Morgenfugl

God morgen 🙂 Jeg sitter i sofaen med en stor kopp kaffe, og skal straks komme meg avgårde til Kaliber. Så godt å trene før jobb – da har jeg mye mer energi utover dagen! Jeg skal trene etter et nytt program i dag, og for første gang skal jeg prøve en 3-splitt. Styrke bare 3 ganger i uka høres sykt lite ut, men det blir selvfølgelig annen type trening de andre dagene 🙂 Trappeløp, kettlebells,løping, roing og snart blir det vel skisesong også – så den totale treningsmengen skal heller økes. Føler meg veldig klar for det, merker ikke at jeg har vært syk lenger så nå er det å ta igjen det tapte 🙂 GOGOGO! På dagens økt kommer jeg til å kjøre forside og bakside lår, og den ser slik ut: 

Knebøy 3 x 6-8

Beinpress 3 x 8-12

Utfall i smithmaskin 3 x 8-12

Utspark 2 x 10-15

Strake markløft 3 x 6-8

Sittende lårvurl 3 x 8-12

Liggende lårcurl 3 x 8-12

Sumosquat 2 x 10-15

Tilsammen 22 sett på beina, kjenner jeg gruer meg litt her jeg sitter – haha! Men når styrke bare skal trenes 3 dager i uka må det være tungt og hardt når jeg først er på trening for å løfte 🙂 Bildet under er fra gårsdagens trening med mine flotte treningspartnere – vi trente tabata på Maxpuls igjen! Jeg blir dødssliten av de timene, men samtidig er det så gøy at jeg ikke tenker over hvor sliten jeg er. Sandsekker, kettlebells, tau og trx er blandt tingene som er med – altså en helt annen type trening enn hva jeg er vant til. Digg å prøve noe annet 🙂 

Vel hjemme fra trening var det klart for middag, og jeg haddde verdens fineste lillesøster som middagsgjest. Vi lager alltid noe sunt og godt når vi møtes, denne gangen var ikke noe unntak. Kyllingfajitas landet valger på i går, det er så utrolig godt. Grove tortillas, stekt kyllingfilet, masse gode grønnsaker og hjemmelaget guacamole av mager kesam, hvitløk og avocado.  Nomnomnom! Vi lagde ekstra mye sånn at jeg har matpakke til jobb i dag også, lurt tips dersom du ikke orker å lage matpakkser til dagen etter, bare beregn å lage ekstra mye middag!

Jeg fikk også en pakke fra X-life med fine nye treningsklær og litt kosttilskudd. Måtte le når jeg tenkte over hva jeg hadde bestilt – betakaroten og deres nye fettforbrenner. Spørs om noen har blitt påvirket av helgens konkurranse?!  Det er jo tross alt bare TRE måneder til avreise, så det er på tide å finne frem bikiniformen 😀

Nå må jeg komme meg på trening – ha en fin dag alle sammen!

34 kommentarer
    1. Jeg trener også en 3-splitt. Men trener styrke 5 ganger i uka. Så da går det på tur hvem som får kjørt seg en og to ganger den uka. Også har jeg en intervalløkt i uka. Lite kondistrening her. Det er så kjedelig:P

    2. 3 mnd til avreise – til hva? 🙂
      Jeg elsker bloggen din! Er innom mange ganger for dag 🙂 finner så mange svar på ting jeg lurer på om trening og kosthold! Meget bra 🙂

    3. Morgengymnastikk på meg også gitt:) Må gjøre en liten innsats når jeg kan, var ferdig “trent” litt over halv7:) Ha en finfin dag;) Klem

    4. Hvem klarer å bli den mest inspirerte bloggeren på Bloggery.no? Bloggery er en bildetjeneste som gir deg en ryddig oversikt over alle dine bloggbilder.
      Gå her http://bloggery.no/campaign for å lese mer og delta i konkurransen for å vinne et Canon EOS 650D speilreflekskamera!

    5. Kjente det i beina bare ved å lese dette!;) Hvor mye tar du i de ulike øvelsene nå?
      Og fungerer fettburneren??:)

    6. Hei. Jeg har nettopp begynt og lese bloggen din.
      Men det er noen ting jeg lurer på ang trenings selv osv.
      Jeg er en jente som trente før, trener med vidio, piloxing. Det fynker, jeg skal begynne på trenings-senter jeg må bare vente litt på diverse ting.
      Men jeg lurer på hvordan jeg skal klare og holde motviasjonen oppe, og faktisk trene? det tar ca 1 time, jeg har begge filmene. men tenkte begynne med den letteste sånn jeg klarer og gjøre ting. Og jeg har tenkt og slutte og spise snop og drikke brus i hvekedagene. Men hvordan spiser jeg sunnere?
      Jeg er VELDIG VELDIG ekstremt kresen, liker ikke agurk, paprika, løk, veldig mye jeg ikke liker, så er det ikke lett og bare prøve og spise det og svelle det ner, ofte ender det opp med jeg brekker meg.. Men jeg vil prøve og bli sunnere og trene skikkelig.
      Jeg har forstått det er aldri kjekt i begynnelsen, og man må trene for det, før man faktisk har lyst og trene.. Men jeg synest det er så vanskelig, jeg er jo avhengig av facebook osv. Jeg vet ikke hvordan jeg skal slutte og “sjekke” der eventuelt. har du noen bra tips?
      Jeg lurer også på hvordan jeg kan gå beint med ryggen, altså ha ryggen rett. Jeg arbeider som karroserimeakinker. Altså “manneyrket” å med tanke på at jeg trenger muskler osv, så hadde det og vært fint med trening.
      Jeg har brukket høyre armen 2 ganger, og bristet den 1 gang. siste gang var i 2010. Venste arm stakk beine mitt ut(med hånleddet) i 2009 trur jeg det var. Jeg har aldri trent opp armene etter det. og Kjenner når jeg lufter diverse ting hvor vondt jeg får i hendene, Jeg har også hatt senebetenelse i kena, men det har så og si gitt seg.. Men jeg vet trening hjelper mot det meste av sånne palger, iafall om du trener riktig.. I tilegg har jeg nesten astma, jeg husker ikke hva det heter, men det er veldig likt på en måte, vist jeg springer totalt i strekk i 4 minutter ca, eller bare springer fort som faen får å rekke toget, så klarer jeg nesten ikke puste, det er noe i strupen som låser seg. :/ Verken legene eller sykehuset kunne gi meg noe mot det.. Det er helt jævligt, men hjelper sprining/jogging eller bare gå? liksom roligt..
      Også, røyking. Jeg har en type som røyker fast, og vi har tenkt og begynne og trene ilag, men har det veldig mye og si om man røyker? Han har ikke lett for å slutte, å når an selv ikke vil og ikke føler seg klar for det, så kan jeg ikke tvinge han..
      takk for svar.

    7. Hei Nora! Jeg lurte på om det er vanlig at dere som driver med fitness har silikon i brystene? Jeg synes det er så merkelig at mange av dere ser ut til å ha ganske store bryster i forhold til å ha så lav fettprosent som mange har..? Kanskje litt merkelig spørsmål, men jeg lurer!
      Klem fra nordlandsjente!

    8. Kristina: takk det samme Kristina – selv om vi ikke fikk prata sammen så mye 🙂 Stress for å si det mildt, men veldig gøy 🙂 Gleder meg til å se deg på scenen igjen i helga , selv om det kun blir på dataskjermen. Godt du koste deg med sushien – og lykke til i helga 😀

    9. Hei. Først og fremst: en veldig inspirerende og bra blogg 🙂
      Jeg lurer litt på hva du spiser på diett og for å bygge litt før en eventuell diett?
      Kan vel si jeg ble litt inspirert etter fitness i helgen og vurderer sterkt å sette det som mål selv til neste år! har lest meg opp mye, men enkelte ting er det ikke alltid like lett å bli klok på. 🙂
      Har trent styrke en del men kostholdet har satt en liten stoppe for fremgangen, matglad som bare det, men er virkelig innstilt på å få satt opp en viss pekepinn på kosthold nå.
      Igjen, kepp up the good work 🙂
      Lene

    10. Oii, det høres kjempebra ut! 🙂 jeg skal selv til Bali for å gå “personlig trener” fra 29. januar – 30 mai ca. 🙂 ut å oppleve verdens mens man har muligheter til det! 🙂 håper turen din blir kjempeawesome, og kommer til å følge bloggen din hele tiden! 🙂

    11. Blir spennende med 3-splitten! Har selv lyst til å teste to-splitt, men tror det blir vanskelig siden jeg kun får to-tre styrkeøkter i uka. Liker å kunne trene hver kroppsdel helst to ganger, men er såå tungt å kjøre fullkropp hver eneste økt..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg