Magisk pannekaketårn & Hero WOD

Verdens beste protein pannekaker:

50 g havregryn

1 most banan

20 g vaniljeprotein

2 eggehvitter

1 dl vann

20 g sukrin gold

1 ts kanel

Ønsket antall dråper vaniljestevia

Mos bananen i en bolle med gaffel eller stavmikser. Tilsett resten av ingrediensene og bland det hele godt sammen. Gjerne la røra stå i 10 minutter hvis du klarer å vente slik at smaken setter seg godt og røra får tid til å svelle. Stekes på middels varme i en god teflonpanne, grunnet kanelet og sukrin gold ser de litt mørkere ut enn vanlige proteinpannekaker. Men de smaker også bedre – jeg lover! Disse er magiske for enhver smaksløk – virkelig en fest i munnen. Det gjelder hver dag i året, men på diett ble det bare enda mer fantastisk. Rett og slett magiske munnfuller!

Jeg pleier som regel å spise de en og en med masse digg topping, men ble inspirert av teamjenta Linn til å lage pannkaketårn istedet. Jeg fikk 7 små pannekaker av røra og stablet de i to tårn med en kjempegod kombinasjon mellom lagene. Cottage cheese, sukrinmelis, sukkerfritt syltetøy og blåbær blandet sammen var det perfekte fyllet i disse pannekakene. Herregud så godt! Det var ei veldig mett og fornøyd jente som la seg i går etter å ha kost meg med denne stablen.

I juli døde 19 brannmenn i Arizona – og til ære for de døe utførte en rekke crossfit stjerner en WOD under helgens Memorial Day. Dette kalles en Hero WOD, og vi utførte også den samme på Maxpuls. Øvelsene så slik ut: 30 air squat, 19 powerclean, 7 strikte pullups og 400 meter løping.  Dette er en runde, og man kjører alle øvelsene kontinuering i totalt 6 runder før økta er gjennomført. Det jeg synes er så bra med slike økter er at du velger vekter selv og gjennomfører i ditt eget tempo, det gjelder altså å konkurrere mot seg selv på hver runde. Jeg brukte totalt 39 minutter på å gjennomføre og var så sliten av jeg holdt på å gå i bakken etterpå. Fantastisk følelse 🙂


Topp og tights er begge fra Better Bodies. (Lenkene i innlegget er sponset)

Det er mandag og klart for en ny økt på Maxpuls for min del, og deretter venter en styrkeøkt litt senere på kvelden. Gleder meg til å trene meg masse energi etter gårsdagens etegilde – super start på uka! Start din treningsuke bra også, og fortsett den gode trengen gjennom hele uka. September har kommet og sommeren er offisielt over, da er det på tide å spikre hverdagsrutinene igjen. Trening gir energi, og gjør at kroppen skiller ut endorfiner som gjør oss gladere – det trenger vi vel alle når høsten melder sin ankomst. Riktig god mandag da dere!

20 kommentarer
    1. Jeg er så innmari imponert over de treningsøktene du gjennomfører, også itillegg på diett Nora! Det er jo helt vilt at du klarer å kjøre så tunge økter! En sann inspirasjon!

    2. Hei, jeg har et spm ang periodisk faste. Du inntar jo ikke noe fast føde før sikkert etter 12 engang. Men hvordan tilskudd er viktig da? Bcaa, omega3 (slevfølgelig). Ja, hva tar du? Proteinpulver?

    3. Bra jobba!! Gjorde den økta selv idag og den er hard! Men morsom 🙂 Hva slags vekt hadde du på cleansene? Hadde 40kg og de var absolutt det værste..veldig fornøyd med å fullføre på time capen vi hadde på 35min! trodde aldri jeg skulle klare det..

    4. Utrolig flott blogg, og ei utrolig flott dame! Virkelig en stor inspirasjon og motivasjon når det kommer til trening!
      Har stor tro på at du kommer til å gjøre det bra under Stavanger Open og Norgesmesterskapet, du ser helt utrolig bra ut 😉
      Kan jeg spørre hva som er dine favorittøvelser for skuldre? Du har så utrolig flotte skuldre, og skuldre er noe jeg selv sliter med…

    5. Hei Nora
      følger med deg og synes du ser kjempe bra ut, bare lurer på sånn ca hvor mye kcal du har i deg i løpet av dagen på diett, for synes det virker som du spiser masse mat ? å alt ser helt mega fristene ut 🙂 vet du forresten sånn ca hvor mye kcal det er i de pannekakene ?
      mvh
      Astrid

    6. Dette er sikkert det rareste spørsmålet du har fått hittil, men hvordan får du så fine armhuler? Ingen kutt, inngrodde hår eller tegn på at det vanligvis vokser hår der, eller noe!

    7. Dødsbra jobbet! Du ser kjempebra ut!
      Hvilken størrelse har du better bodies tightsene dine i? Den camo og den andre?

    8. I går prøvde jeg pannekakene dine Nora. Jeg gjorde bare en forandring, og det var at jeg brukte hele egget og ikke bare eggehviten.
      For en suksess!!! Det er noe av det beste jeg har smakt. problemet var bare at ungene spiste opp nesten alle sammen!
      Nå er jeg så dårlig til å regne ut kaloerier på det jeg spiser, men det virker som om de var sunne nok selv om jeg beholdt plomma. Får vel prøve uten engang også.
      Takk for en super oppskrift! Det kommer til å bli mye pannekaker utover nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg