Form, mat og supercardio

Min dag tirsdag startet kl 06.00, jeg sminket det trøtte ansiktet mitt og tok undertøysbilde av meg selv i speilet. Det er vel en helt normal ting å gjøre?! Uansett, formen kommer seg sakte men sikkert og jeg er selv fornøyd med fremgangen min så langt. Dette kommer til å bli bra det! Det samme synes jeg rommet mitt har blitt, mamma og pappa var her til sent på kveld for å sku sammen flatpakker og ikke minst henge opp flexespeil på veggen! Jeg har flyttet inn med ei god venninne i sentrum, og her kommer jeg nok til å trives godt fremover 🙂


Arbeidsdagen startet klokken 7, og jeg spiser aldri frokost før jobb. En god del kopper kaffe går ned før dagens første måltid blir inntatt, som regel rundt klokka 12. Jeg er ikke sulten før da, så det passer perfekt for meg å ikke spise før lunsj. Å trykke ned frokost bare fordi jeg “må” hadde blitt helt feil, det handler om å finne et spisemønster som passer inn i hverdagen. I dag spiste jeg en salat med isberg, ruccuola, agurk, cherry tomater, ris og røkelaks. Jeg er så glad i røkelaks at jeg kunne ha levd på det! Så er det jo så enkelt også – kjøp en pakke i butikken, legg i matboks og vips har du lunsjen klar.

Jeg koker risen min med karripulver for å få mer smak – ekstra god og kremete blir den hvis du tilsetter litt kokosmelk på slutten av koketiden også! Rett etter jobb trente jeg styrke, lett økt på bein, skuldre og armer. Hev innpå med shake og riskaker før jeg dro hjem og spiste enda mer – speltlomper og en pakke hamburgerrygg. Kreativ i matveien sa du? Så lenge det er sunt og smaker godt er denne jenta fornøyd! Etter litt avslapping i sofaen med tv-serier tok jeg turen til Maxpuls for å gjøre unna dagens cardio sammen med fineste fitnessdronninga Julie. Boxgym-timen slet ut oss begge to, svette og slitne jenter etter økta!

Topp / tights (sponsede lenker)



Slitne og svette – men også veldig fornøyde etter en utrolig bra time. Slag, spark, dekkvelt, pullups, situps og boxjumps var bare noe av det vi måtte gjennom i løpet av økta. Jeg synes det er så gøy at jeg helt glemmer hvor sliten jeg er selv om svetten slier. Perfekt måte å gjøre cardio på – i stedet for bare same old rask gange på mølla.  På vei hjem var jeg gira på et raskt måltid, og orket ikke dra innom butikken. Derfor ble det pyttipanne av det jeg hadde i kjøleskapet, og det ble faktisk overraskende godt! Jeg stekte kokt skinke sammen med løk, tomat, paprika og ris og jeg toppet retten med ruccola og avocado. Det skal ikke så mye til å lage sunn fastfood 🙂 Nå skal jeg kose meg med enda mer serier i sofaen, jeg har jo så mye å ta igjen etter reisen! Ha en fin kveld da dere 🙂

16 kommentarer

Siste innlegg