Dagens økt, 7-up og videoblogg

Dagens “frokost” ser dere på bildet over, energidrikke, eple og BCAA. Jeg spiser til vanlig mitt første måltid rundt klokken 12, men hvis jeg trener på morgenkvisten er det et must med litt energi før økta for min del. Jeg trente bryst og skuldre i dag tidlig, og skal snart ned på gymmet for økt nummer 2. Vi er for tiden hos noen venner i Surfers Paradise, ikke bare hadde de luksusleilighet men også tre svømmebasseng OG gym 😀 Gjett om jeg ble lykkelig da jeg så det, og gjett om det skal utnyttes dagene vi er her. Dagens første økt så slik ut:

Skulderpress i maskin 3 x 10

Arnoldpress med manualer 3 x 8

Sidehev med manualer 3 x 10

Fronthev 2 x 10

Upright rows 3 x 8

Facepulls 3 x 10

Benkpress i maskin 3 x 8

Skråbenk med maunaler 3 x 10

Flyes med manualer 2 x 12

Dips med kroppsvekt 3 x 15

7-up



Faker et smil i t-skjorte fra Craft og shorts fra 2XU.

Nå lurer dere sikkert på hva 7-up er, og det skal jeg fortelle dere! Etter siste øvelsen med bryst går du direkte til en benk og kjører 7 repetisjoner hver på de tre push-ups variantene dere ser på bildene over uten pause mellom. Dette er for å virkelig tyne den siste rest du har igjen før du avslutter økta. Klarer du dette fint går du rett på å gjøre det samme på nytt igjen, helt til du kollapser på bakken. Jeg har aldri klart mer enn to runder – tar i så hardt under selve økta at det ikke er så mye igjen å hente 😉 Prøv det neste brystøkt dere og, jeg avslutter alltid med denne! ( Uten å smile som på bildet, grimasetryne helt til kameraet dukket opp, haha!) Etter en god økt er det alltid velfortjent med et godt måltid, viktig å fylle på lagrene igen.



Jeg gikk for tunfiskwrap, grovere tortilla fylt med grønnsaker, tunfisk og salsa. NAM! Dette er virkelig sunn fastfood, tar under 5 minutter å lage og smaker supergodt. Skulle tro at jeg var lei av tunfisk nå ettersom jeg har levd på det noen måneder, men tvert om! Som dere ser på bildet av tunfisktårnet mitt er det så utrolig mange varianter å velge mellom her at det ikke er mulig å bli lei. Utrolig gode, og har supert næringsinnhold. Skulle ønske vi hadde disse ferdig hjemme i Norge også! Det er strengt tatt bare å blande en tunfiskboks med ting man liker da, men det er alltid digg å få ting ferdiglaget 🙂 Helt til slutt tenkte jeg å dele en liten film jeg har satt sammen fra New Zealand som jeg endelig har fått lagt ut nå som jeg har tilgang til PC. Den har ingenting med trening og gjør – men viser hvor herlig livet vårt på tur er. Planen er å lage en fra hvert land, så more to come! Enjoy 🙂

12 kommentarer
    1. Virker som om dere har en helt herlig tur, og videobloggen var bare herlig! Gav virkelig mersmak, gleder meg til å følge dere videre, og fikk virkelig lyst til å dra på en slik reise selv nå! Kos dere masse videre :))

    2. Hei! Ser så utrolig moro ut å reise rundt! De har forresten en del tunfiskblandinger på ICA, både med karri, sweet n sour++.

    3. Takk for inspirasjon til kjempebra push-ups-øvelse! Den er herved fast innslag i treningsprogrammet mitt!! 😀

    4. på rimi så pleier dem og ha forskejllige smaker på tunfisken 🙂 bare et lite tips om du ikke viste det fra før av 🙂 god dag te dg 🙂

    5. For en fantastisk video fra reisen deres! Dere er jo knallgode til å ta bilder av hverandre. Der har jeg noe å lære, hehe, kommer alltid hjem med for få bilder 😛
      Nyt turen videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg