Beindag og brownie

Hei dere! Jeg er akkurat ferdig med beinøkta mi – definitivt et hat/elsk forhold til den økta. Trener jo bare bein en gang i uka, så da blir nødvendigvis den økta lang og painful. Men veldig godt når man er ferdig og slappe av med den aller beste samvittighet 🙂 Beina mine skalv som aspeløv etter økta som så slik ut:

Knebøy 3 x 6

Beinpress 3 x 10

Utfall i smith 3 x 12

Utspark 2 x 12

Strakmark 3 x 10

Goodmornings 3 x 10

Sittende lårcurl 3 x 10

Sumosquat 2 x 10

Det blir samlet 22 (!!!) sett på beina det! Ikke rart jenta blir ruin, og ikke minst veldig glad for å finne proteinbøtta si etter trening 😀

Ellers trives jeg fortsatt veldig godt med denne egoistiske uken jeg har på gang, nesten litt for godt 🙂 I går bestilte jeg den største ordren fra X-life ever, og jeg gleder meg som en liten unge til den kommer. Hvem sier man trenger å vente til jul med pakker?! 🙂 God mat hører også med til ei koseuke, og som sjokoladeelskeren jeg er ble det en brownie til kveldmat i går. En sunn og diett-vennlig versjon 
selvfølgelig – og det ble Thomas sin mirkobrownie! Får ikke nok av den, blir aldri lei 🙂 Denne gutten har mange gode tips innen trening og kosthold, så sjekk gjerne bloggen hans for inspirasjon!

Oppskriften er latterlig enkel, 1 scoop nanox orbilox m/ belgisk sjokoladesmak , 3 ts bakekakao, 3 ts kokosmel, 1/2 ts bakepulver, 2 ts steiva og 1 eggehvte blandet godt sammen. Tilsett litt vann til degien får passe konsistens, og sett på full effekt i mirkoen i 60-90 sekunder.  That’s all folks! Resultater blir en supergod brownie (smaker mye bedre enn den ser ut som på bildet – jeg lover)  som dekker sjokoladesuget og som har er ca næringsinnhold på 212 kcal, 32 g protein, 6 g karb og 6 g fett. Godt med god samvittighet 🙂 Nå skal jeg ta et par kapsler Solbrun og legge meg i solariumet, er det me-week så er det me-week 😀 Mens jeg ligger der skal jeg høre på sangene under, definitivt to av mine cardiofavoritter!

Hva har du trent i dag? 

19 kommentarer
    1. Skjønner godt at u skalv jeg! Det var heavy mange sett 😮 Og du fortjener den pakka, virkelig!
      Og jeg har selv HELT hekta på den mikrobrownien. Den er SÅ god 🙂

    2. Herlig med beinøkt! Og pakke 😀 Du er ikke alene om å bli i hundre når det vanker pakker fra x-life (eller Iherb for den saks skyld), er ei her som er akkurat lik 🙂
      Tror jeg må ta ei meg-uke, høres sikkelig digg ut 😀 Det ble armer og skuldre på meg idag. Deilig 😀

    3. Hei Nora! Ville bare si at du inspirerte meg til å kjøre egotripp-uke denne uka! Og det var kjekt, ja nesten nødvendig, kjenner jeg! 😀

    4. Hei Nora! Jeg har fulgt bloggen din ei god stund nå, men er ikke den som kommenterer. Men du. Hvorfor trener du bare bein èn gang i uka? Og hva/hvor ofte trener du de andre gangene?
      Stå på – du er flink!!
      Klem og god helg!
      – Hanne

    5. Super Nora 🙂 Har nettopp startet med PT, for skal stille dom debutant til våren(vææææ 😉 og har virkelig hatt problemer ned trappene fra treninga etter de øktene ja 😉 Men gud så GODT 🙂
      *Følelsen av å hente kjempe pakke fra x-life* Ah, DEN følelsen 😀
      Men har ett konkret spm jeg, har lagt merke til at du er så fresht brun på alle bildene dine i set siste, er det mye pga Solbrun-kapslene eller tar du mye sol i tilegg? 🙂

    6. Hanne: Jeg har byttet til en 3-splitt, trener ren styrke 3 dager i uka 🙂 Splitten ser slik ut: 1: Bein 2: Bryst, skuldre, triceps 3: rygg, biceps, mage

      Stor klem og god helg tilbake 🙂

    7. For å få six-pack, hvilke øvelser er de mest effetkive? Jeg begynner å få markerte muskler på magen, og målet er en synelig sixpack, men er usikker på hvilke øvelser som er mest effektive! Håper på svar!:)

    8. Dorte: Så gøy at du skal debuterer – i hva da? 🙂 Blir spennende! Jeg har tatt sol ca. 2 ganger i uka i tillegg til at jeg tar solbrun. Betakarotenet har vel ingen effekt hvis man ikke tar sol i tillegg så vidt jeg vet 🙂

    9. Nei, det har jeg også hørt, men da skjønner jeg det godt! Brun og fresh er du hvertfall 🙂
      Jeg skal debutere i Bodyfitness( ja, er DU som fikk meg på tanken etter at PT/Coach på treningen startet å mase på meg;). Sykt spent på hvordan forberedelsene blir, for er jo det som er hele sporten vel 😉 Har lest innleggene dine opp og ned for å få litt ide av hva det går ut på, før jeg lovet trenern og melde meg på 😉
      Du er en kjempe inspirasjon! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg