnet, avhengig vet dere!


Her gjennomgår superflinke Siri knebøy mot vegg for å sjekke bevegelighet i musklene.

Vel hjemme fra kurs lagde jeg torsken min – som jeg spiser to ganger hver eneste dag. Jepp, du leste riktig, dag inn og dag ut spiser jeg nå torsk til middag og kvelds. Og NEI – jeg blir ikke lei! Alt handler om tilberedelse – og jeg gleder meg faktisk til torsken min hver eneste dag. For å lage en porsjon av diett-torsken min trenger du følgende:

150 g torskefilet

50 g kokosmelk (ikke light)

3 fedd hvitløk

1 liten fersk chili

Salt og pepper

Så mye grønnsaker du har lyst på

Stek torsken i panna med finhakket hvitløk og chili Deretter heller du kokosmelken over og lar det stå noen minutter, smak til med salt og pepper. Kokosmelken er veldig søt og mild i seg selv, og derfor tåler denne retten mye smak i form av chili og hvitløk. Kokosmelk er også en god kilde til sunt fett – noe vi alle trenger i kostholdet vårt. Siden det var søndag slo jeg til med karamellisert løk som tilbehør – det er så godt til kokostorsk! Det lages så enkelt som å smelte 2 ss sukrin i panna før du tilsetter en finhakket løk som brunes på vanlig måte. Løken får da en utrolig god og søt smak som passer veldig godt med kokostorsken. I tillegg valgte jeg paprika, brokkoli, cherrytomater og fersk sjampinjong som tilbehør – her velger du bare de grønnsakene du liker best. Jeg spiser over en kilo (!) grønnsaker om dagen fordi jeg synes det er så godt. Er du ikke like fan av kaninfor som meg vil ris eller potet gjøre seg veldig godt på siden av denne retten også.  

Så ikke dette godt ut kanskje? Torsk trenger ikke absolutt ikke å være kjedelig!

11 kommentarer
    1. Så veldig bra ut.. Bra med noen tips.. Akkurat vært og trent styrke selv. Og det føles utrolig digg igrunn… Med en påfølgende proteinshake 😉

    2. Jeg har testet denne tilberedningsmåten for torsk etter å ha lest om det hos deg, og det er ny torskefavoritt her i huset! Nydelig!

    3. Fy søren, Nora! For en inspirasjon du er. Elsker å lese bloggen din, med små tips i hverdagen, hvordan diettformen din er, ja – bare alt du kommer med. Gleeeeeder meg til å klikke meg inn 🙂 Stå på og lykke til til helgen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg