Rumpepump og treningsglede

Mandag betyr ny uke og nye muligheter! For meg betyr det en ny uke med masse trening og 120% innsats mot konkurransene. Midt oppe i det hele synes jeg kanskje at ting blir litt for seriøst, og da er det iallefall for min del viktig å finne tilbake til hvorfor jeg gjør dette. Det er ikke å få blodårer over hele kropppen og optimal fettprosent som er det viktigste i det hele og store – det er treningsgleden som gjelder. Selvfølgelig ligger fokuset nå på å komme i sceneform, men jeg hadde aldri i livet begitt meg ut på dette hvis jeg i utgangspunktet ikke elsket å trene. Å skulle bruke så mye tid, så mye krefter på noe jeg ikke hadde syntes er gøy høres bak mål ut for meg. Heldigvis er ikke det noe jeg trenger å bekymre meg for – dette er jo nemlig noe jeg synes er supergøy 🙂

Etter litt leking og bildeknipsing måtte jeg ta fatt på den ordentlige treninga mi også, rumpe og rygg var ukens første styrkeøkt. Jeg synes jeg har blitt mye flinkere til å få kontakt med musklene i bakenden, og kan virkelig skryte på meg pump i rumpa etter dagens økt som så slik ut:

Pull through 3 x 12

Glutebridge m/strikk 3 x 12

Reverse hyper i kabel 2 x 15

Bred nedtrekk 2 x 8

Smal nedtrekk 2 x 10

Sittende facepull med beina opp 3 x 12

Pull through med tights / topp / sko (sponsede lenker)

Etter økta gikk jeg litt på stairmasteren – brenne litt ekstra fett før jeg kom hjem til den digge kveldsmaten min. 1 boks kesam, vaniljestevia, 300 g frosne bær og 1 scoop vaniljeprotein blandet sammen med stavmikser ble en magisk avslutning på kvelden. Nå er jeg god og mett og skal legge meg i senga på lading til en ny treningsdag i morgen. Håper alle dere har hatt en like god start på treningsuka! Natta 🙂 

13 kommentarer

Siste innlegg