Styrkeøkt, tunfiskwrap og cardioparadis

God søndagsmorgen Norge! Nå er jeg straks klar for en 3 dagers seiltur ut til Whitsundays og Great Barrier Reef – gleder meg 🙂 Annet enn snorkling blir det latmannsliv på båten og jeg har derfor fått trent litt ekstra de siste dagene. Godt å få brukt kroppen igjen merker jeg! Kondisen og styrken blir borte raskere enn man tror hvis man ikke holder det vedlike, så prøv å få inn et par økter i påskeferien dere og 🙂 Jeg har hatt ei ny lang helkroppsøkt som så ca. slik ut:

Knebøy 3 x 6
Beinpress 3 x 8
Utfall i Smith 3 x 10
Strake markløft med manualer 3 x 8
Bulgarsk utfall 3 x 10
Chins 3 x 6
Nedtrekk 3 x 8
Dips 3 x 12
Skråbenk med hantler 3 x 8
Sittende Skulderpress med manualer 3 x 8
Stående Sidehev 3 x 10
Bicepscurl 3 x 10
Franskpress 3 x 10

Lang og god økt, viktig å utnytte turene på treningsstudio så mye som mulig 🙂 Selv om det er forskjellig standard på gymmene og jeg forlengst har innsett at ingenting kommer i nærheten av Kaliber må man bare være kreativ med valg av øvelser og gjøre det beste ut av det! Denne økta var super, greit sliten etter endt trening og trengte påfyll til musklene.Tunfisken er min faste partner på tur, heldigvis går det an å gjøre den litt mer spennende enn bare på knekkebrød! Tunfiskwrap er perfekt etter trening, eller når du trenger et sunt måltid i farta. Alt du trenger er fullkornswrap, salat, en boks tunfisk og du er good to go 🙂 For ekstra smak kan du gjøre som meg og smøre tzatsiki under og toppe det hele med salsa – NOM!

Over ser dere bilder fra Airlie Beachwalk, morgencardio paradis! De to siste dagene har jeg stått opp før det blir for varmt, satt på favorittmusikken og løpt avgårde. Det er ca 8 km hele veien som er langt nok i denne temperaturen for min del 🙂 Enkelt å finne motivasjon til det i så nydelige omgivelser som dette! Diverse treningsapparater finnes også langs hele strandpromenaden, elsker det konseptet. Tok noen chins og dips på vei til stranda i går, utnytter alle muligheter 😉 Nå må vi komme oss avgårde til seilbåten vår, litt annerledes enn en norsk påskefeiring. Ski, snø og påskeegg hadde vært herlig det også kjenner jeg – håper dere nyter det til det fulle hjemme. Ha en fantastisk uke alle sammen!

2 kommentarer
    1. Airlie beach har jeg trent endel på! Gled deg til whitsunday og seiltur, det er helt fantastisk! Kunne man bare vært på reise hver dag!! Australia har heldigvis bedre treningsmuligheter når man er på farten enn endel andre steder!

    2. Utrolig bra blogg,fine bilder og veldig inspirerende innlegg:)
      ha en utrolig fin påske,og kos deg mye 🙂
      klem-myownfashion
      hadde satt utrolig stor pris på en kommentar på bloggen min 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg