Trening, hjertehjertehjerte!

Jeg var på trening i dag også jeg – herregud som jeg elsker det ! 4. gangen jeg er på Kaliber på 6 uker, det er ikke verst for en treningsjunkie 😉 Jeg passer veldig på å ikke belaste kroppen for mye, og at pulsen holder seg under 120. Løfter på lette ting med andre ord, og om det ikke hjelper på muskelmassen så hjelper det utrolig mye på psyken! Jeg elsker virkelig den følelsen jeg har når og ikke minst etter jeg har trent. Det føles så jævla bra 😀

Kjørte 3 x 5 på 50 kg i bøy og 3 x 5 på 60 kg i markløft i dag, lå på henholdsvis 77,5 kg og 100 kg på de to øvelsene før jeg ble sjuk. Heldigvis er det jo bare en vei det kan gå i forhold til styrken nå og det er oppover 😀 Fikk testa barfotskoene på trening for første gang også, og helt ærlig fikk jeg bedre muskelkontakt med de enn jeg har hatt på lenge! Blir definitivt med på hver beinøkt fremover 🙂 Siden jeg trener så sjelden måtte jeg selvfølgelig ta en drøss med bilder under økta ( og fordi frøkenuteavform trenger lange pauser mellom sett ) :


Klar for å løfte vekter, light weight!

Bruker alltid belte når jeg kjører bøy, ligger litt i hodet det og. Føler meg utrolig mye trykkere med det, og dette er derfor et must på hver beinøkt.

Bare sånn i tilfelle jeg skulle glemme mottoet mitt 😉


Lykke på boks! Knuste riskaker, sjokoladeprotein og stevia english toffee.


Ferdig trent, dusja og sminka – klar for jobb 🙂

Og akkurat nå er jeg veldig klar for senga mi. God natt alle sammen!

25 kommentarer
    1. ææ hvordan klarer du å holde pulsen under 120 når du løfter så tungt? eller, JEG synes det hørtes tungt ut, da

    2. Fliiink du er. Skjønner akkurat hva du mener med den lykkefølelsen du får etter ei økt, uansett intensitet og tyngde, så lenge helsa har spilt på lag! 😀 Håper det bare går oppover for deg nå! <3

    3. Keep up the good work, Nora! 😀 Det er herlig å se at du klarer være så positiv i denne perioden, selv om jeg gjetter at det ikke har vært like lett hver gang. Må si at jeg blir mer og mer inspirert av deg, du er en veldig viktig motivasjon for meg 🙂 Tusen takk for det!
      Skoene dine var forresten utrolig tøffe, har tenkt på å skaffe meg slike selv 🙂 Får se når lønningen kommer om det ikke blir et par (eller 3 par) nye sko på denne jenta 😀
      Ha en strålende torsdag 😀

    4. Du lurer bare deg selv når du alltid bruker beltet, jukser rett og slett. Beltet bør kun brukes på maksløft.

    5. m: Det er jo ganske mye lettere enn der jeg slutta som du ser 🙂 så da holdt den seg under hele veien – håper jeg kommer opp til der jeg var igjen så fort som mulig!

    6. Nina: Føler meg mye tryggere med det og løfter derfor også bedre med det selv 🙂 Det er selvfølgelig helt individuelt, mange kjører jo bedre uten belte 🙂

    7. Heihei! 🙂 bare lurer på en liten ting: hva er egentlig hensikten med slike belter? ser alltid andre på senteret bruke det, men skjønner ikke helt hvorfor ..

    8. Pakke i posten, hurra! 😀 Tusen tusen takk 🙂
      Så moro at du skal ut på reise. Det der har jeg hat lyst til siden vgs, men aldri blitt noe av. Grip sjansen! Håper du tar med deg bloggen på tur så vi får se litt 🙂
      Så forresten Thea på bildet lenger ned her med deg, en venninne av meg – verden er liten!
      Ha en fin dag! 🙂

    9. Hehe. Du har vært flink å ta ting rolig da – er ikke verst i forhold til hvor mye og hardt tu vanligvis trener! 🙂 Og du, det siste bildet der, det var kjempefint – du kler å være brunette!

    10. Hei.
      Ville bare legge igjen en hilsen, og takke for mange gode oppskrifter og god trenningsmotivasjon! Har man ikke lyst å dra på trenning er det bare å klikke seg inn her, så skjønner man hvorfor man burde dra 😉 Akkurat nå står lasagnen din i ovnen, gleder meg! Gøy og høre at du skal ut å reise i den store verden, det blir nok sikkert helt fantastisk. God bedring, håper du blir frisk snart og kan trene akkurat så mye som du vil:) Ha en fin kveld.

    11. Så flink du er til å holde motivasjonen oppe, og ikke minst at du faktisk greier å trene lett!:-) når du trener knebøy, markløft er jo dette veldig bra øvelser for core muskulaturen. Men når du bruker belte, vil du ikke aktivere disse musklene på samme måte! Så hvorfor bruker du da belte, til og med på lette vekter. Det vil jo i lengden bare føre til at du får et svakt punkt, core…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg