Me gusta Mexico

God fredagskveld 🙂 Vi er fremme i Mexico, og etter bare noen dager her jeg utrolig glad for at vi skal være 6 uker i Sentral- og Sør-Amerika. Så fantastisk vakkert, me gusta Mexico! Jeg trodde egentlig vi hadde sett det beste av verden til nå, og at det skulle mye til toppe de tingene vi allerede har sett. Så kommer jeg hit, ser Citchen Itza og blir helt forelska. Fun fact om meg de fleste av dere ikke viste: jeg er en liten hitstorie-geek. Eller, jeg pleide å være det. Jeg elsket å lese historie på fritiden da jeg var yngre, men av en eller annen grunn stoppet jeg. A være her, å se alt dette fikk virkelig interessen min tilbake igjen. Så nå skal vi være 10 dager i Mexico alene, før vi drar på en guidet tur om Maya-indianerne i 16 dager gjennom Mexico, Belize og Guatemala. Tror det blir skikkelig bra – det er jo fortsatt så mye å oppleve! Rart tenke på at vi allerede har reist i fire måneder, gjett om de siste to skal nytes til det fulle 🙂 Jeg føler meg så utrolig heldig som får oppleve så mye av det jorden har tilby – planeten vår er virkelig fantastisk! 

 

Obligatorisk hoppebilde av en stk gladjente 🙂

En annen ting jeg vet å nyte er et godt måltid, og i mine øyne kan få ting måle seg med en perfekt biff. Vi dro på Outback Steakhouse i går og jeg spiste en svær biff med grønnsaker til. Herlig å være i et land vi faktisk har råd til å spise på resturant igjen, det har vi ikke gjort siden Kina! Det å spise ute trenger absolutt ikke å bety at man trenger å velge noe usunt. Til og med desserten er best når den er sunn, jeg gikk for vannmelon, appelsin og papaya. NOM!

Nå skal jeg straks komme meg i senga,opp tidlig i morgen for å gå tur. Ikke fordi jeg må gå morgencardio, ikke fordi jeg stresser med å trene – men hvem ville vel ikke stått opp for å gå her? Strendene her i Cancun er virkelig ikke ille 😉

 Natta Norge – GOD HELG 🙂 

15 kommentarer
    1. Hei Nora! Ah, du er så heldig! Jeg drømmer hele tiden om å reise jorden rundt. Det SKAL jeg gjøre en gang. Men jeg lurte bare på hvordan det er i Mexico nå og der derer er, er det trygt å ferdes ute, alene? Det er jo så mye kriminalitet der (blir jeg iallefall minnet på av pappa hver gang jeg nevner at jeg vil til Mexica-det er ofte det, faktisk ;P ). Dette med all narkotikakriminaliteten har gjort meg litt redd for å reise dit, men jeg vil ikke at det skal være en grunn for at jeg ikke får sett landet. Det er jo tydeligvis enda flottere der enn jeg trodde 🙂 Bare lurte på hva du har tenkt rundt dette 😀 ha en fantastisk tur videre

    2. Skal du innom Peru? Det er et kjempefint land, anbefaler tur til Macchu Picchu 🙂 (ca 3-4 dager med turgåing i fjellene)

    3. Ann: Det skal vi 🙂 Flyr dit 19 Mai for å gå Inca Trail før vi drar til Brasil! Gleder meg utrolig mye – tror det blir et av høydepunktene på turen 😀

    4. Agnes: jeg ble positivt overrasket over hvor fint det faktisk er her, hadde ikke forventet at det skulle være SÅ bra 🙂 Nå er vi på turistområder, Cancun og Playa del Carmen er trygge steder føler jeg 🙂 De neste 16 dagene etter det skal vi jo på guidet tur, så da vil vi være flere. Vil absolutt anbefale å dra hit 🙂

    5. Har vært der selv! Helt fantastisk! Kan nesten ikke vente med å dra tilbake! Men når du først er der burde du dra å oppleve grottene hvor du går gjennom med våtdrakt, helt fantastisk! 😀

    6. Hei.
      Hvordan er prisnivået i Playa del Carmen og Cancun? Er rett rundt hjørnet mtp å bestille tur til Mexico i sommer, så vurderer litt frem og tilbake her 🙂 Fine steder? Mye å se/gjøre? 🙂
      Ha en fortsatt strålende fin tur =)

    7. Hanne: vi drar til playa på onsdag, så det vet jeg ikke helt, men Cancun er billig 😀 Koster rundt 50-60 kr for middag + drikke ute, billig shopping og ca 25 kr for dagspass på treningssenter 😉 kommer deg lett rundt også, går busser hele tiden som koster 4 kr per vei 🙂 Sykt nydelige strender, bra snorkle muligheter i tillegg til ruiner hvis man vil ha historie + fornøyelsesparker, båtturer & delfinsvømming – så perfekt ferieplass i mine øyne!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg