Formen, syke sprinter og poseringstrening

Det er søndagskveld og den første uka på diett er over. Den har gått helt supert, jeg spiser mye god mat og kommer sakte men sikkert inn i styrketreningen igjen. Dagen i dag startet med en formsjekk med coachen som konstanterte at det har gått i riktig retning siden jeg kom hjem fra tur. Ingen endringer i dietten ettersom jeg er i rute, men det ble gjort et par endinger på treningsfronten. La til/endret noen øvelser på styrkedagene og jeg skal begynne å gjøre cardio nå. Da passet det perfekt at fine bodyfitnessjenter fra Kaliber skulle trene sprint intervaller i dag! Til og med slitsomme intervaller i regnet ble koselig når en har gladlakser rundt seg 🙂 Sprint intervallene ble gjennomført slik

10 x 60 meter med 60 sekund pause mellom hver

2 minutter pause

10 x 60 meter med 60 sekund pause mellom hver

2 minutter pause

10 x 60 meter med 60 sekund pause mellom hver

Etter de første 10 tenkte jeg at dette kom til å gå greit – men jeg var sykt sliten etter de siste rundene! Så er det så motiverende å løpe sammen med flere – konkurranseinstinktet kommer snikende og hjelper til å øke farten litt. Totalt løper man jo bare 1800 meter, og det er en ganske motiverende tanke. Jeg mener, det er jo under 2 kilometer – og det må man jo klare! Som dere ser pustet jeg tungt da jeg krysset mållingen den siste gangen: 



Helgetacoen ventet på meg hjemme etter løpinga – ingen helg uten! Karbonadedeig, salat, stekt sopp og rødløk, avocado og speltlomper smakte virkelig ikke feil. Jeg krydrer med hvitløkssalt, cummin, chili og paprikakrydder for å få smak tilnærmet tacokrydder. Det er litt sukker i ferdigmixene fra butikken – derfor bruker jeg ikke det på diett. Til vanlig er det selvfølgelig helt i orden, det er snakk om så lite at det ikke spiller noen stor rolle 🙂 Taco smaker jo alltid digg uansett, denne tallerkenen ble fort borte! Nomnom.


Med mat i magen og litt tid på sofaen var jeg klar for min første poseringstrening i bikinifitness! Veldig, veldig annerledes enn i bodyfitness – så dette må virkelig trenes på for min del. Heldigvis gjør øvelse mester, så det er bare å terpe de neste 10 ukene. Heldigvis får jeg opplæring av den råe bikinijenta Veronica Dalsnes, både rumpa og poseringene hennes er til å dø for! Håper på å bli like god en dag, da er det ingenting annet en trening, trening og atter trening som gjelder. Ingenting kommer nemlig av seg selv! Jeg er i allefall klar for å legge ned all den treninga som trengs – motivasjon og treningslysten er på topp 🙂 




Team sprettrumpe 😀

Nå skal jeg legge meg velfortjent ned på sofaen og slappe av resten av kvelden, lade opp til ei ny uke med nye muligheter!

10 kommentarer
    1. Du er kjempenydelig jente Nora. Og du er utrolig blid og trivelig 🙂
      Har sett og møtt deg her på Frøya. Velkommen hjem fra jordarundt turen.
      Veldig koselig å følge deg 🙂 Ønsker deg en kjempefin kveld 🙂
      Fra Eva V.

    2. Har ikke fått med meg at det blir bikinifitness neste runde?
      Kjedelig å sitte her alene i Finnmark når dere har så gode økter der nede på øya! Det er jo gøy,gøy for en gammel sprinter!:D

    3. Silje Grytbakk: jeg er alt for liten til bodyfitness nå, så da blir det bikini denne gangen 😀 Gleder meg til å prøve noe nytt! Du må komme ned å joine oss da vet du 😉

    4. Gøy å se du er tilbake Nora! Flott form til å ha vært på reise så lenge! 😀 Gleder meg til å se deg på scenen igjen! Bikinifitness kler deg godt det også! 😀

    5. Jeg lager tacokrydderet selv iom at ferdigposene inneholder mye sukker:
      1ts hvitløkspulver
      2ts cumin
      1ts paprikapulver
      1ts koriander
      1ts chilipulver
      Også pleier jeg å smake til litt etterpå.
      N Y D E L I G 😀

    6. takk for tipset med intervallene, prøvde dem ut på øya i strålende sol idag – tungt!! men det gikk fort unna da, ca 14 minutter! alene ble det langt unna konkurransedyktig tid på 60-metern da, haha 😉 du ser kjempebra ut, blir spennende å se hvordan det går i konkurransen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg