Et lite stykke Norge og et lite pust i bakken

Hjemmebakt grovbrød, makrell i tomat, kaviar, BRUNOST og eggerøre = LYKKE! De fleste av dere hadde nok elsket denne kveldsmaten også, men når man ikke har hatt disse matvarene på flere måneder ble dette et helt fantastisk måltid. Sammen med våre norske venner her i Australia satt vi og tenkte på alle de norske matvarene vi savnet, og spesielt grovt brød. I denne verdensdelen selger de kun loff, derfor tok jeg og Sofie saken i egne hender mens vertskape var på skolen 🙂 Vi fant en butikk som solgte skandinaviske matvarer (og smågodt <3 ) hvor vi fikk hamstret med oss diverse godsaker. Slumpet sammen et brød av sammalt hvete, havregryn, havremel, skummet melk og solsikkekjerner. Litt annerledes måte å gjøre ting på, jeg som er vant med å veie hver eneste ingrediens på grammet når jeg baker! Må kanskje legge bort matvekta helt når jeg kommer hjem, jeg har jo så god på dette! Men selv om jeg føler jeg har blitt god på øyemål nå var vi mildt sagt spente på om det ble vellykket mens det sto i ovnen, og resultatet ble absolutt godkjent!  Det satt fire stykk stappmette og lykkelige nordmenn planta i sofaen resten av kvelden etter en kveldsmat vi alle kan leve lenge på!



SMÅGODT <3 Ja, jeg spise det på en mandag. Det er lov – alt med måte 🙂 

I morgen setter vi kursen mot Sydney hvor vi blir et par uker hjemme hos tre gode venninner vi gleder oss masse til å se! Planen var å være en uke i Sydney etterfulgt av litt over en uke i Fiji, men vi endret flybillettene våre slik at vi nå bare har et par-tre dager i Fiji. Det høres kanskje helt fjernt ut å velge bort paradisplassen Fiji, men med fare for å høres ut som en drittunge, så trengte vi et lite pust i bakken akkurat nå. Håper dere misforstår meg rett nå, for både jeg og Sofie elsker livet på reisefot. Men etter tre måneder på tur, hvor vi har flyttet på oss ca. hver andre dag, pakket sekken ut og inn x-antall ganger blir det utrolig godt å bli på samme sted en stund. Med så mange nye steder, opplevelser og mennesker blir det ufattelig mange inntrykk å ta inn over seg. Etterhvert sier hjernen liksom stopp, og derfor har det vært så utrolig godt å ikke være turist noen dager. Vi har tatt oss litt bedre tid her i Surfers Paradise enn vi tenkte også nå, og jeg har ikke ord for hvor godt det har vært å gjøre normale ting igjen. Stå opp, trene, bake, se på film, blogge, lese blogger, gå cardio, se flere episoder av serier på TV – ja, rett og slett hverdagslige ting man ikke får tid til/har mulighet til å gjøre når man konstant er på farten. Det har vært utrolig godt, og jeg er så glad for at vi har bestemt oss for å gjøre det på denne måten! Nå får vi landa litt igjen, og kan glede oss enda mer til alt det fantastiske vi fortsatt har foran oss 🙂 Sør- og Sentral- Amerika i tillegg til Afrika skal utforskes før vi vender nesa hjem mot Norge i juli, og etter denne lille “pausen” kommer vi nok til å sette mye mer pris på det! Uten tvil reisen of a lifetime, og jeg er så lykkelig for at jeg får oppleve alle disse fantastiske tingene. Så er jeg og lykkelig for at jeg setter sånn pris på alle disse små hverdagslige tingene, som å kunne stå opp og trene styrke 🙂 

Eller å kose med falske koalaer på strandpromenaden i mangel på de fluffy og ekte 🙂 

Ha en fin dag videre kjære lesere – klem fra frøken superglad i Australia 🙂

22 kommentarer
    1. Kjedelig å lese reisebloggen til en som konstant lengter hjem til hverdagen, til det å veie maten og trening. Tvangstanker much…..
      Jeg har selv vært på samme reise, og jeg er selv glad i trening, men alt med måte og alt til sin tid. Om jeg skulle brukt den verdifulle reisetida mi på å veie maten min, på morgencardio og aftencardio og nattcardio og jeg vetta søren, for deretter å BLOGGE om tidligere nevnte morgencardio og matveiing, så hadde jeg ikke vært særlig tilstede i nuet. Vær impulsiv! Det virker jo som om alt du gjør er nøye planlagt? Det er snakk om noen få mnd av livet ditt, ditt livs reise, og du fokuserer på det evinnelige kroppspresset? Lev litt, slepp deg løs, gjør ting du vanligvis ikke gjør! Hverdagen kommer fort nok uansett. Om du stiller i en fitnesskonkurranse i 2013, eller 2014, hvilken forskjell gjør nå egentlig det? Kjære deg, slaaaaappppp aaaavvvvv.

    2. Per Fugelli: Da har enten jeg formulert meg dårlig eller du misforstått 🙂 Jeg veier ikke noe av maten, det er jo derfor jeg har blitt god på øyemål 😉 Vi tar alt som det kommer og jeg gjør det tingene som gjør meg glad. For meg er den beste starten på en dag å stå opp og trene, så da gjør jeg det! Hver sin smak 🙂

    3. Vi som har fulgt deg lenge er glad for at bloggen fortsatt er treningsblogg Nora 😀 Motivasjon fra bloggen din som alltid :))

    4. Ok, Per Fugelli fyren dro jo det der litt vel langt. Men jeg synes også det hadde vært morsomt å sett litt mer fra turen enn bare bilder av maten og posing etter cardiotreninga. Liker bloggen din, så kult at du legger ut 😉

    5. Skjønner hva Per mener. Det kan jo virke som du ikke greier å slappe av, men konstant passer på formen. Og det er jo bra. Men det virker litt som et behov for kontroll.

    6. Jeg synes du finner en super balanse jg Nora 🙂 Helig at vi fortsatt får trening og mat tips fra deg men samtidig se hvordan du har det på tur!

    7. Brødet så fantastisk ut, mitt blir ikke sånn på mål en gang! 🙂 Så tror du med god samvittighet kan legge bort matvekten når du kommer hjem! Syns det er veldig spennende å følge din ferd ut i verden. At du kan kombinere dette med å trene viser bare for meg at det kan jeg gjøre også. Trening handler jo ikke nødvendigvis om å være på et treningsstudio, men like mye om å være i bevegelse så jeg syns du finner balansen fint! God tur videre, Nora!

    8. Haraldsen: Tar imot alle innspill fra lesere, prøver som nevnt å finne optimal balanse mellom tur/trening/mat på bloggen så er glad for tilbakemelding 🙂

    9. Tina: For meg er trening avslapping 🙂 Jeg ELSKER å trene, det er livsstilen min og det handler ikke om å konstant passe formen, men om å gjøre det som gjør meg lykkelig. Jeg merker at jeg blir ulykkelig av lengre perioder uten trening, og livet er for kort til å ikke være lykkelig 🙂

    10. Drømmelykke: Det var helt fantastisk, må nesten skryte litt av meg selv akkurat der 🙂 Så godt å høre at synes balansen er riktig – og jeg er HELT enig med deg, trening er så mye mer enn studio 🙂 Det er iallefall noe jeg har oppdaget på tur!

    11. Unner og misunner deg denne turen, ser ut som du har det helt fantastisk! Og det brødet? Naaam det så godt ut 😀 Lurte foresten på om de lissene du har i free run skoene er byttet ut? Isåfall har jeg også gjort det samme, haha (: Var egentlig sorte i dem, men synes de er mye freshere med hvite lisser!

    12. Skjønner godt at du fikk med deg brunost og grovbrød! Ingenting som smaker mer norskt! Uansett hvor godt en liker pinnekjøtt og grøt! Hehe 😉

    13. Skjønner godt at du trener og spiser sunt selv når du er på tur, det er jo som du sier en livsstil og noe som gir glede. Og det å lengte etter grovbrød gjør jeg også, etter kun et par dager på loffen ;p
      Gøy å “være med” på ferien din, ser helt herlig ut 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg