Søndagstrening, sol & sushi

Hei dere! Det er søndagskveld og jeg sitter ved bassengkanten her i Cancun. Vi var litt uheldig med hostellet vårt de første dagene her, og veide opp for det med å sjekke inn på resort noen dager istedet 🙂 Veldig, veldig fornøyd med den avgjørelsen og nyter dagene. Rart hvor mye man kan sette pris på ha eget rom, men etterhvert blir man litt lei av folk som spiser maten din, maser på at du skal bli dritings, ikke trekker ned på do, stjeler shampooflaska di eller har sex i nabosenga. Men vi har møtt utrolig mange hyggelige folk der også, så bare ille er det ikke! Hostellivet er jo en del av backpackinga, og selv om jeg begynner å venne meg til det er det også veldig godt med luksusrom innimellom 😀 Stod opp tidlig og løp 8 km før den verste varmen slo inn, 36 grader i skyggen i dag. Puuuh! Holdt oss derfor ganske i ro på bassengkanten i mens sola stekte, med bøker som underholdning og frukt som snacks.

Etter alt for mange timer i sola var solbrente jenter klare for trening. Trente bakside lår og mage, allerede vondt i beina etter økta! Jeg trener som regel forside og bakside lår på samme økt, og starter alltid med forsiden. Bruker å være passende sliten allerede når jeg kommer til baksiden, og derfor får jeg ikke kjørt like hardt på den muskelgruppen. Derfor viet jeg en hel økt til baksiden og litt rumpe i dag, før jeg avsluttet med mageøvelser. Økta så slik ut:

Strake markløft 3x 10
Hack squat 3 x8
Sittende lårcurl 3 x 8
Liggende lårcurl 3 x 10
Bulgarske utfall med manualer 3 x 12
Good mornings 3 x 10
Hipthrust 3 x 8

Planke/sideplanke
Hengende beinhev
Situps og rollouts på ball

Hengende beinhev har blitt en av mine favorittøvelser på tur, det fine er jo at man kan gjøre den overalt! Har jeg ikke tilgang til et gym finner jeg alltids en gren, lekestativ eller tykk dørkarm hvor jeg får utført denne øvelsen. Heng stabilt uten å vugge frem og tilbake, løft beina høyere enn navlen slik at du virkelig får aktivert magemusklene – rett ut holder ikke 😉 Mine er på vei ned på bildet over, husk å senk de saaakte. Kjenn at det svir i magen. Jeg var litt trist fordi kameraet mitt har dødd, og ville ha noe digg til middag. ( Er det forresten noe som har et speilrefekskamerm å anbefale så skrik ut!) Gikk for søndagssushi, perfekt påfyll etter en tung og god økt! Veldig god og mett etter dette måltidet, sovner nok godt i hotellsenga med fulle batteri til en ny uke 🙂 Natta

10 kommentarer
    1. Sammendraget ditt over negative sider ved å bo på hostel får meg til å grøsse. Jeg har bodd på en del hostel selv, men aldri opplevd det så ille, huff! At ikke folk kan oppføre seg..
      Et par dager med eget rom var nok absolutt fortjent!
      Liker singlet’en din 😀

    2. Hanne: Hehe, ufattelig mye rart man opplever på hostell ja gitt! Men ufattelig hvor mye man faktisk venner seg til etter en stund også 🙂 Takktakk, veldig fornøyd med den jeg og 🙂

    3. Utruleg fornøyd med mitt Nikon D90, men det er eit tungt kamerahus og standardobjektivet er ikkje noko særleg. Du må derfor rekne med å legge ekstra pengar i ny linse dersom du skal kunne bruke kameraet på manuell. Alt for lite lys-sensitiv linse som er med. Men som sagt – tungt kamerahus, ville difor leita etter noko liknande berre lettare modell. (D90 modellen kan også filme!)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg