Dagens trening

Jeg sitter i sofaen god og mett etter å ha spist denne store skåla med havregrøt. Det er så godt! Havregryn kokt med sjokoladeprotein, stevia english toffee, vann og en klype salt toppet med tykk peanøttsaus og banan. Peanøttsausen er laget av peanøttmel og noen dråper english toffee i tillegg til en dæsj med sukrin & salt. Himmelsk 🙂 I <3 karbs etter trening! For ja, jeg har jo selvfølgelig trent i dag og. Veldig lett, men jeg er veldig glad for at det er noe som heter muskelminne! Dagens treningsøkt så slik ut:

Pendlay rows, 3 x 5 35 kg

Nedtrekk, 2 x 10 40 kg

Pullups 2 x 3 (hadde ikke sjans på flere!!)

Benkpress med manualer 3 x 5 17,5 kg

Brede dips 2 x 10

Skulderpress med manualer 3 x 10, 12,5 kg

EZ-curl 3 x 10, 22,5 kg

Franskpress 3 x 10, 25 kg

Når det kommer til motivasjon er det for min del ingenting som motiverer like mye som resultater og fremgang. Derfor har jeg alltid med meg boka mi rundt på senteret og noterer antall kilo og reps. Til neste treningsøkt vet jeg da at jeg SKAL løfte tyngre eller flere reps 🙂 Jeg har et par ekstra slike treningsdagbøker, og hvis du legger igjen en kommentar med eposten din trekker jeg ut en vinner i helga. Dobbel sjanse har du hvis du samtidig trykker på liker på dette innlegget på bloggens facebook-side. Veldig fin å ha for å holde et øye med fremgangen og treninga 🙂 

s

Digg å trene noe annet enn bare gåturer under 120 i puls, det er liksom ikke helt det samme! Det er jo kos det også, men jeg liker å skille trening og kos – hehe 😉 Koste meg ute i sola med Ayla i går iallefall, hun er fortsatt ikke verdens beste dansepartner – men det blir 🙂 

Over halvveis til helg nå – ha ei fortsatt sporty uke 😀 

164 kommentarer
    1. Godt å være tilbake med trening tenker jeg. Så skikkelig digg ut den havregrøten du altså, blir nok til at man tester ut den ja =)
      Har lagt igjen epost =)

    2. Den treningsboken har jeg aldri sett før. Den ønsker jeg meg 🙂
      Ha en fortsatt sporty uke du også! 🙂
      Monika

    3. Åh, som jeg vil ha en sånn bok!
      Prøvde å lage meg treningsdagbok selv på mandag, da jeg startet opp med treningen igjen, men blir bare rot og surr, ustrukturert og lite motiverende :p

    4. Så artig bilde av deg og Ayla 😀
      Hvilke turområder i Trondheim liker du best og kan anbefale?
      Jeg har hittil bare brukt Ladestien og den er jo kjempefin, men begynner å bli litt lei av bare den.. 🙂

    5. Blir bare så sinnsykt glad på dine vegner! Helt utrolig bra å lese at du er bedre! 🙂
      Nå ble jeg glad 😀

    6. Måååå jo legge igjen en melding siden jeg akkurat har skrevet ut treningsdagboka mi nå, er helt avhengig av å ha det ;))
      Ellers er det topp å se deg så fornøyd igjen, fortsett med det gode arbeidet 😀

    7. Selv om det har vært tøft med sykdommen nå er det flott å se hvor motivert du er for fremtiden og jeg er så veldig, veldig glad det går fremover med deg! Hold fokuset på at det bare kan gå fremover nå, også skal se du se at resultatene kommer på løpende bånd 🙂 Flink!

    8. Hei 🙂
      Jeg vil gjerne vinne en treningsdagbok, slik at jeg kan skrive ned treningen og bedre meg i øvelser!
      Klem 🙂

    9. Digger bloggen din, inspirerende og gir gode idéer. Har siden slutten av juni, gått ned 4.5 kilo, og har rundt 6.5 igjen. Kun ved god trening og sunt kosthold(mange tips fra din blogg). En treningsdagbok hadde vært supermotiverende !! 😀

    10. Hei Nora! 🙂 Så herlig at du er i gang igjen, du er ihvertfall til stor inspirasjon for meg. En slik bok er nok gull verdt, har ikke vært motivert til trening på lenge av forskjellige grunner, men nå er jeg endelig i gang. Hadde vært fint å ha en slik bok å notere ned i, men studentlommeboka er skrapa helt til man får stipendet nå i august gitt, så det hadde vært supert å vinne en slik her hos deg 😀 Lykke til videre, jeg heier på deg <3
      [email protected] 🙂

    11. Hei Nora:)
      Gleder meg til å følge opptreningen:) har nettopp skjekket meg selv for kyssesyken og heldigvis var det ikke det:)
      Lykke til med opptrening, du er en stor inspirasjon:)
      [email protected]

    12. Skjønner godt at det er fantastisk å få trene igjen!:)
      Vil gjerne delta i konkurransen om treningsdagboka!:)

    13. Har flyttet til “storbyen” for å studere, og bor nå for meg selv for første gang. Med dette følger egen kontroll på både kost og trening, noe jeg ser veldig frem til! Hadde vært veldig kjekt med en slik bok til å notere og skrible i, istedenfor denne kjedelige og utskivde skriveblokka fra Nille :p
      [email protected]

    14. Åh, herlig med trening og digg mat 😀 oppdaget faktisk så sent som idag, at den remakjøpte treningsdagboka mi er nesten helt full!! (og temmelig slitt i kantene etter å ha fulgt med i sekken, uansett vær;) ) Så en ny treningsdagbok hadde vært helt fantastisk 😉 Mailadressen er vel med innlegget .. ? :p men [email protected] er den iallefall.. 🙂

    15. En slik treningsdagbok hadde kommet veldig godt med i et ellers hektisk studentliv! Da har man ingen unnskyldninger til å droppe treningen 😀 Du inspirerer folk til å komme i gang og motiverer til å fortsette 🙂 Lykke til videre Nora!

    16. En slik treningsdagbok skulle jeg virkelig hadt, husker liksom aldri hvor mye man løftet sist og så tar man fort for lette vekte er man egentlig kunne. Du inspirerer virkelig og det er alltid artig å prøve oppskriftene du legger ut.
      [email protected]

    17. Kommentaren her blir vel som en dråpe i havet ettersom du inspirerer så mange mennesker 🙂 Men det er jo verdt et forsøk å legge igjen mailen:) Hadde vært en kjempe oppgradering fra min utslitte råååsa skriveblokk 😉 Stå på Nora!

    18. Lenge lett etter en treningsdagbok. Har hele tiden brukt vanlig notatbok og de blir fort uoversiktlige når notatene blir mange. Ønsker meg en slik bok veldig veldig masse 🙂

    19. Må nesten legge igjen en kommentar til deg:)
      Har lest bloggen din en god stund nå, og du er en inspirerende og flott jente ! Er jo relativt aktiv selv, men har jo som alle andre tunge perioder der treningen går litt i minusnivå, og da er det flott med slike mennesker som deg som alltid har et treningssmil om munnen. Veldig motiverende 🙂
      Ikke minst har du vært superflink til å ta vare på deg selv når du har vært syk, og lyttet til kroppen. Det er et sunnhetstegn i seg selv, og viser hvilken oppegående idrettsutøver du er ! Lykke til videre, og fortsatt god bedring 🙂

    20. Jeg vil veldig gjerne vinne en slik bok;)
      Og jeg har allerede likt siden din, for lengst!
      Du er rå, stå på!

    21. Gøy å se du kommer deg i humøret om dagen 🙂 Og formen da selvfølgelig… Håper du snart er 100% igjen 🙂 Vit at du er en STOOOR inspirasjon for meg. Natti, og lykke til videre med alt 🙂

    22. Hei hei..
      Nå har jeg lest bloggen din en stund. og jeg bare må inn å klikke hver dag for å se om du har skrevet noe nytt 🙂
      Det var helt genialt og ta denne boken med på trening og skrive rett ned i den.. åhh som jeg ønsker meg en sånn bok.
      Hadde blitt super glad hvis jeg kunne få en av deg 🙂

    23. Du er så inspirerende, Nora! Til nå har jeg bare skrevet ned antall reps og kilo på et ark jeg har fått rasket med meg. En bok hadde nok vært noe mer oversiktlig.
      God trening videre, du er flink! 🙂
      [email protected]

    24. Jeg ønsker meg virkelig den boka <3
      Er ofte innom siden din:) spennende å følge med deg:)
      Håper virkelig jeg vinner en slik treningsbok, for det trenger jeg! Det må da være en flott insprasjon 🙂

    25. Trenger så absolutt ei treningsdagbok. Hadde vært suveren å fått den:
      Det hadde vært en super inspirasjon for meg.
      Gratulerer med at du kan trene igjen. Håper at du blir 100% frisk rimelig kjapt.

    26. Jeg er så glad på dine vegne! Det er så kjedelig å ikke få trent. Dessverre har jeg altfor mye erfaring med det, men nå får jeg heldigvis trene igjen og da hadde en slik dagbok passet meg midt i blinken 🙂 Krysser fingre og tær! God uke videre 🙂

    27. ?Exercise to be fit, not ´skinny´
      Eat to nourish your body and always?
      Ignore the haters, doubters & the unhealthy examples that were once feeding you.
      You are worth more than you realize? <3

    28. Det er så godt å lese at det går fremover og at formen stiger 🙂
      Jeg vil gjerne ha treningsdagboken, jeg har hatt lyst på den lenge 🙂

    29. Om 3 dager (!!!) blir jeg skrevet ut av sykehuset for godt (forhåpentligvis) og til bursdagen min igår fikk jeg sats abbonoment av mamma! Jeg har danset og konkurrert i det så lenge jeg husker og trent så og si hver dag. Livet mitt ble snudd opp ned når jeg fikk diagnosen lymfekreft. Det betydde NULL trening på over ett år på grunn av selvgiften, så jeg vet hva du også har vært gjennom med treningsstopp. Nå gleder jeg meg som en liten unge til å trene igjen, du aner ikke!! Så en slik bok hadde ikke vært annet enn perfekt :-))

    30. Resultater og fremgang motiverer også meg mer enn noe annnet..så en slik dagbok hadde passet meg utmerket, da jeg har tro på at denne høsten skal jeg oppholde meg oftere i styrkearealet enn tidligere 😉

    31. Beundrer ditt pågangsmot Nora. Jeg har selv hatt kyssesyken nå nylig, fikk det to måneder før jeg skulle debutere i fitness så det va sinnsykt surt. Nå er det 1,5 måneder siden jeg ble friskmeldt etter ett fryktelig langt år med venting. Nå er jeg igang og skal komme helt i form igjen. Du er en stor inspirasjonskilde for meg selv om vi alle har våre feil og mangler så er dine feil bare småting så dem spiller ingen rolle. Gleder meg til å se deg igang igjen! Stå på Nora.

    32. Så godt å høre at det går stadig fremover 🙂
      En slik bok hadde vært midt i blinken!
      – Kristine

    33. Hei.
      Har lenge sittet og tenkt på at jeg burde bli flinkere til og bokføre treningene mine, har begynt og trene litt mer seriøst styrke siden i vår, men har bestandig små unnskyldninger for å ikke kommer helt 110 % igang med :-p kansje denne boken kan være kicke bak som hjelper meg til å komme hakket lenger med planlegging av treningen min 😉
      Håper jeg vinner, hadde vært så gøy med en ny boost av motivasjn 🙂
      min mail: [email protected]

    34. Sjokoladehavregrøt etter trening er det beste på jord!! <3 og den penut-toppingen så helt fantastisk ut!! må jeg prøve 🙂
      Jeg noterer også alltid antall kg og reps i en bok, men kunne gjeeerne tenkt meg denne boka 😀 Den jeg har er bare en vanlig kladdbok hvor sidene lett detter ut 😛

    35. Så utrolig kjekt å lese at du har fått klarsignal til å trene igjen! Kjente jeg ble skikkelig glad på dine vegne når jeg leste det!! Bloggen din inspirerer meg masse masse når det kommer til trening og mat, så jeg håper du fortsetter å blogge like bra fremover 😉
      En treningsdagbok hadde ikke vært feil å bruke, så da krysser jeg fingrene for at jeg blir en av de heldige 🙂

    36. Glømte å skrive de i den andre kommentaren, men gratulere med å vere tilbake på trening 😀 kan tenke meg du var bra lykkeleg etter økta di! Stå på vidare hvertfall, det er klart at du er ein stor motivasjon for mange 🙂

    37. Hei Nora!
      Tilsetter du proteinpulveret etter at grøten er kokt opp?
      En kan vell ødelegge en del av aminosyrekjedene i proteinet ved høy varme?
      Såg btw meget godt ut:)
      Les min blogg om diett og trening – http://psmfdiet.blogg.no/

    38. Hei Nora!
      Jeg er ikke så flink til å legge igjen kommentarer, selv om jeg leser bloggen din daglig. Men denne gangen fikk du meg virkelig til å kommentere. Grunnen til dette var vel at jeg får lov å være med i trekningen av noe som kanskje bare er en treningsdagbok for noen, men en stor del av livet til andre. Det er godt å se deg tilbake på treningsfronten, jeg kan tenke meg at du har savnet DEN følelsen man får når man trener og den følelsen etterpå. Det gjør ihvertfall jeg når det er noe som kommer i veien for treningen. Håper du får kjempe fin dag! 🙂
      Selv om du ikke får stilt dette året, blir du å se blant publikum?:)

    39. Nora, du er rå! Jeg vil bli like rå som deg, derfor jeg trenger jeg også en sånn bok! min gamle utslitte blå er snart fullskreven, og denne er jo perfekt for meg!

    40. Veldig motiverende med en slik type treningsdagbok 🙂 greit å holde styr på hvor mye mer man løfter eller hvor mange flere reps man tar for hver styrkeøkt. Har også fått litt tips fra forskjellige styrkeøvelser du bruker som jeg har med i styrketreningsprogrammet mitt, skikkelig fornøyd 🙂 Du er en stor inspirasjon 🙂

    41. Bra du er på bedrings vei=)
      Den boken hadde passet perfekt nå som min gamle snart er utskrevet!
      Kjekt å følge sin egen framgang frå gang til gang og ikkje minst oppnå måla
      ein setter seg og å sette nye mål=)
      Ha ein finfin dag!

    42. Jeg har likt, både her og der! 😀 HAdde vært digg med en ny loggføringsbok, da min faktisk henger utover hele veggen på soverommet! Haha.. Klistremerkebelønning funker bra, men tar faktisk GANSKE så stor plass! 😛

    43. Ønsker meg en slik bok! Trenger et skikkelig dytt i ræva for å komme i gang med en litt sunnere livsstil 🙂
      Eikdatter @ gmail.com

    44. Jeg er helt avhengig av notisbok på trening, og har vurdert flere ganger om jeg skal bestille en slik treningsbok. Kanskje jeg er heldig å vinner en i stede da 😉

    45. Hei Nora!
      Ønsker meg den treningsdagboken!! Har slitt med overvekt hele livet. Etter å ha begynt å lese din blogg og se hvordan man lett kan forandre kroppen ved hard trening og et bra kosthold er målet mitt nå å stille i en fitnesskonkurranse. Hvis andre kan klare det, kan jeg og! 🙂 Håper Jeg blir vinner av boken, hadde hjulpet meg med treningsinspirasjon 🙂

    46. Åå, en sånn har jeg veldig lyst på. Den virker så kjekk og ikke minst er det en god motivasjon, vil jeg tro!
      Så bra at du har blitt frisk igjen! 🙂

    47. Hei! Bra at du endelig kan begynne å trene tyngre igjen 🙂 Har lenge ment å bestille treningsboken selv, men det blir bare alltid glemt i en hektisk hverdag.. Hadde vært utrolig kjekt å bli trukket ut!

    48. Digger at du kan begynne å trene igjen! 😀
      Nå vet jeg ikke hvor mange notatbøker jeg har kjøpt inn for å bruke som treningsdagbok, men jeg feiler hver gang. Blir bare kjedelig å lese igjennom en ulinjert bok og oppsettet blir helt på tryne :/ Har tenkt lenge på å gå til innkjøp av en Getinspired bok, men det er ikke alltid pengene strekke til vettu. Så da legger jeg igjen malien min her 😀

    49. Så bra at du har blitt firskere og kan begynne å trene litt igjen! 🙂
      Du er veldig inspirerende, og bloggen din er kjempefin. Jeg har ønsket meg en slik treningsdagbok, og vurdert å skaffe meg akkurat denne. Derfor hadde det jo vært perfekt å vinne! 😉
      Stå på videre, og ha en fin dag! :))

    50. Ønsker meg virkelig den treningsdagboken! Jeg har gått ned 12 kg etter jul (og prøvde selvsagt å føre en treningsdagbok i ei notatbok, noe som ikke funket særlig!) og nå ønsker jeg å notere fremgangen min videre! I nettopp denne boken!;-)
      Stå på videre Nora!

    51. ååå! Den boka har jeg sett på flere ganger, og den har jeg skikkelig lysst på! 😀
      Trener masse så det hadde passet meg perfekt med en treningsdagbok for å få enda bedre kontroll på treningen! 😀
      Bloggen din er forresten topp, og jeg er innom hver dag! 🙂 Kjempekjekt at du er blitt friskmeldt! Stå på videre, muskelmassen kommer fort tilbake;)

    52. Hei Nora. Har fulgt bloggen din nå en stund (liker på facebook- )), og takker for mange gode treniningstips og ikke minst god inspirasjon. Trener selv mye kondisjon, men har planer om økt styrketrening etterhvert. Må bare bli kvitt en betennelse i skuldrene først, som gjør at ting må tas gradvis. Utrolig kjedelig når energien og motivasjonen er der, men kroppen sier stopp. Kjenner meg godt igjen i bloggingen din de siste ukene der ja – ). Takk også for veldig gode kostholdstips, har såvidt begynt med litt supermat (diverse bær) og har planer for ytterligere innkjøp. Fortsett å inspirere !!

    53. Det så utrolig godt ut! Du er et stort forbilde og en motivasjon for meg. Stå på videre! Det er mange som ser opp til deg.
      Jeg håper selvfølgelig også å vinne den treningsdagboken og min e-post er [email protected]

    54. kjenner jeg lir glad på dine vegne, pga at du kan starte med trening igjen! Elsker bloggen din, du motiverer og inspirerer både med trening og ikke minst med kosthold!
      kunne virkelig ha tenkt meg den boken, er virkelig noe annet å skrive ned fremgangen i en bok fremfør f.eks notater på telefon eller pc. Noe annet som artig er å se tilbake på hvordan form du var i i fjor på denne tiden, osv 🙂 Hehe, ja du skjønner poenget.
      Ha en fortsatt fin dag!
      [email protected]

    55. Hadde vært knallgreit å ha ! Nå går jeg stadig rundt å husker på hva jeg har trent, men husker selvfølgelig ikke mer enn ca halvparten !!
      Denne boken hadde derfor kommet godt med 😀

    56. Denne treningsdagboken har jeg siklet på lenge! Akkuartt det inspirasjonen og treningslysten man trenger etter en ferie! Stå på, du motiverer til trening og sunn livsstil! Bedre kan det ikke bli! 🙂
      [email protected]

    57. Så utrolig smart med treningsdagbok! Liker bloggen din veldig godt. Følger med her hver dag. Moro å få inspirasjon til å spise sunt og å trene. Har faktisk prøvd mange av oppskriftene dine! 🙂 Min epostadresse er: [email protected]

    58. Hadde vert utrolig herlig med en dagbok til å skrive ned treninga mi på! Prøver å skrive ned ned på mobilen hver dag, men hadde vert mye bedre med en bok!

    59. Må bare få si at dette er min nye favorittblogg! Nå som jeg er i recovery så er sunn og god mat en god pekepinn. Du gir veldig mye motivasjon! Treningstipsene dine er ikke så dårlig de heller 😀

    60. Hei! E ei treningsglad tronheimsjente som gjerne skulla fått litt mer oversikt over treningsdagan og øvelsan, sånn at æ huske ka som e gjort t neste trening, og da har ei treningsdagbok gjort susen;) uansett; du e en stor inspirasjon:D
      [email protected]

    61. En slik treningsdagbok hadde vært perfekt for å øke motivasjonen 🙂 ikke så mye som skal til vet du 😉
      Ønsker deg alt vel videre med både trening og sykdom 🙂

    62. Da e så kjekt å sjå at du kjem deg tebake i treninga att! 😀 Du e ein utrulig inspirasjonskjelde, til og med når du no er sjuk har du inspirert med innlegga dine med at om ei dør lukkast vl det alltid vere ei ny rundt neste hjørne!! 🙂 Eg som hundeeigar blir òg veldig inspirert og glad av å sjå kor flink du er til å kombinere trening med Ayla, som har ein super fin og slank kropp, at ho ikkje blir på ein måte forsømt opp i det heile. Er så mange studentar som kjøpe seg hund fordi det er stas, og skal komme i sin livsbeste form pga av dagens uttalige bloggara og livsstil, men PÅ treningssentere og gløyme kor artig og god trening det er å trene med hund i skog og mark 😀
      Meg og min kommande sambuar har som mål å komme i bedre form denne hausten både inne og ute, og då er det ikkje tvil om at dine herlige matoppskrifte (kvit pizza=NAM!!) kjem til å prege kostholdet vårt med inspirasjon og matglede! Tusen takk for at du er du og du vil nok aldri ane kor mange lesara som du faktisk inspirere kvar dag 🙂 meg har du vertfall bergtatt 😀

    63. Syns det har vært så inspirerende og kult å lese om hvordan du har behandla kroppen din når du var syk, skikkelig inspo;)
      Men ja, ei treningsdagbok er ikke akkurat feil!
      [email protected]
      🙂

    64. Motiverende med treningsdagbok, og ha oversikt over fremgangen 😉 Ønsker meg en slik.
      Må være deilig for kropp og sinn å begynne å trene styrke igjen. Stå på, du er en inspirasjon og motivasjon 🙂

    65. Flott og inspirerende blogg =)!
      Smart å notere seg resultatene man oppnår – lettere å merke framgang =)

    66. Hei Nora! Bloggen din er virkelig en stor inspirasjon, stå på og fortsett å blogge! :)) Hadde vært kjempemorsomt med en treningsdagbok. Er i samme situasjon som deg med opptrening etter en lengere periode uten trening, så det hadde hjulpet!

    67. Heisann;)
      Slenger meg på konkurransen jeg,ser flott ut den treningsdagboka,jeg har nå bare slike billige notatbøker som man finner på Rema…hehe;) Er det rubrikker for å skrive opp det man spiser også???
      Jeg trener styrke på 3.uka nå,har en bror som har satt opp et treningsprogram for meg,og jeg syns det er så motiverende å se at kroppen nå repsonderer på øvelsene!! GØY!!!
      Blir også så sinnsykt motivert av å se andre som trener styrke og dermed er jeg blitt følger av bloggen din og facebooksida di,ser så bra ut det du gjør;) Har du vært skada siden du har hatt “forbud” mot trening tidligere?
      Om jeg ikke skulle være heldig å vinne en slik bok,så vil jeg gjerne vite hvor du har fått tak i dem???
      God lørdag videre!

    68. Tusen takk for masse bra inspirasjon Nora! Har i dag kjøpt nytt og fint treningstøy og sko, så nå er motivasjonen nesten på topp! Men slenger meg med i konkurransen om en sånn treningsdagbok: [email protected]

    69. Hadde virkelig satt pris på en treningsdagbok nå når jeg har blitt student, flyttet til en fremmed by og dermed begynner på et nytt treningssenter 🙂

    70. Hadde virkelig satt pris på en treningsdagbok, nå som jeg skal starte treninga etter å ha blitt inspirert av deg. Er så glad for at du har enkle oppskrifter og gode tips, noe som passer for alle.
      [email protected]
      God bedring, og nyt resten av helgen 🙂

    71. For et koselig bilde av deg og Ayla! 🙂 Godt å se at du er på bedringens vei!
      De treningsdagbøkene må være noe av det smarteste jeg vet om.
      Ha en fin søndag,
      – Andrea 🙂

    72. Oh, ønsker meg virkelig en treningsdagbok!!:)
      Hvor har du kjøpt den om man ikke skulle være så heldig å bli trekt ut…
      Ha en stråålende søndag!
      -Lisbeth-

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg