Treningslykke

Hei alle sammen! Vi er nå i Australia, og jeg kan allerede si med 100% sikkerhet at dette kommer til å bli en fantastisk måned. Vi har så mye bra coming up på veien vår ned østkysten. I går trente jeg styrke for første gang på 3 (!!!) uker, og det var en helt fantastisk følelse. Skal aldri la det gå så lang tid igjen, hadde helt vondt i kroppen av å gå så lang tid uten. Naturlig nok var jeg ikke like sterk som jeg pleier å være heller, men det kommer nok rask tilbake. Jeg kjørte helkropp og brukte ca 1,5 time på å komme gjennom hele kroppen. Helkropp er uten tvil det beste når man ikke trener styrke ofte, da får alle muskelgruppene gjennomgå. Jeg merker det i dag, for å si det sånn! Treningsglede på topp, har ikke ord for for mye jeg elsker å løfte 🙂 Gikl derfor strålende fornøyd ut i varmen etter økta 🙂

Som vanlig er jeg superkreativ med maten, cottage cheese og banan etter trening. Så lenge jeg får i meg protein og karb er jeg fornøyd, lite med plass til en bøtte med protein i sekken 🙂 Det er 37 grader i Cairns, jeg er allerede solbrent og tomat i ansiktet. Det er vel ikke det verste å klage på 😉 Lagunen er det eneste som kjøler ned litt, så vi har tilbringt en god del tid der. Eple, sukkererter, vitaminjuice og cola zero er perfekt strandsnacks!

Det var alt jeg rakk å komme med denne gangen, nå skal vi på camping på Magnetic Island 🙂 Ha en flott onsdag alle sammen!

15 kommentarer
    1. Høres ut som du har et fantastisk liv akkurat nå, må bare si det 🙂 Mange som ville vært i dine sko.
      Nyt dagene!!
      .. og forstår godt at det var tungt med 3 uker uten.

    2. Så kult at du er i Australia!! Har nylig vært oppover østkysten selv, kjenner jeg misunner dere litt. Dere har sikkert planen klar, men her er iallefall noe av det jeg syns var noen av høydepunktene, så får du se om dere får tid til noe av det:
      -great barrier reef (selvfølgelig!!) det går mange seilturer fra cairns så vidt jeg vet, men også fra andre steder. vi dro fra airlie beach, anbefales virkelig virkelig. det er dyrt, men det er så vanvittig verdt det. snorkling og dykking her er bare priceless.
      -capricorn caves, husker ikke helt hvor det ligger, men ganske langt nord, stilig naturopplevelse!
      -steve irwin dyreparken (australia zoo), ligger en time utenfor brisbane
      -nimbin
      -wet’n’wild badeland++ mange andre fornøyelsesparker på gold coast, anbefales virkelig!
      -pancakes in paradise (en restaurant i surfer’s paradise, $10 all-you-can-eat på svære, feite pannekaker med sirup)!! kanskje noe for en spisedag, heehe.
      -sydney: cogee to bondi beach walk
      skal dere til melbourne også, eller strekker ikke tiden til?
      lonely planet-bøkene er veeeldig behjelpelige om dere leier bil og kjører rundt selv, det gjorde vi, hadde aldri klart oss uten den boka!
      australia har også gjort en greie ut av å lage gigantiske figurer av ting, som turistattraksjoner i byer som ikke har mye å by på. nedover østkysten finner du bl.a. big banana, big ned kelly, big mower, big shrimp etc. ganske hysterisk når man plutselig har en samling av bilder foran alle disse tilfeldige tingene.
      sånn generelt for en helseglad jente i australia: sumo salad er en kjede som selger kjempegode salater til en billig penge. boost (juicebar) har helt fantastiske smoothies og finnes stort sett overalt! ellers er det stort sett drittmat de er gode på… hehe!
      håper du liker deg i australia, kos deg masse!!

    3. Skal dere til Sydney? Synes egentlig det er bra mat her. Selv bor jeg på campus i Manly, og har ikke muligheten til å koke eller steke, så mulighetene er få. Men er egentlig fornøyd! Bra treningsmuligheter og bra mat, hvis man leter litt 🙂 Må være deilig å få trent etter 3 uker. Kos deg masse videre 🙂

    4. Det høres fantastisk ut! Jeg var på tur bl.a. i Australia for noen år siden. Dro fra Sydney til Cairns. Gled deg til Maggie Island 😀 Det er supert! Og dere bør virkelig, dersom dere har tid og råd, dra på seiltur fra Airlie til Great Barrier Reef og Whitsunday Islands! Ahh.. Memories!!
      Kos dere masse videre!

    5. Jeg bodde et halvår i Townsville, magnetic island er magisk! Sørg for å få med dere mating av minikenguruer, tror det var i Arcadia om jeg ikke husker fel? Er ikke mange som vet om det, men på den gamle fergekaien er det massevis av ville rock wallabies når det er soloppgang og solnedgang. Shappene i nærheten der selger wallaby mat, og de kommer helt nær deg for å spise, noen hoppet tilogmed opp på fanget mitt! Det er noen av mine beste minner fra Australia, så sykt kult! Og full Moon party på Base er legendariske, men de har dere sikkert hørt om. Om du vil ta dykkerlappen har Base de billigste Open water sertfikatene jeg har kommet over, jeg tok også advanced der, og dykket Yongala, et vrak som ligger et par timer utenfor, og som skal være et av derdens topp fem dykk. Google det.

    6. Charlotte: det var helt fantastisk ja, vi elsket det virkelig 😀 dykkerlappen har vi allerede, tenker å utnytte den på great barrier reef i dag 🙂 blir nok utrolig bra – skal Google yongala også, takk for tips 🙂

    7. Hanna: vi skal til Sydney ja 🙂 har venner som bor på Bondi vi skal bo hos, så da blir det nok litt mer kreativt i matveien 😀 gleder meg til å komme ned dit!

    8. vividus: tuuuusen takk for tips, setter vi kjempepris på 😀 vi rekker desverre ikke Melbourne, men mye av annet på lista di skal vi få tid til 🙂 Vi reiser utvfra Airlie beach i dag, 3 dagers seiltur blir fantastisk !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg