Workout of the day & avreise

Naturen er herlig å trene i, jogging og svømming er perfekt utholdenhetstrening. For å få inn litt enkel styrketrening elsker jeg den treningsøkta som er avbildet over. På 10 minutter blir iallefall jeg gjennomsvett! 5 push-ups, 10 air squats og 15 situps kjøres kontinuerlig så mange runder du klarer på 10 minutter. Du trenger ingenting av utstyr for å gjennomføre dette, så no excuses! Veldig gøy å konkurrere mot seg selv også, jeg klarte 13 runder første gang og klarte 18 i går. Satser på å klare enda flere neste gang 🙂 Du trenger det ikke, men hoppetau er perfekt til oppvarming.

I varmen er det så utrolig godt med frukt, og heldigvis er det ikke mangel på fruktmarked her i Belize. Jeg prøver alltid noe nytt når jeg finner det, og selv om jeg har vært heldig nesten hver gang valgte jeg feil denne gangen. Golden plum var ikke særlig godt, men jeg var utrolig fornøyd med kyllingsalaten jeg spiste etterpå. Nom!

Etter morgentreninga dykket vi også i går, og vi så alle de samme dyrene jeg viste bilder av i sist innlegg. Helt annen følelse å dykke enn å snorkle, føler jeg faktisk ER der nede sammen med de i stedet for å observere de når jeg dykker. Herlig følelse! Ikke like herlig da jeg hadde et lite uhell, skulle ta ut luft fra vesten min for å gå litt dypere – men jeg fylte den med luft i stedet. Fløt alt for fort opp overflaten fra mellom 15 – 18 meter, og det er absolutt ikke måten å gjøre det på. Kastet opp og følte meg uvell resten av dagen, men våknet heldigvis i fin form i dag 🙂 Veldig ubehagelig opplevelse, bare glad for at det gikk bra. Brukt dagen i dag til å slappe av og tatt livet med ro – brus, bris og blått hav er ikke feil. I morgentidlig forlater vi lille Belize for å dra til Guatemala, spent på hva et nytt land har å by på! Riktig god helg alle sammen – nyt den 🙂

3 kommentarer
    1. Wow! Imponert over treningsmengden på tur 🙂 Du blir helt klart ett forbilde når jeg skal på tur! Jeg trener vanligvis selv også – hadde blant annet en superøkt i Bangkok med utsikt fra 10.etasje 🙂 og hatt så mange løpeturer som har fått meg til å gråte (nesten) fordi det er såååå fint å løpe på nye steder spesielt tidlig på morgenen eller sent på kvelden når lyset er så fint.
      Dumt at du hadde en kjip opplevelse med dykkingen. Håper ikke det stopper deg fra å dykke videre. Livet under vann er sååå herlig! Jeg dykker en gang i uken hele året – da trenger jeg ikke meditasjon og yoga 🙂 Og hvis dere skal til Costa Rica bør du dykke der også, evt Honduras.
      Fortsatt god tur!!!

    2. Belize ser helt fantastisk ut!!
      Jeg lurer på et par ting. Du har selvsagt jobbet en del og spart opp før denne reisen. Hvor mye har du lagt til side?
      Dere opplever en hel masse i de ulike landene. Er dette noe dere tar på sparket og finner selv når dere ankommer stedene eller er sightsingene og aktivitetene forhåndsbestilt?
      Reiser dere med et reiseselskap?
      Håper på svar, men forstår hundre prosent om du ikke har tid eller gidder å svare, hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg