En av livets beste dager

I løpet av turen har jeg hatt så mange øyeblikk hvor jeg har følt at nå kan det ikke bli bedre, og hver gang har jeg tatt grundig feil. Belize er som et eventyrland, så lite men så utrolig mye å by på. Vi reiser nå rundt med en guide som forklarer oss mye om både historie og kultur, det er så spennende å lære så mye nytt! For å komme nærmere inn på kulturen har vi både vært ute i kajakk og fisket barracuda med lokale fiskere ( vi fikk tre!) , og spist middag hjemme hos en belizisk famillie. Det meste handler om sjømat i dette landet, og det passer denne jenta utrolig godt. Grillspyd med fersk fisk, grønnsaker og reker er jo luksusmat – flaks for meg at det er høflighet å spise mye 🙂

Ikke bare er historie og kultur spennende i dette landet, men herregud så fantastisk spennende undervannsverden de har. Dagen i dag har rett og slett vært utrolig, litt vanskelig å skjønne hva jeg har opplevd. Måtte nesten klype meg selv i armen et par ganger! Vi dro på seiltur ut til korallrevet og snorklet med hai, skilpadder, piggskater, ørneskater, en gigantisk sjøku og hundrevis av nydelige tropiske fisk. Helt surrealistisk å være så nære disse skapingene, en av skatene svømte til og med rett på meg! Helt ærlig ble jeg litt redd, men veldig gøy å kjenne hvor myk den var. Fikk tatt noen bilder, og dere kan kanskje skjønne var overlykkelig da vi kom tilbake til havna på ettermiddagen etter denne opplevelsen:

For å komme litt ned på jorda igjen bestemte vi oss for å bli med på en yogatime da vi kom tilbake på land. Jeg har aldri prøvd yoga før ikveld, mottoet mitt er jo “train hard or go home” og det passer ikke helt med yoga. Ble veldig positivt overrasket, kjente virkelig kontakten med både pust og muskler. Kan ikke huske sist jeg var så avslappet som etter timen, og når vi i tillegg var høyt oppe på et tak og så solnedgangen samtidig kunne ikke dagen ha endt på en bedre måte. Definitivt en av de beste dagene mitt liv 🙂

9 kommentarer
    1. Du er virkelig heldig som får oppleve så mye som det du nå gjør. Ta vare på tiden, og nyt det. En slik reise, er noe flere burde ha gjort, før man etablerer seg for mye. Beundringsverdig..

    2. For noen fantastiske bilder! Ser ut som dere koser dere masse! 🙂
      Får nesten en klump i magen av å se slike bilder, savner sånn det året jeg var ute å reiste jorden rundt selv.. Lurte faktisk på å ta meg en tur til mexico og belize nå i sommer, så lurte litt på hvor dere bodde i belize, om det er noe du kan anbefale? 🙂

    3. Elisa: vi bodde på Caye Caulker Plaza Hotel og det var veldig fint 🙂 Anbefales! ellers bodde vi på trek stop lodge i San Ignacio, det er bare for å gå turer at det er ok å bo her, vil ikke anbefale det ellers 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg