Eplemuffins med kanel og mandler

Eple og kanel er en super kombinasjon, perfekt nå i disse juletider! Disse muffinsene ble kjempegode, og det ble raskt tomt 😉 De kommer ikke til sin rett med Iphone bilder, men heldigvis er mitt kjære kamera tilbake igjen nå! Lover at de smaker bedre enn de ser ut 🙂 Oppskriften ser slik ut:

3 egg

100 g mandelmel

50 g kokosmel

2 ss cocosa kokosolje

2 store epler

25 g  hakkede mandler

4 ss stevia

ca 10 dråper stevia vanilje (kan erstattes med vaniljeessens, men da vll jeg ha tilsatt mer søtning)

2 ts kanel

Pisk de tre eggene lett sammen med stevia. Riv epler med råkostjern og smelt cocosa, deretter tilsetter du alle ingrediensene. Rør godt sammen, fordel i 8-10 silikonformer og stek midt i ovnen i ca 20-25 minutter på 180 grader. Jeg tilsatte noen kokosflak helt på slutten av steketiden bare fordi jeg er så glad i kokos 🙂 I tillegg må det i mine øyne være tilbehør i form av vanilje til eplemuffins/kake og toppet derfor med mager vaniljekesam. Utrolig godt 🙂 


Vinnerne av konkurransen ble Emilie og Lena – gratulerer så mye 🙂 Ny sjanse neste søndag til dere andre. Nå skal jeg komme meg i seng, ny og sporty dag venter! Natta 🙂 

16 kommentarer

Siste innlegg