Indialove

Hei dere! Vi har kommet tilbake til Delhi etter å ha vært i Agra og Jaipur, og vi er nå ferdige med gruppeturen vår. Jeg føler at jeg har opplevd så mye allerede at det er rart å tenke på at det fortsatt er et halvt år til jeg er hjemme. Selv om jeg har sett utrolig mange imponerende bygninger og steder her i India er det menneskene som har gjort mest inntykk. De viker så lykkelige, selv om de har så lite. Med et liv som er langt vanskeligere enn hva vi er vant til, ser jeg flere smil og lattermilde ansikt enn i Trondheim.

Jeg hadde ikke vært så glad som denne dama om jeg var omringet av møkk og lagde kukaker hele dagen! Selv om India er et utrolig spennende land har vi bestemt oss for å dra herfra tidligere enn planlagt. Føler oss ikke helt trygge på egenhånd etter et par dårlige taxioplevelser, og i tillegg er vi klare for varmere strøk. Drar til Bankok på søndag og reiser videre sør i Thailand til paradisøyne som ligger der. Gleder meg utrolig mye til joggeturer på stranden, og ikke minst maten! Elsker indisk mat, men jeg savner kjøtt, fisk og ikke minst ferske grønnsaker utrolig mye. En svær salat blir garantert det første jeg kommer til å bestille 🙂 Veldig uvant å ikke lage min egen mat,men det må jeg vel bare venne meg til!

Det superfine hotellet vårt i Delhi har egentlig et gym, men det er selvfølgelig under oppussing akkurat nå som jeg er her. Jeg tvang de likevel til å la meg bruke mølla, og som dere ser fikk jeg svetta litt 😉 Sweat is fat crying, ikke sant? Har kjør 4×4 intervaller to dager på rad nå, ubeskrivelig herlig følelse etter å ha tilbringt mange dager på buss. Min fredagskveld tilbringes med nesa ned i Thailand-guide – riktig god helg alle sammen!

14 kommentarer
    1. Kjære Nora!
      Jeg har vært fast leser i rundt ett år nå, og jeg må bare får si hvor glad og takknemlig jeg er for at du deler jorden-rundt-reisen din med oss lesere, som sitter i iskalde Norge! Det ser ut som du har det helt fantastisk, og jeg må virkelig si jeg misunner deg. Skulle ønske jeg hadde råd, og ikke minst GUTS til å ta en slik reise. Stor klem!

    2. Så spennende å lese og å se bilder! Min søster og en veninne er på verdensreise, og er også i India nå, og vet at de har vært, eller skal, på de samme plassene som du er, men har ingen blogg, så kjekt å få ett lite innblikk i hva de også opplever! 🙂

    3. Så spennende, Nora!
      Kanskje burde ALLE reist ut i verden, ikke minst i den fattige delen av verden, og sett hvor godt vi har det her hjemme på berget! God tur videre! 🙂

    4. Hei! Utrolig spennende å følge bloggen din! 😀
      Ser at du skriver at folk er mye mer smilende og lykkelig i India, og det kan være sant det, men du må huske på de kulturelle forskjellene også. Damen som er omringet av kumøkk smiler kanskje ikke av glede, men pga sosial norm, det er forventet at man skal smile, og det ligger kanskje ikke noe mer bak det, enn høflighet.
      Kos deg masse videre på reisen! 😀

    5. thailand har utrolig god mat, gled deg! Vil anbafale deg å prøve papayasalat, den er noe sterk, men veldig god! Ellers er det mye wok, og det er jo digg : D spis på gaten, der er maten best og billigst! kos deg ; )

    6. Når du kommer til Thailand Nora så MÅ du prøve THAIBOKSING, book deg en session a ca 4 timer og da lærer du grunnteknikken. Du kommer til å digge det. Det er en av de hardeste treningsformene jeg noensinne har vært borti. Og jeg har trent både karate og tekwando. Ingenting kommer i nærheten. Jeg liker å tro at jeg har ganske så god kondis, men thaiboksing tok knekken på meg. Det er den eneste timen der jeg for første og siste gang følte for å kaste opp under økten. SYKT hard treningsøkt. PRØV DET! Lykke til og god reise!

    7. Du er en så herlig person Nora! Jeg tror du gjør noe helt riktig ved å reise som du gjør. Når jeg har sjansen, skal jeg gjøre det samme! Kos deg masse, det fortjener du!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg