Datecookies & hjerte for Surfers

Jeg har forelsket meg i Surfers Paradise. Denne plassen er så fantastisk, og jeg er litt trist for at vi skal dra videre i dag. Det er bare noe med denne plassen, kjærlighet ved første blikk 🙂  I går gikk jeg kveldstur langs strandpromendaen og koste meg skikkelig med flere kilometer strand og nydelig utsikt hele veien. Hvis jeg skulle ha bosatt meg i Australia ville jeg lett ha bodd her – denne byen har jo alt! Kunne lett ha vært her en måned, men resten av verden skal jo også utforskes 😀 Hoppende glad på stranda som dere ser, ikke rart med tanke på at jeg er hvor jeg er. Fantastisk å få bo litt i luksus også, så vi har prøvd å skjemme bort våre herlige husverter mens vi har vært her. I går bakte vi supersunne cookies som falt i smak hos alle sammen! For første gang på lenge har jeg faktisk en oppskrift på de også, sånn at dere hjemme også kan lage disse herlighetene. Dette må være en av de beste cookie oppskriftene jeg har laget. Med dadler og banan som er naturlig søtt, blandet med crunchy nøtter og kanel ble disse rett og slett himmelske!

Oppskrift:

400 g dadler

3 modne bananer

5 dl havregryn

2 hele egg

100 g nøtter

1 ss olje

3 ts kanel

2 ss stevia

Noen dråper vaniljeessens

Sett oven på 175 grader og hakk nøtter og dadler i passende små biter. Vi valgte en bladning av hasselnøtter, mandler og valnøtter – velg den typen du selv liker best 🙂 Mos bananene godt i en stor bolle før du tilsetter resten av ingrediensene og blander godt. Bruk to spiseskjeer og form passende store cookies som du legger på bakepapir, vi fikk ca. 30 cookies. Stek midt i ovnen i 15-20 minutter og selv om det er vanskelig – la de avkjøle seg på rist før du spiser disse herlige kjeksene!




Enjoy!

 

8 kommentarer
    1. Dadler er dså godt så disse må jo være gode 🙂 Skal uten tvil teste de ut, kanskje til og med i kveld da jeg får venninne besøk! Stoler på bakeevnene dine vettu.

    2. Så utrolig kjekt å lese innlegget ditt. Jeg bodde selv på Gold Coast Australia i 6 år. Kom dit opprinnelig på ferie, forelsket meg i plassen, og vips ble jeg værende i studier de neste årene. Kjente savn tilbake med en gang jeg så bildene <3 Det er noe magisk med Australia, å en del av meg tror jeg er igjen der nede hehe, røtter nærmest 🙂

    3. Bodde på Gold Coast i et år, beste året i mitt liv! savner det så mye 🙂 var tilbake på ferie ifjor 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg