Du skal holde hviledagen hellig

Søndag, nydelig vær og treningsfri. Selv om jeg elsker å trene er det viktig å legge inn dager uten trening, slik at kroppen får tid til å hente seg inn igjen. Restitusjonen er viktig for at nedbrutte muskler får bygge deg opp igjen – og det var akkurat det jeg trengte i dag. Har hatt en digg søndag med andre ord, og Trondhjem har virkelig blitt til et winter-wonderland i løpet av noen få dager. Jeg håper bare det holder seg sånn, elsker snøen og vil derfor få med meg mest mulig vinter før jeg reiser i januar 🙂 Vinter er jo så herlig, snømenn, akebrett, ski og ikke minst lange turer ute i den friske lufta. Tok en sånn tur i dag, ute i 8 minusgrader med bestevenninna og Ayla. Gikk en time i raskt tempo, det går liksom ikke an å slakke ned på farten når det er kaldt – må jo holde kroppen i gang!



Velfortjent sofatjeneste med godjenta etter tur og en  veldig bra treningsuke bak meg 🙂 

Ettersom lørdagsmiddagen bare ble knekkebrød følte jeg at jeg måtte slå til med noe litt bedre i dag. Valget falt på taco, kanskje ikke så kreativt – men veldig, veldig godt 🙂 Med grove lefser, karbonadedeig og kesamdressing er taco absolutt ikke noe usunt matvalg og kan derfor nytes med den aller beste samvittighet.


Treningsbagen er pakket, cardiomusikk er nedlastet, matpakkene står i kjøleskapet og jeg er med andre ord HELT klar for ei ny treningsuke! God natt alle sammen 🙂 

18 kommentarer
    1. Bruker karbonadedeig jeg også. Det er bedre enn kjøttdeig.
      Liker å spise rene produkter uten minst mulig e stoffer.
      Derfor lager jeg mat i fra bunnen av og rene varer slik som fisk (alt mulig)
      Rent kjøtt, masse grønnsaker osv osv. Bruker ikke posemat.
      Synes det er for mye salt , osv i det. 🙂 Jeg bruker heller IKKE lettprodukter.
      pga søtnigstoffer og estoffer de bruker i det. Tåler heller ikke
      Aspartam og andre søtningsmidler. Får migreneanfall, kraftige magesmerter av det.
      Da er det heller bedre å putte bittelitt sukker i det. For det er mere naturlig for kroppen
      enn all derre jukset. 🙂

    2. Ser ut som om du har hatt en fantastisk avslutning på uken og helgen, kjempe fine bilder også:-) Gleder meg til snøen kommer til østlandet selv..Veien til jobb blir nok kaos, men ser frem til å spenne fast skia og trene litt alternativt igjen 🙂

    3. Av alle treningsblogger jeg har lest, er det DIN blogg jeg liker aller best. Er innom bloggen din allefall 5 ganger daglig, bare for se om du har oppdatert!:-)
      Har en del spm jeg håper du tar deg tid til å svare.
      1. Hvorfor stilte du ikke i konk i år?
      2. Jeg har trent veldig allsidig siden jeg gikk i 2.klasse. Vil påstå jeg har et ganske godt treningsgrunnlag. Var/er alltid den jenta som blir fort “best”. Det jeg egentlig vil, er så fokusere enda mere på styrketrening og kosthold. Jeg spiser veldig sunt og riktig til hverdag, men skeier ut hver helg (alkohol,godis osv). Jeg bare sjønner ikke hvordan jeg skal klare å henge med sosialt. Jeg er student, og har heller ikke råd til å melde meg inn i crossfit (seriøse miljø). Har du noen råd, hadde det vært supert.
      3. Når det nærmer seg jul, kan du ikke poste noen sunne julekakeoppskrifter. gjerne små porsjoner.
      Takk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg