Kveldsmat for arbeidsjern

Proteinpannekaker til kveldmat har akkurat blitt fortært – velfortjent etter en lang arbeidsdag 🙂 Før jobb i dag var jeg hos legen, og tok nye blodprøver. Resultatene er litt bedre denne gangen også, men jeg får fortsatt ikke lov til å komme høyere i puls enn 120. Nye uker uten trening i  vente, med andre ord. Det SUGER, men jeg får bare holde meg unna litt til 🙂 Jeg har likevel nok å fylle dagene med; dro rett fra jobb til vasking, maling og skuing i den nye leiligheten vår som begynner å ta form. Den kommer til å bli så fin, og jeg gleder meg masse til alt er på plass. 


Stålende fornøyd både med ferdige flatpakker og cherry coke zero 🙂


Fikk ekstra hjelp til maling 😉 

Uansett, det var jo proteinpannekakene jeg skulle blogge om! Jeg brukte kassein i disse, en type protein som tas langsomt opp i kroppen og dermed perfekt til kveldsmat. Jeg får alltid i meg protein før jeg legger meg, oftest i form av fluff, men dager jeg har tid / spist lite er dette et vinner-måltid! Pannekakene fungerer også fint til frokost, slik at kroppen har noe å jobbe med utover dagen.  Jeg brukte “vanlige” ingredienser i disse, slik at man får tak i det meste på dagligvarebutikken. 

100 g havregryn

30 g vaniljeprotein – jeg brukte dette

2 egg 

1 banan

2 dl vann

Vaniljestevia/vaniljeessens ( Oppdaget heldigvis at jeg hadde satt frem feil stevia før jeg hadde den i røra 🙂 )

Bland alle ingrediensene godt sammen, og mos bananen godt inn i røra. Før du steker de skal den ca slik  ut:


 

Deretter steker du dødsgode pannekaker! Pålegget kan du variere i det uendelige, jeg gikk for cottage cheese & sukkerfritt syltetøy,  cashewsmør & banan og mandelsmør, banan & mandler.

Håper alle har hatt en herlig start på uka, og at den fortsetter slik også! Natta 🙂

30 kommentarer
    1. Det så utrolig godt ut! 😀
      Skjønner det suger :/ Det går ihvertfall fremover 🙂 Kanskje ikke like raskt som du skulle ønske, men du er på vei tilbake 🙂

    2. elsker bloggen din!!! har du farge håret? utrolig fint ihvertfalll 🙂
      hva var det som fikk deg til å trene styrke og bygge muskler ? hva er din inspirasjon?
      beundrer deg veldig.

    3. Skjønner godt at det er kjedelig at resultatene ikke var så gode som du håpet på, men det er jo bra du er på bedringens vei! Av det lille vi ser på bildet fra leiligheten så den veldig fin ut, håper du legger ut bilder etterhvert 🙂 🙂 Og flinke Ayla som hjelper dere, haha 😀
      Pannekakene så sykt gode ut forresten, skal trø inn på kjøkkenet en dag å se om det ikke blir noe slikt på meg og 🙂 Har mistet bake- og matlagingsfølelsen litt, så trenger et spark bak..
      Ha en strålende uke!

    4. Så bra at resultatene dine er bedre da, selv om det er kjedelig å fortsatt ikke kunne trene. Men da blir det ekstra motiverende og deilig å starte igjen da 🙂

    5. bra det går litt fremover, iallefall 🙂 det går så fort så skal du se.
      morsomt bilde av ayla!!! herlig :))

    6. Begynner å legge på deg ell? Kanskje du er gravid i stede for kyssesyken, men at du ikke vil si det…

    7. Jeg bruker også banan i prottispannekakene når jeg skal kose meg litt ekstra 😉 En kombi av biter og mos, superdig!!! 😀

    8. For en fantastisk bra blogg du har, du inspirera alltid !!! 🙂
      Eg har ett spørsmål som eg har lurt lenge på; korleis spiser du når du skal bygge deg opp i forhold til da du skal få synlige muskeler (strammere kropp, diettmat osv) ? er det stor forskjell på maten du eter/drikker da, og kor lenge holder du på (veker, mnd) ?
      Takk for en herlig blogg!! 😀

    9. Heihei! Hmm, nå fikk jeg lyst til å prøve å lage pannekaker av restene av noen solsikkekjerner jeg har i fryseren (laget solsikkekjernemelk av dem)! Men du! HVILKEN bunnpris er det du sikter til?? Jeg var i sverige og lette meg ihjel etter den cherry coke zero’en, men fant den ikke…! det er i Trondheim du har kjøpt den? 😀 good bedring! PS, leiligheten ser ut til å bli skikkelig delikat! 🙂

    10. Åh, det der så digg ut å ha til kveldsmat 😀
      Gleder meg til å se hvordan leiligheten blir til slutt, kanskje jeg får noen tips på ting!
      Det var bra du fikk bedre resultater hos legen nå, fremgang er bra! 🙂 Lykke til med å pusse opp:)

    11. De så kjempegode ut Nora! Ayla var utrolig søt på bilde, haha 🙂
      Jeg lurer på om man kan lage disse pannekakene uten proteinpulveret?
      Klemmer!

    12. Tusen takk! 😀 bunnpris nidarvoll skal jaggu oppsøkes før helga! 😉 ha en fin kveld, keep on the good work (både med helsa og leiligheten!:) )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg