Inne- og utetrening

God søndagskveld! Håper helgen deres haar vært knall, her i Costa Rica har den vært helt herlig. Vi har forflyttet oss til nok en liten fjellby og befinner oss nå i idylliske La Fortuna. I dag gikk vi langtur i varmen, og med bratte oppoverbakker ble det en god cardioøkt med masse svetting. Vel verdt slitet når vi endelig kom frem til det nydelige fossefallet midt inne i jungelen. 90 meter høyt med iskaldt vann – perfekt til å avkjøle seg i etter all svettinga. Finfin tur med finfine jenter!

Jeg har fått trent på et gym i helgen også, for første gang på tre uker! Har ikke ord for hvor godt det var å få løfte igjen. Jeg kjørte likevel en relativt lett økt, kroppen må få venne seg til belastning igjen sakte men sikkert. Jeg kjørte en helkroppsøkt med litt ekstra fokus på underkroppen. Størrelsen på biceps er liksom ikke så viktig å bikinifitness, så nå må det jobbes med de kroppsdelene som trenger det.  Med andre ord må jeg trene mer bakside lår og rumpe 😉 Økta mi tok ca. 75 minutter totalt og så slik ut:

Knebøy 3 x 5
Utfall i smith 3 x 8
Strake markløft 3 x 8
Hipptrust 3 x 10
Nedtrekk 3 x 8
Sittende roing 3 x 8
Dips med kroppsvekt 3 x 12
Skulderpress 3 x 8
Sidehev 3 x10
Mageøvelser på ball

Når det kommer til “dietten” min som en del av dere spurte om har jeg ingen spesiell plan jeg følger mens jeg reiser. Jeg bare strammer inn litt på kostholdet, spiser renere mat og dropper iskremen i varmen. Den virkelige konkurransedietten starter ikke før jeg er hjemme, så jeg kan heldigvis fortsatt kose meg med Atkins-favoritten med god samvittighet etter trening. Lover å ta et formbilde for å dokumentere “før” formen så fort som mulig, så er dere hjertelig velkommen til å følge med på veien min til “etter” formen 😉 Nå ligger jeg god og sliten i senga etter helgens aktiviteter, legge meg på lading til ny uke og siste måned på reisefot! God natta 🙂

9 kommentarer

Siste innlegg