Hvitmaling

Det er utrolig tungt for meg å ha kyssesyken. Det er tungt å ikke få trent, tungt å ikke ha energi, tungt å måtte gi opp målet jeg har jobbet så hardt i mot og noen dager er det rett og slett tungt å være til. Men her på bloggen hvitmaler jeg det hele litt – og får det til å virke som det går bedre enn det egentlig gjør. Men det er fordi jeg regner med de fleste av leserne mine har fårr med seg at jeg er syk – og da er ikke det noe som jeg behøver å gjenta i hvert eneste innlegg. Jeg velger heller å fokusere på de små positive tingene for skjer i hverdagen her på bloggen, og lar resten være. Det er nok at jeg skal slite med det – det får være måte på om dere skal slite med det også. Jeg vil bare at dere skal vite det, siden jeg får så mye skryt om at jeg er så flink og takler situasjonen så bra av dere. Men det gjør jeg altså ikke bestandig, noen dager er jeg et vrak – og andre dager går det bedre 🙂 

Og når det er snakk om små positive ting i hverdagen, så er SOL den beste gavepakken ei jente kan få 🙂 Ikke bortskjemt med det, og utnytter hver mulighet til en kort og superrolig tur i marka. Jeg er heldig som har skogen ca. rett utenfor døra mi! Ayla har til og med lært seg å balansere! Se så flink;

Denne kveldssnacksen er også en positiv ting:

og ikke minst det faktum at nye treningsklær er på vei i posten fra Better Bodies, gleder meg til å vise dere 🙂 Imellomtiden blir kanskje dette drømmejobben for en av dere? 

17 kommentarer
    1. Stå på Nora, dette kommer du deg igjennom =) Jeg heier på deg, og har trua. Når du er helt frisk igjen kan du stille, og da vil du være sterkere og mer rustet enn noen gang. En varme tanke sendes!

    2. Ærets klisje kommentar, men det er faktisk ett godt tegn at du klarer å innrømme for oss og innse at ting er skikkelig dritt innimellom! Og du har all grunn til å føle det sånn av og til 😉 Men du er jaggu flink til å være positiv selv også 🙂 Vi holder med og følger deg uansett vettu! 😉 Er nok ikke alene her om å føle at vi kjenner deg personlig, så da er det klart vi synes det er synd når du har det kjipt også! 😉 Masse god bedring videre!! (og husk å slappe av;)

    3. Eg veit korleis det er å plutselig måtte gi opp dei måla ein har sett seg, det er GRUSOMT, og ein føler livet ikkje har noko meining (sjølv om det KRYR av positive ting rundt ein)…du må berre holde ut, kanskje finne p ånoko anna å henge fingrane i? Reise? Eg føler med deg. EG er akkurat tilbake frå skade, og jobbar på harde livet. Du er der snart du og, men eg VEIT kor kjipt det er å vente heilt til neste “sesong”…. 🙁

    4. Du er en tøff dame! Du har motivert meg masse. Jeg er innom bloggen din fler ganger daglig. Du har blitt et bra profilbilde for meg når det gjelder trening. Tenker på deg under øktene mine, hehe, det gjør at jeg fullfører. Kjempe tøft får et kikk! Nå er jeg så fornøyd! Gått ned 20 kilo på et år og masse takket være deg!
      Er mye du gjør som du ikke merker vettu. Du gleder andre.
      God bedring! Jeg fortsetter å titte innom 😉

    5. Du har jo absolutt ikke gitt opp noe mål da, bare satt det litt på vent. 🙂 Det kommer mange konkurranser og kyssesyken er ikke evigvarende. Og muskelmassen kommer raskt tilbake når den først har vært der!

    6. Søte deg, sender deg en god trøsteklem. Livet går i bølgedaler, og etter å ha vært nede i en: husk at da går veien alltid opp igjen 🙂 Som oftest kommer man ut av skuffelser og nedturer i tilværelsen som et styrket menneske! Det er jeg overbevist om at du også gjør 🙂
      Stell godt om deg selv, og pass på å la de du er glad i stelle godt med deg også når du er syk.
      *klem*

    7. Hei. Jeg har selv hatt kyssesyken i vår. Ble “friskmeldt” av legen i slutten av mai, men har ikke startet å trene før nå. Jeg tørr ikke starte for fullt før til høsten. Er så redd for å få tilbakefall eller å slite med lite energi og kyssesyken framover. Det er noe utrolig piss. Jeg kjenner til følelsen din hvor du ikke føler du har energi til noen verdens ting, og du vet aldri når du blir frisk igjen. Men bare hold ut. Ta det med ro og ikke stress med å bli bra. En dag vil det gå over :- ) Jeg lurer bare på om du har fått nå plan for hvordan opptreningen din skal skje når du blir frisk? Enten av legen eller coachen din? Jeg er nemlig veldig usikker på hvordan jeg skal foreta opptreningen igjen.

    8. Hei på deg Nora! Likar bloggen fordi du har eit vinnende og veldig positivt vesen.
      Eg skjønar det er noko dritt å ha kyssesyke.Då eg skulle løpe 800meter i Europamesterskapet ( senior) i si tid fekk eg kyssesyke ei lita stund før avreise utan å vite at det var derfor eg kjende meg slapp og følte melkesyra berre av å jogge siste veka før det store skulle skje i München.Då eg kom heim viste det seg kvifor.
      Berre et råd.Ta det heilt med ro no og vit at då blir raskare frisk!!!!
      Klem

    9. Hei nora 🙂
      passer kanskje dårlig til innlegget, men lurer på om du vet noe om yoghurtnøtter egentlig er sunt? kan de spises med god samvitighet eller er de en kalori og sukkerbombe? 🙂
      håper på svar!
      stå på vidre du er råå! 😀

    10. Har hatt kyssesyken selv, så skjønnet utrolig godt hvordan du har det. jeg fikk det midt i russetiden og 17 mai var ikke akkurat noe god dag når alle andre hadde det gøy i russetog osv. Men du er iallfall heldig som klarer å spise. det klarte ikke jeg, og tårene trillet bare jeg skulle spise litt havregryn. Det kommer også nye sjanser med konkuranser osv, og nei, kyssesyken er ikke langvarig. Trodde det på et tidspunkt, men det er over før du aner det og da kan du trene å gjøre akkurat det du vil. hang in there. jeg skjønner veldig godt hvordan du har det.

    11. Bra innlegg… Og jeg kan forstå veldig veldig godt hvordan du føler det selv om jeg selv ikke er i samme situasjon. Men livet går videre, og før du vet ordet av det så er du frisk å seff tenker du sikkert tilbake på tiden med sykdom som negativt, men da kommer du til å være glad for at du faktisk hvitmala. Du kommer deg opp igjen. Når du først er nede så kan det bare gå opp. Så når du blir frisk igjen så kommer du til å sette så sinnssykt pris på treninga og aktiviteten igjen:) Masse lykke til, følger bloggen din og du motiverer meg hver dag, uansett om du har kyssesyken eller ei:)

    12. Ta vare på deg selv, og vær tålmodig! Har selv hatt kyssesyken og sleit lenge fordi jeg ikke var flink nok til å ta det med ro. Skjønner veldig godt at det er vanskelig, og at du har det kjipt. Finn en måte å lufte ut frustrasjonen på, ikke bra å bare undertrykke den heller. 😉 Rikig god bedring!

    13. Masse god bedring. Jeg har også hatt kyssesyken og sleit mye med det i ettertid. Det er visst ofte slik at den kommer når man så og si er i toppform (min erfaring). Jeg trente håndball aktivt flere ganger i uka og var klar for en ny sesong – pang! Så kommer kyssesyken og biter deg.. Jeg var lei meg for å ikke få trent så mye jeg skulle ønske, men det som hjalp meg var å bruke pulsklokke. Etter avtale med fysioterapeut kunne jeg trene opp til en viss puls og måtte gi meg når pulsen ble for høy, for meg var litt trening bedre enn ingenting 🙂 etter hvert ble formen bedre og jeg kom meg inn i gode rutiner igjen. Stå på Nora – you can do this 🙂 jeg heier på deg! Mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg