Forandring på 4 måneder og 500 kcal pizza

Et bilde sier mer enn 1000 ord ikke sant? De to øverste bildene er tatt i Mexico den 6. mai i år. Jeg hadde da vært på reisefot i fire måneder, spist mye god mat, hatt det fantastisk og trening var langt i fra førsteprioritet. De to nederste bildene er tatt 6. september – det vil si akkurat 4 måneder etterpå. Jeg trodde helt ærlig ikke at forskjellen var så stor før jeg så sammenligningen – men det er tydelig at mye har skjedd de siste månedene! Så hva er oppskriften? 100% innsats på trening og når det kommer til kosthold – ingenting annet. Det høres kanskje for lett ut til å være sant, men det er akkurat det som skal til. Absolutt ingen unnasluntring på styrketreninga, nøyaktig følging av kostholdsplanen min og kondisjonstrening har ført til resultetet på de nederste bildene. Og vet dere hva? Hvis jeg kan – så kan alle dere også!

Samme jente, samme telefon, samme bikini – ny kroppsfasong.

Som nevnt fikk jeg spisedag i går – og jeg lagde en utrolig god pizza som totalt inneholder 500 kalorier med både bunn og fyll! Denne kan altså nytes med den aller beste samvittighet når som helst – enten det er mandag eller lørdag. Det er den beste følelsen å spise god mat som jeg vet er god for kroppen min. Her er oppskrift og fremgangsmåte på den sunne herligheten: 

Pizzabunn:

50 g havremel

5 g fiberhusk

1 ts sukrin 

1 ts salt

1-2 dl vann

2 eggehvitter 

Sett først ovnen på 180 grader. Deretter blander du alle ingrediensene utenom eggehvittene, rør godt og la røren svelle mens du stivpisker eggehvitter. Vend så blandingen inn sammen med eggehvittene, før du smører jevnt utover bakepair. Stek i ca. 15 minutter midt i ovnen. Bunnen blir ganske luftig – vil du ha den sprøere så dropp å stivpiske eggehvittene og heller tilsett mer havremel.

I mens den står i oven lager du fyllet. Sausen lagde jeg så enkelt som 3 ss tacosaus, 1 ts pesto og hvitløkssalt som jeg smurte utover deigen. I tillegg hakket jeg opp ca 100 g løk, 50 g paprika, 100 fersk sjampinjong, 50 g paprikaskinke og 3 skiver med lettere Norvegia og fordelte utover. Her må du gjerne bruke fantasien og toppe den med det du vil – men dette var altså de ingrediensene jeg valgte å gå for 🙂


Sett pizzaen inn i ovnene igjen – og etter ca 10-15 minutter har osten smeltet og herligheten er klar til å nytes! Jeg synes alltid pizza smaker bedre med litt fersk ruccola og oregano på toppen – det setter liksom prikken over i’en etter min mening. 



Sukkerfri ketchup er også en favoritt på pizza – og selvfølgelig ble 4 pizzastykker borte på null komma niks mens jeg koste meg med å se serier på pc. At noe så godt kan være så sunt og bare inneholde 500 kalorier gjorde meg både mett og lykkelig. Likevel fikk jeg plass til litt dessert etterpå også – den kan jeg dele med dere i morgen 🙂 Nå venter dagens “trening” – jeg skal ut å gå tur med en god venninne. Godt for både kroppen og hodet og komme seg ut litt – syk eller ei. Ha en fin kveld videre da dere!

45 kommentarer
    1. Hei Nora
      jeg skal på en 4 mnd tur. Livredd for at det skal ødelegge all fremgangen jeg har hatt det siste året. Har du noen tips på “do” and “donts” på turen. Blir en del trekkingturer, men tror ikke det er nok 😉

    2. Så utrolig flink du har vært! Og pizzabunnen må prøves ut, har aldri laget noe annet enn “vanlig” bunn med grovt mel, så på tide å utvide litt på den fronten 😉

    3. Stor respekt for det du har oppnådd. Som du sier det hjelper lite med trening dersom man ikke prioriterer kostholdet også. Jeg skulle ønske jeg er like flink med trening og kosthold som deg også slik at jeg blir glad i kroppen min igjen. Jeg er 157 cm og veier 57 kilo så jeg er ikke akkurat lettvekter. Lykke til , dette her kommer du til å klare..

    4. Flot FLOT transformation !! Du har virkelig fået cuttet flot ned endnu engang.. Det bliver så spændende at se dig på scenen 🙂

    5. Hvor får jeg kjøpt havremel? Stor forskjell i energi/kcals dersom eg bruke speltmel? Så utrolig flink du har vært! Heier på deg:D

    6. Trener du mye kondisjonstrening forhold til styrketrening? Må man trene hver dag, og flere ganger om dagen for å klare en slik forvandling?

    7. Vet du sikkert synes dette er helt ubetydelig, men av ren nyskjerrighet – hvor mange kilo gikk du ned på de 4 månedene?

    8. Wooow for en fremgang!! Nesten for godt til å være sant, men jeg likte størrelsen på armene dine bedre før, syns de så veeldig tynne ut nå. Men absolutt helt nydelig er du:-)

    9. Den pizzaen så helt himmelsk ut… Du er flott. Jeg forstår ikke hvordan du har klart å finne den fantastiske balansen der mat ikke tar helt overhånd i livet ditt. Jeg har mine perioder, men så sklir alt sammen helt ute, og jeg kan overspise smågodt, kaker og annet to dager i uken. Masse respekt til deg som får til det du gjør 🙂 Et spørsmål bare: Hvordan synes du det er å gå på diett i forhold til helse osv? Merker du at det går utover “ditt indre” holdt jeg på si, eller får du ingen problemer selv om du ligger i underskudd over lang tid?

    10. WOW 🙂 Bra jobba! Kan ikke du skrive litt om hvordan du trener beina dine siden du trener de så mye nå for tiden? 🙂

    11. Hei.
      HÅPER du kan legge ut ditt treningsprogram for en uke og hva du spiser! Jeg trener mye, men ser ingen resultater, så pliz 🙂 , kan du legge det ut?

    12. Hvordan blir det etter konken? Vil du føle deg ufresh når kiloene kommer tilbake? Når du ikke er like markert og har lav fett% ? Kan ikke du skrive hvordan det etter en konk, hvordan se at dem resultatene du har jobbet for blir mindre synlig?
      Er bare noe eg lurer på, man skriver jo helst om fremgangen til scenen men ikke etter på.

    13. Chr: joda, jeg skal blogge like ofte etter konkurranse så det skal jeg skrive om 🙂 jeg gleder meg faktisk til å gå litt mer fett på kroppen og mer overskudd på trening!

    14. Jeg må bare spørre og krysser fingrene på svar. Prøvde du gå ned i vekt først, eller har du bare spist bra og trent litt av hvert? (altså at du ikke var fokusert på å slanke deg før du bygget litt muskler). Håper du forstår og ikke jeg fikk skrevet det på en teit måte.

    15. Wow, for en forskjell! Du ser absolutt råbra ut på begge bildene, men det er ingen tvil om at du kommer til å ha en knallbra scene for i år, ønsker deg masse lykke til 😉

    16. så utrolig bra! jeg syntes du har så sykt fin kropp, det er drømmekroppen! . kan du skrive litt om kostholdsplanen din på bloggen? 🙂

    17. Wow! Ser sykt bra ut! Bare lurte på om du trener på Poledancekurs eller om du bare har poseringstrening der 🙂 ?

    18. Hei. Utrolig å se resultatene dine, du ser helt fantastisk ut. Går det an å spørre hvor du har fått tak i denne kostholdsplanen og treningsplanen, du hadde gjort en ung jente super lykkelig!
      Hvis du gidder kan du godt legge meg til på facebook: Tonje Merete Viskedal.
      Første gang jeg besøker bloggen din. Men nå har du fått deg en ny fast leser 😉 keep up the good work!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg