Gresk kyllingburger

Det er ingenting som minner om sommer her oppe i trøndelag for tiden, så da prøver jeg å skape litt sommerfeeling selv. Denne gresk-inspirerte burgeren fikk meg iallefall til å drømme meg bort en liten stund 🙂 Jeg stekte den på panna siden det regner konstant her, men tror den blir enda bedre på grillen! Skal testes ut ved neste solskinnsdag 🙂 

Oppskrift:

400 g kyllingkjøttdeig

100 g fetaost

1 egg

2 fedd hvitløk

100 g soltørkede tomater (ikke de i olje)

Salt, pepper, oregano, basilkum

Finhakk hvitløk og tomater, smuldre opp fetaosten og bland det godt sammen med kjøttdeigen i en bolle. Tilsett egget og krydder etter ønske. Form flate burgere og stek å middels varme på stekepanna, eller legg de på grillen. I mellomtiden lager du tzatziki av mager kesam, presset hvitløk, revet agurk og salt & pepper. Aller best blir den med saften av sitron presset oppi etter min mening, men det er ikke noe krise om du ikke har sitron i huset. Server på brød du ønsker, om det er polarprød, tortilla, hamburgerbrød eller hjemmelaget burgerbrød. Jeg gikk for pitabrød denne gangen, og denne burgeren blir garantert lagd flere ganger denne sommeren 🙂 

Nå er det klart for en tur til legen, jeg krysser fingrene for gode resultater! Vil så inderlig bli frisk og komme meg på trening igjen, føles ut som jeg har mistet alt av muskler på kroppen. Jeg vet jo at de ligger der, gleder meg bare til å få brukt de igjen 🙂 Trener jo Ayla endel i mellomtiden, sjekk den fine og slitne jenta mi under! Ønsker dere alle en herlig start på uka, 7 nye og blanke dager venter! 🙂 

10 kommentarer
    1. Ahh, den så kjempe god ut! Ga meg litt sommerfølelse, en kort stund. I morges var det faktisk sol over trøndelag (du måtte opp før 08.00 for å nyte det) og jeg fikk hele 7 minutter solskinnsløp før regnet fosset ned. Hva gjør man ikke for litt sol i disse sommertider, haha 😀

    2. Krysser fingrene for at du er bedre og kan komme i gang med treningen igjen!
      Selv om du sier selv at du kanskje bare viser det positive på bloggen, så må jeg si du er veldig flink og inspirerende! Stå på! 🙂

    3. Hei!
      Jeg var i samme situasjon som deg for et par år siden, og forstår veldig godt at du ikke kan vente med å komme i gang med treningen igjen! Jeg fikk selv et kraftig tilbakefall et par måneder etter at jeg startet å trene igjen. Dette som en følge for at jeg antageligvis begynte for hardt og for tidlig… Men jeg begynte ikke å trene før jeg fikk beskjed om at prøvene mine omsider var normale igjen. Kyssesyke er en utmattelsesykdom, testresultater trenger nødvendigvis ikke gi noe svar ift det. Mitt poeng/råd – ta den tiden det trenger og virkelig lytt til kroppen! Kjenn etter på hva du selv orker og tåler, ikke bare hva testresulater viser. Du virker som en herlig jente og jeg unner deg og bli frisk så fort som overhodet mulig.
      Uansett hvor lang tid det vil ta så setter jeg stor pris på at du fortsetter med bloggingen! Gleder meg til å prøve den greske burgeren i nærmeste framtid! 🙂

    4. Selvsagt er musklene der enda! Man mister dem ikke så fort. I tillegg går det sykt fort å trene seg opp igjen når man først har vært trent. Kanskje kroppen til og med har godt med en pause.:) Du er igang igjen før du vet ordet av det. PS: Takk for atter en bra oppskrift!:))

    5. Hei! Jeg har et spørsmål om trening for rumpa! Hva gjør styrketrening/kondisjonstrening med den? Håper virkelig at du kan svare! Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg