Den utrolige reisen

Det er 5 dager, 11 timer og 34 minutter til jeg reiser akkurat nå. Det er helt sykt å tenke på. Det slo meg ikke før jeg pakket sammen alle tingene min på jobb i dag at nå har jeg faktisk 6 måneder med ferie. Ingen jobb, ingen skole – bare gjøre akkurat det jeg vil hver eneste dag. Jeg har virkelig ikke ord for hvor fantastisk dette kommer til å bli. Dett er noe jeg har drømt om hele livet, og når 2012 ikke ble helt det året jeg håpet på er jeg iallefall sikker på at 2013 blir AMAZING 🙂 Hvor går så ferden?

India, Thailand, Singapore, Malaysia, Kina, New Zealand, Australia, Fiji, Mexico, Belize, Guatemala, Peru, Brasil, Sør-Afrika, Mozambique, Zimbabwe, Zambia og Namibia er vår reiserute. Både jeg og min gode venninne Sofie som er min reisepartner har vært mye i både USA og Europa, og ville derfor få med oss mest mulig av de andre verdensdelene 🙂 Ser ikke dette fantastisk ut så vet ikke jeg! De mest stilte spørsmålene jeg har fått fra dere om turen er om jeg skal blogge og trene på veien. Svaret er selvfølgelig JA til begge deler!

  

Jeg har vært snill jente i år, og fikk Ipad + tastatur i julegave slik at jeg kan oppdatere bloggen ofte 🙂 I tillegg har jeg snill sponsor og har med med slynge for å trene med i områder hvor jeg ikke har tilgang til treningssenter. De aller fleste plassene tror jeg faktisk ikke det vil være noe problem i det hele tatt, det finnes jo gym over hele verden! Ellers skal jeg løpe, svømme, gå i fjellet og bruke naturen for det den er verdt! Det er helt uaktuelt for meg å gå et halvt år uten å trene, er man treningsnarkoman så er man treningsnarkoman 🙂 Trening er noe som gir meg utrolig mye glede i hverdagen, og jeg ville ikke ha vært uten det for noe i verden. Så glad for at jeg har en så fin hobby jeg kan ta med meg jorda rundt 🙂 Dessuten skal jeg jo stille igjen så snart jeg har mulighet, jeg har et lite håp om høsten 2013, hvis ikke blir det våren 2014. Digg å ha ting å glede seg til når jeg kommer hjem igjen også!

 

Så var det det siste spørsmålet da – hva i all verden skal jeg pakke?! 1/2 år, 1 jente og 1 sekk – wish me luck 😀

36 kommentarer
    1. Lucky you! Dette kommer til å bli ditt livs beste tid 🙂
      Anbefaler deg sekk du kan åpne som en koffert og deretter rulle sammen klær og sette i høyden – enkelt å holde oversikt og du får plass til utrolig mye mer.
      Selv brukte jeg sarong som håndkle på stranda, funker som bag også om man ikke skal ha med seg så mye. Ellers har jeg ikke så mye tips ettersom jeg kun jobbet og reiste i Australia og det dermed var enklere å pakke enn om man skal til flere land.
      God tur 🙂

    2. Blir sikkert en syk fet og fantastisk tur =)
      Har dere valgt rute, landene og alt slikt selv, eller har dere fått hjelp av et byrå?

    3. Har en venninne som reiste til de verdensdelene og landene du skal til i fjor på samme tid.. De var borte i 18 uker. Ikke fullt 6 mnd, men en god stund.
      Hun skrev en blogg om hva de opplevde og ikke minst hva hun hadde i sekken. (stor sekk)
      De dro mye på fjellturer og hun klatret til toppen på Kilimanjaro. Ellers var de bare ute på turer o.l.
      Liten huskeliste:
      Varme klær, det er ofte kaldt på kveldene og oppi høyden. Tykk ullgenser, tynt ulltøy, vind/vanntett jakke.
      Hodeplagg
      Godt skotøy og sandaler/lette sko
      Ullsokker, vanlige sokker
      Svetteabsorberende tøy til treningsturer
      Undertøy, shortser, singleter/t skjorter og Bio tex vaskemiddel
      Myggspray/krem, solkrem, gnagsårplaster, diverse legemidler man kan komme til å trenge,som paracet/ibux, canesten, allergitabletter, nesespray, øyedråper/øyebadevann, kulltabletter, imodium for løs mage, imogas, ingefærkapsler, tranebærkapsler mot urinveisinfeksjon, pinsett, kjøp et lite førstehjelpsskrin/taske med plaster, bandasjer, rensemiddel o.l.
      Myggnetting evt, om dere skal sove ute (hun og reisefølge sov av og til ute)
      Egentlig det jeg kom på i farta nå som hun har nevnt 🙂

    4. Wow, du må virkelig ha en god reise! Har fulgt med på bloggen din lenge, og du er en sann inspirasjon, Nora. 🙂

    5. wow så utrolig spennende! jeg og en venninne skal ta friår etter vgs og reise rundt i asia og australia 🙂 kult at du skal til flere av de samme landene, da blir det ekstra spennende å lese bloggen din.. Håper du legger ut mange kjekke tips 😉

    6. Høres helt fantastisk spennende ut!! Det kommer til å bli litt av en opplevelse!
      Merker jeg er en smule misunnelig, men gleder meg til å følge med på reisen gjennom bloggen din 🙂

    7. Kjenner eg er bittelittegranneveldigmisunnelig på deg! Gler meg til å lese bloggen din medan du er ute å reiser! Og lykke til med pakkingen! Trur du vil finne ut etter kvart at det er ein del som ikkje er naudsynt, sjølv om me gjerne brukar det kvar dag 🙂

    8. Koster ikke en slik reise masse penger? Siden du skal være borte i ett halvt år? Kan du ikke fortelle oss om du får sponset dette, eller går det bra egen lommebok? Fortell oss mer 😀

    9. Reiser du med leger uten grenser? Eller er det bare en selvkomponert ferietur? Den så SYKT bra ut værtfall.
      Når jeg var ute å reiste, så var det mest praktiske jeg hadde med meg vakumposer! Koster nesten ingenting på clas ohlsson, og er geniale å pakke klær i, slik at de tar minst mulig plass i sekken.
      En annen ting er selvsagt at “less is more”, som alltid 🙂 det meste som trengs, får du kjøpt 🙂 eneste man må være obs på er hygieneartikler, spesielt i afrika 🙂
      GOD TUR!!

    10. Høres utrolig spennende ut:)
      Jeg skal selv til Sri Lanka i en måned for avslapping, trening samt lære meditasjon og yoga! Det gleder jeg meg kjempe masse til. Har som deg, hatt lyst til å dra på en “meg-selv-tur” siden vgs og nå drar jeg, endelig. Håper å få mulighet til en lengre tur senere, slik at jeg kan oppleve enda flere land, kulturer og mennesker. Reiser du igjennom Kilroy?

    11. Høres helt utrolig spennende ut!!! Håper du får deg mange fine minner og ha the time of your life! Er du med på leger uten grenser, eller? Er du med i noe slags utdanningsprogram eller betaler du av egen lomme? Har utrolig lyst til å gjøre det samme når jeg blir gammel nok, så bare på pøs på med informasjon. Blir glad og takknemlig for alt! <3
      God tur! <3

    12. Åhhh, så herlig!!!!
      Å reise er noe av det BESTE som finnes:) Jeg har vært i Australia 2 ganger, og jeg skal dit mest sannsynlig fra neste sommer igjen for å studere:) Har også vært på Fiji nå i sommer, og jeg sier det bare: VERDENS VAKRESTE STED SOM FINNES PÅ JORD <3 Gled deg, du har masse å oppleve.. Ser du skal oppover østkysten også i Australia, vi kjørte den ruten begge gangen, fra Brissy til Cairns, og innom Port Douglas. Vi leide bil og det var helt utrolig!!
      Gleder meg til å følge deg på reisen:) HURRA!!!
      Ha en flott kveld:)

    13. Guatemala og Brasil er bare utrolig! Reiste selv fra Rio og oppover ut i Karibien, inn til Mexico fra Cuba og nedover hele mellom Amerika. Vi hadde kun billett ned og hjem igjen fra Costa Rica tre mnd senere…;-) En opplevelse jeg ikke ville vært foruten!!
      Anbefaler dere å besøke Amazonas via Manaus i Brasil.
      Belize var ikke noe spesielt med mindre dere skal dykke…
      God tur og godt nytt år!:-D

    14. Hei Nora! Saa ufattelig morsom reise du skal paa. Er student i Australia saa om du trenger reisetips og en sofa aa sove paa er du mer enn velkommen til aa ta kontakt paa mail med meg!

    15. Så heldig du er! Jeg har selv vært i Sør-Afrika, Sør-Amerika og hele Mellom-Amerika og du kan GLEDE deg! Belize er utrooolig vakkert, jeg anbefaler å dra ut til Caye Caulker og dykke 🙂 Og Antigua i Guatemala er supersjarmerende, der kan man også dra på vulkantur, og det er god trening! Og Tulum i Mexico – helt nydelig! Det lureste jeg hadde med var ulltøy, pengebelte, kopi av pass/legitimasjon og bøker(på mange hosteller kan man bytte sin egen bok i en som er der fra før, så man har nye bøker hele tiden). Og biotex! Kos deg masse!

    16. Gaad, så heldig du er!! Du lever i min drøm du!! Det er virkelig noe jeg har lyst til å oppleve før jeg dør! Kos deg kjempe masse!! Gleder meg til å lese under reisen 😀

    17. Åh, skal på en lignende tur, bare at jeg drar i februar og blir borte til midten av mai..:)
      Skal du ha med deg Ipad? Og kan du legge ut en pakkeliste? Sliter veldig selv.. hehe
      Masse lykke til på turen.. kommer til å bli en opplevelse for livet:D

    18. Ser utroolig spenende ut!! Herregud så misunnelig jeg blir. Hvor mye vil en slik reise koste? Greier du å betale det opp selv? Har veldig lyst til å gjennomføre en slik drømmereise selv, men er så usikker med tanke på pengene. Det er nok verdt det uansett ! GOD TUR

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg