Ufortjent spisedag & bursdagsfeiring :)

Denne ukens resultater ble som forventet – ingen store endringer i formen. Jeg hadde regnet med akkurat det, da jeg ikke har fått trent like mye som jeg kunne ønske. Jeg tok en hel del prøver til legen på mandag for å finne ut hva som feiler  kroppen min, og innen en uke skulle jeg få svar på de. Krysser fingrene for at det bare er influensa som snart går over. Ettersom jeg ikke hadde gode resultater denne uka fortjener jeg egentlig ikke spisedag, men jeg tar en likevel 🙂 Jeg har bursdag på mandag ( hurra! ) , men velger heller å feire den i dag. Strålende sol og St. Hans aften, da passer det perfekt med grilling og kos med gode venner. Kanskje er det akkurat en spisedag som skal til for å gjøre meg frisk igjen også, iallefall velger jeg å tro det selv 🙂 Var på jobb i natt og sov leeenge før jeg våknet opp og tok med Ayla på tur:

Deretter dro jeg hjem til kjæresten, og spiste verdens beste lunsj! Eller, det kan vel knapt kalles lunsj – men mette ble vi i allefall 🙂 Masse oppskåret frukt og bær som vi dyppet i smeltet  sjokolade og kosa oss i sola. Jeg valgte en mørk og sukkerfri sjokolade, jeg prøver å unngå  å spise mye sukker på spisedager. Det gir bare et ekkelt sug i dagene som følger, og jeg blir veldig slapp av å spise sukker. Like godt med sukkerfri sjokolade når den uansett skal smeltes 🙂 Jordbær med sjokoladetrekk er jo en klassiker, men personlig synes jeg at banan er det aller beste å dyppe i sjokolade.



Nå skal jeg på butikken og kjøpe biff, kylling og laks som havner på grillen ikveld. Med fine venninner, sol og god mat kan ikke dette bli noe annet enn en finfin kveld 🙂 Ønsker alle en strålende lørdag og  st. hans feiring !

18 kommentarer
    1. Du er så fin, Nora! Håper du blir frisk snart, sånn at du kommer back on track. Lykke til videre – det er dagens høydepunkt å følge bloggen din, slik at jeg kan bli motivert til å komme meg opp fra sofaen selv 😉

    2. Fine,fine Nora. Du klarer alltid å holde humør og motivasjon oppe. Jeg heier og heier på deg. Du må bli fort frisk så du kan konkurere. I mellomtiden skal jeg trene styrke for å nå mine mål, de er ikke i nærheten av dine, men jeg har lært mye av deg og “oversetter” det til mine mål. Fikk en hyggelig komentar på jobb i går. ” Så fine muskler du har i armer og skulder May”( Jeg gikk i singlet)Ble så stolt og så motivert.

    3. Nora, jeg har fulgt med her en stund her nå, og du er den ene inspirasjon til at jeg har klart å gå ned 10 kg. Og for ikke så lenge siden begynte jeg og blogge, veienmotensunnerehverdag.blogg.no.
      Litt artig at vi begge har bursdag den 25. juni 🙂

    4. Hva er grunnen til at du ikke spiser frukt i dietten? Hvis du spiser frukt, hvilke (hva holder du deg unna)? 🙂

    5. Hei, Nora!
      Jeg må bare si at jeg beundrer det du gjør: viljestyrken og pågangsmotet – RÅTT!
      Jeg driver med oppkjøring på det samme selv, og starter for fullt den 1.august. Frem til da er det for mye jobb og andre ting som kommer i veien for at jeg kan bruke så mye tid, og krefter på det som du gjør. I tillegg har jeg en komprimert rygg som trenger litt kjærlighet en stund fremover. Derfor kjører jeg på med vedlikehold av styrke, med økning om kroppen tillater det. Skal ned litt i fettprosent nå, så ligger litt i underskudd hver dag. Kjører på med Cardio 4 dager i uka, og styrke helkropp 3 dager. Det jeg lurer på er – hvor mange kcal er du i underskudd når du er i fettforbrenningsperiode? Og mister du mye muskelmasse, eller klarer du å vedlikeholde den? Hvor ofte har du spisedag, går du da i 0 i kcal inntak/forbrenning, eller er du i overskudd, og evnt hvor mye ?:) er nysgjerrig på det du gjør, og måten du gjennomfører det på 🙂 Takk for svar!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg