Hvit pizza og treningslykke

God kveld 🙂 Tusen takk for alle pakketips dere kom med i forrige innlegg, sekken begynner å fylles opp nå! Mange av dere lurte på hva en sånn tur koster, jeg har budsjett på 150 000. 35 000 i flybilletter og resten på å leve i et halvt år. Mer penger enn det har jeg ikke klart å spare opp, så det må rett og slett bare holde 🙂 Dette er ikke en sponset reise, den betales ut fra egen lommebok, som jeg antar vil være ganske tynn etter turen 😉  Jeg har kun fokusert på jobb og sparing etter jeg ble ferdig med bacheloren i vår, og det er på grunn av dette at jeg har mulighet til å legge ut på denne reisen. Kanskje ikke så gøy periode, men jeg føler det er ekstremt verdt det! Et halvt år med slit for et halvt år med eventyr et et greit bytte føler jeg 😀 Det kom nye treningsklær til eventyret mitt i posten fra verdens beste sponsor i går også, veldig fornøyd med det!


Det skal nemlig ikke sluntres unna på treninga på turen! 🙂 

Maten blir kanskje en liten utfordring, jeg som er kresen på hva jeg spiser og helst vil lage all maten min selv. Heldigvis skal jeg jo til Asia først, og jeg elsker jo asiatisk mat! Så det må jo bare bli bra 🙂 Men jeg utnytter fortsatt dagene jeg har på kjøkkenet hjemme til det fulle, og da blir det ikke akkurat laget julemat. Jeg har aldri vært noe glad i ribbe, pinnekjøtt eller lutefisk så det blir litt utradisjonell romjulsmat heri huset. Yndlingspizzaen – nemlig hvit pizza ble servert i går 🙂

Bunnen er laget av 100 g havregryn, 150 g havremel, 1 egg, 2 eggehvitter, 2-4 dl vann, 1 ts bakepulver og 1 ts salt. Bland godt sammen og smør deigen jevnt utover et bakepapir før du steker i ca. 15 minutter på 200 grader. Ta den så ut av ovenen og la den avkjøle seg litt/stivne før du smører et lag med creme fraishe og pesto over hele bunnen. Kjøtt og grønnsaker velger du etter smak og behag, jeg gikk for kyllingfilet, rødløk, fersk sopp, paprika, avocado, spekeskinke og mozarella på toppen. Helt fantastisk godt 🙂 

Misforstå meg rett, jeg gleder meg utrolig mye til turen min – men det er ikke barebare å forlate hele livet mitt i et halvt år heller. Det er så mye og så mange jeg kommer til å savne, og som det er veldig tungt å si hadetbra til. Etter et tårevått farvel i dag var det bare en ting som kunne få klarne tankene mine, og det var trening. På med musikk, svette som bare det og kjenne at alt av tanker og tristhet bare forsvinner på veien. Uansett hva det er kan trening få meg til å føle meg bedre, og gjøre dårlige dager gode. Etter jeg var ferdig var det et smil om munnen min igjen, treningslykke tror jeg det kalles 🙂 Trening er magisk, uten tvil! Av en eller annen grunn er det cardio som frister aller mest i slike situasjoner for min del, og selvfølgelig på yndlingsmaskina mi: 

Stairmaster baby! Jeg forresten holder BEGGE konkurransene gående til i morgen, så fortsatt en mulighet for å vinne både PT-timer og treningsklær 🙂 Nå skal jeg legge meg og lade opp til en dag med trening og feiring med gode venner i morgen, god natt alle sammen!

13 kommentarer
    1. Skjønner hvordan du har det, kjempevanskelig å ta farvel med alle som betyr så mye for deg! De siste dagene var jeg kjempe i tvil om jeg i det hele tatt skulle reise – jeg har jo alt jeg har drømt om hjemme, og kjærligheten hadde jo heller aldri gått så bra som den gjorde rett før jeg reiste. Men nå er jeg kjempeglad jeg satset på å dra. Det kommer til å bli en opplevelse for deg å reise rundt, nyt tiden! Hjemmetilværelsen er der når du kommer tilbake også=)

    2. Du kommer ALDRI til å angre på dette, bare gled deg 🙂 Pass på å få smake på lokalmaten! Den gateboda med den lengste køen er alltid fantastisk 🙂 God tur!

    3. Må si meg enig med Karine, alt slit kommer garanter til å være verdt det!
      Den hvite pizzaen din har jeg enda ikke fått testet, men det skal jeg prøve på neste uke. God tur og ikke minst god nyttår <3

    4. Så utrolig gøy! Jeg reiste “verden rundt” for noen år tilbake og har ikke angret et sekund. Nye fantastiske opplevelser hver eneste dag! Brukte faktisk 110 000 inkludert flybiletter så tror du skal klare deg bra om du ikke skal bo på fem stjerners 🙂 Hvor skal du? Godt nyttår! 🙂

    5. Vil du anbefale denne eller den du kalte tidenes proteinpizza med rød saus? Og blir dette en hel pizza? Så nemlig på fitnessbloggen at det var en posjon for 2:)

    6. Thea: begge er dødsgode, kommer litt an på hva du er i humør for 🙂 vi har ALDRI klart å spise den opp når vi var 2, så jeg vil si det er nok til 3-4 stk 🙂 blir en hel pizza ja 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg