Bursdagsbarn, Okavanga delta & Chobe nasjonalpark

De siste dagene har vi vært langt inne i bushen i Botswana. Nærmere bestemt i Okavanga deltaet, naturen og dyrelivet her har virkelig ikke vært mindre fantastisk. For å komme frem til øya hvor vi skulle campe ble vi fraktet med uthulte trestammer og en “poler” som dyttet oss avgårde. Rundt oss var det masser av krokodiller og flodhester – og jeg skal ærlig innrømme at jeg var nervøs i løpet av timene på vannet. Jeg var også rimelig nervøs da vi gikk for å se etter dyr til fots, det føles så uendelig mye tryggere å sitte i bil. Elefantene virket mye større fra bakkenivå også! Det gikk selvfølgelig helt fint, ikke greit å være reddhare fra Norge 🙂

På tirsdag hadde jeg bursdag og ble hele 24 år – hurra 😀 Heldige meg fikk muffins, ballonger og sang, men den virkelige feiringen tar jeg likevel igjen når jeg er hjemme om en uke. Da skal verdens beste mamma bake grove rundsykker og jeg skal spise meg i hjel på brunost, makrell i tomat og leverpostei 😀

Dagen etter besøkte vi Chobe National Park var mer enn noen av oss hadde drømt om. Det mest utrolige var løvene som hadde drept en elefant og vernet om byttet sitt. Helt utrolig å se de maks 20 meter unna med gribber som sirklet rundt oss på himmelen mens de ventet på sin tur. Helt magisk øyeblikk 🙂 Og ja, den flokken med elefanter ER så nærme som det ser ut til på bildet over!

Etter denne fantastiske starten på dagen krysset vi grensen til Zimbabwe og er nå i Victoria Falls. Fossen skal vi ikke se før i morgen, og dagen i dag skal bla. bli brukt til det beste jeg vet – trening! Dette blir nok den siste økta før jeg er hjemme igjen, så ingenting å holde tilbake på. Det er nemlig under en uke igjen til vi er hjemme, helt sykt å tenke på! Hjem til familie, kjæreste, venner, jobb og hardtrening – jeg gleder meg! I mellomtiden skal jeg virkelig NYTE de siste dagene her i Afrika, all good things come to an end 🙂

12 kommentarer
    1. Gratulerer med overstått! 😀
      Jeg lurte bare på om du kunne fortelle litt om selve planleggingsprosessen når du har tid? Hvordan har dere greid å finne alle de spennende aktivitetene dere har vært med på, og hvor detaljert hadde dere egentlig planlagt på forhånd? 🙂 Brukte dere et reiseselskap? Hvor mye tror du reisen har kostet totalt ca?

    2. Gratulerer med vel overstått dag, og velkommen hjem. Det blir sikkert litt rart å omstille seg igjen… 🙂

    3. Gratulerer med dagen som var! 😀 Det er utrolig gøy å følge turen din, takk for at du deler så mye på bloggen 😀

    4. Marie: Det kommer et innlegg om det snart 🙂 Men i korte trekk planla vi selv, men med hjelp av kilroy og totalt har jeg nok brukt rundt 150-160 000 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg