Ny uke, ny ukesplan og ny øvelse :)

Mandag og ny uke – jeg er så klar! Jeg la meg tidlig i går kveld for å være klar for morgencardio, i dag ble det en rolig joggetur på ca 6 kilometer ute i fint vær. Det er så godt å starte dagen med litt svetting og friskluft, det skal virkelig ikke så mye til for å løfte dagen litt! Som dere ser av bildene var jeg litt trøtt i ttrynet men fortsatt strålende fornøyd etter joggeturen min. 

 

Løpejakke fra Puma / tights fra Röhnisch (sponsede lenker)

Før jobb lagde jeg lunsj for noen dager fremover, laks er dages første måltid på dietten min. Jeg er jo så glad i laks så det passer meg perfekt! Jeg varierer mellom å steke laksefilet eller kjøpe røkelaks på butikken, i tillegg til å bytte på wok eller salat. Variasjon er viktig for at maten ikke skal bli kjedelig, og jeg tror aldri jeg kan bli lei av dette måltidet 🙂 Problemet er bare at det blir litt for fort tomt i boksene!

Siden jeg jobber skift er det greit å planlegge treningsuka på forhånd – min treningsuke ser dere under. Ingen tvil om at dette også blir en bra uka på treningsfronten! Jeg pleier jo aldri å dra på gruppetimer, men ikveld skal jeg altså på Step & Styrke på Elixia. Kristine var jo med meg på Maxpuls i går, og i dag er det min tur å være med henne på time. Jeg vet jo hun er et råskinn på styrketrening, så nå blir det gøy å se hvordan hun er som gruppeinstruktør – jeg gleder meg iallefall til å prøve noe nytt 🙂

Egentreninga mi i kveld kommer til å være styrketrening på rumpa – og nok engang har jeg funnet en utrolig bra øvelse. Jeg trente med personlig trener Siri på Kaliber i helgen, og hun fikk virkelig presset rumpemusklene mine! Denne dama har det virkelig klart når det kommer til trening av bein, og viste meg mange nye øvelser og triks. Så gøy med gode innspill til hvordan man kan forbedre treningen 🙂 En av øvelsene hun viste meg kan enkelt gjøres hjemme eller på gymmet, du trenger nemlig bare en treningsball. Legg deg med ryggen på en matte og plant  beina ned i ballen. Deretter ruller du ballen du hele veien inn, skvis godt og sørger for å holde hofta oppe hele veien tilbake. Jeg ble i allefall stiv etter denne øvelsen!


To svette fornøyde frøkner etter en god økt! Jeg har store planer om å være både svett og fornøyd etter jeg sier meg ferdig ikveld også, i morgen er det nemlig ny formsjekk med coachen. Vi hadde formsjekk i helgen og, men jeg hadde gått opp 1 kg over natta og følte meg vannete – derfor bestemte vi oss for å se bort i fra den formsjekken og heller se an formen på nytt på tirsdag. Greit å være helt sikker på hva ståa er før man gjør eventuelle justeringer på diett og trening, det er jo ikke lenge igjen nå så vi er eksta nøye. Det skal iallefall ikke stå på innsatsen – føler jeg gjør mitt absolutt beste og det er jo tross alt det viktigste! Jeg håper alle dere gjør det samme på treningene deres og sørger for en knall start på treningsuka!

10 kommentarer
    1. Jeg hadde også en knall god start på treningsuken… Riktig nok ikke med en 6kilometer lang løptur! Du imponerer virkelig Nora, det er en sann glede å følge deg på veien. Du gir motivasjon og inspirasjon!

    2. Liker at du deler alle dine treninger og tips om kosthold med oss, inspirerende! Men jeg lurer på en ting som du har skrevet i de siste innleggene dine, at du føler deg vannete. Hva vil det si? Håper virkelig du kan svare enten i dette kommentarfeltet eller nevne det i et innlegg, fordi jeg lurer på om jeg kan ha det samme problemet… Fortsett med det flotte arbeidet, stå på 🙂

    3. Hvordan føler du det er å representere et gym der doping flyter fritt? Selv om du er dopinfri gjør folk seg tanker om at du stiller for et gym der doping er et vanlig fenomen..

    4. Frank: har du vært på Kaliber noen gang? Jeg har selv trent der i over to år og så langt ikke sett noen verdens ting, så skjønner ikke helt hvordan du kan komme med det utsagnet. Men jeg er ikke naiv, og vet med meg selv at det finnes dop i de fleste fleste fitnessmiljø. Jeg kan da desverre ikke gjøre annet enn å feie for min egen dør.

    5. Nora: Har trent der flere ganger,men det er det hemmelighetskremmeriet som foregår der som irriterer. De som jobber der har flere ganger gått ut å hevdet klart at doping forekommer ikke her. Noe alle har visst lenge. Når ikke Antidoping Norge engang får komme inn sier det sitt. Det er et hemmelighetskremmeri uten like. Og da sitter både daglig leder og de som jobber der med hånda oppi honningkrukka.
      All honnør til deg som gjør dette, fatter bare ikke at du som er sunn og dopingfri vil bli assosiert med deres verdisyn.

    6. Du ser så sykt bra ut! Herreguud…
      Liker så godt at du legger ut mat tips.
      Jeg har nettopp tatt meg selv i nakken når det gjelder trening og skaffet meg en personlig trener.
      Men jeg sliter veldig med matvanene mine. Og når jeg får høre at ”det må du slutte med, osv. ”
      så går det inn det ene øret og fort ut det andre.. Har du noen tips til meg? er det et annet sted enn bloggen din det er gode tips for sunn mat? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg