Helt ok

Selv om jeg liker å innbille meg at jeg er wonderwoman til tider, så er ikke det tilfelle. Torskeburgeren jeg lagde i går var helt ok, og det samme var dagens treningsøkt. Forside lår og triceps stod på planen i dag, og jeg hadde tenkt å kjøre 4 x 10 reps på 75 kg i bøy. Første settet klarte jeg kun 7 repetisjoner, og reduserte vekta til 70 kg på de neste settene. Alle de ble kjørt med 8 reps – og det var svintungt i dag! Det som har vært så lett tidligere kjentes plutselig mye tyngre enn vanlig. Jeg tok i alt jeg maktet resten av økta, og alt i alt var den helt ok. Ikke fantastisk, ikke knall, ikke digg – men helt ok. Sånn har vi det ALLE innimellom, hver økt kan nemlig ikke være like bra. Ikke fortvil over det eller trykk deg selv ned over en dårlig prestasjon, bare gå videre og tenk at du skal gjøre det bedre neste gang 🙂 Joda, mottoet mitt er train hard or go home, men det betyr likevel ikke at man skal gi seg på en litt dårlig dag. I dag ga jeg uansett mitt beste på trening, og så lenge jeg gjør det er det godt nok.

Under ser dere et bilde av den ok torskeburgeren jeg lagde i går. Uten brød til meg og med brød til Kay – sånn er det å være på diett :p Torskefilet, rødløk, eggehvitter og krydder ble stavmikset og formet til små burgere før jeg stekte de i panna. Jeg brukte ALT for lite krydder, som resulterte i litt kjedelige burgere. Menmen, jeg har lært til neste gang! Noe som heldigvis ble mer enn helt ok er potetbåtene som ligger i bakgrunnen 🙂 Potet/søtpotet er en kjempefin karbkilde, og med potet kan man spise 4x mengden ris en vanligvis spiser. Hurra for masse mat! Poteten skjæres i båter før den krydres og legges i en ildfastform med litt vann i. Inn i ovene på 220 grader i ca. 20 minutter. Ekstra digge er de med sukkerfri ketchup på – tips til alle som ikke er på diett 😉 

 

Nå skal sende Ayla ut av senga og lade opp til i morgen,for da SKAL jeg nemlig ha ei knall økt – så det så! 😀 

20 kommentarer
    1. Hei 🙂 Bra blogg! Du skriver mye nyttig og interesant 🙂 ”Potet/søtpotet er en kjempefin karbkilde, og med potet kan man spise 4x mengden ris en vanligvis spiser.” betyr dette at ris er mye usunnere en potet? Har hørt at det er protein også i ris å derfor sunnere, feil?

    2. veeldig flott at du poengterer at det er lov å ha “helt ok” dager også! for slik er det og vil det alltid være. Du/jeg/bloggere generelt burde helt klart nevne sånt med gjevne mellomrom med tanke på at man lett kan påvirke andre i stor grad med det man skriver 🙂 Stå på, du er råflink! :-))

    3. Hvorfor gjør du en kobling mellom sunnhet og antall kalorier i en matvare, Sindre? Nora sa bare at det er 4 ganger så mye kcalorier i ris, men det har jo ingenting å gjøre med hvem av dem som er sunnest…

    4. er sikker på at den ble mer enn helt ok, men noen ganger føles ikke alle treninger like bra! maten din så i alle fall innmari god ut.. men tror du har rett i at man må krydre torskeburgere ganske mye fordi torsk smaker jo mer eller mindre … ingenting! lykke til i dag med en knalløkt! 🙂

    5. Det er godt med litt motgang noen ganger syns jeg! Da lærer man at det ikke hjelper å gi opp, men kjøre enda litt hardere neste gang! OG det er veeeldig OK at noen dager er tyngre enn andre. Livet skjer 🙂

    6. Bra at jeg ikke er den eneste som føler det slik av og til. På søndag hadde jeg verdens beste økt men mandagsøkta var ikke like bra, noe som var utrolig skuffende. Jeg skal prøve igjen senere i dag, håper det blir bra 😀 I dag står knebøy og benkpress for tur, hurra 🙂 God økt i dag!

    7. Jeg likte dette innlegget. Det viser at vi alle har gode og dårlige dager, og noen dager som er helt ok. At å strebe etter bare gode dager er nytteløst. Men er det ikke nettopp slike dager som får en til å sette ekstra pris på de bedre dagene? 😀

    8. Har alltid hatt lyst til å prøve meg på slike torskeburgere, men har aldri kommet så langt. Jeg lager kjempeofte mislykket mat, men da er det vel bare å prøve igjen:) De så hvertfall utrolig gode ut!
      Og ikke alle økter kan være like gode, kroppen er jo ikke en maskin (selv om vi liker å tro det i blant);)
      Den hunden din er nydelig altså! Hvilken rase er det?

    9. Nora!! Du som har vært gjennom deffeprosessen før og sånn: hvor langt unna er sixpacken??? Jeg føler at jeg begynner å nærme meg, men er så nysgjerrig på hvor mange flere uker jeg må bruke og om jeg rekker det før sydenturen i slutten av juli, haha. Ligger på 12 kg fett og en fettprosent på 21 i følge tanita kroppsanalysemaskinen. På armer ol er musklene mine allerede ganske definerte og magen er stram, MEN… kjenner at det forsatt er et lag med flesk på topp og at sixpacken er 0,5-1,5 cm under avhengig av hvor på magen. Var du langt unna den lenge? Eller begynte den å synes en liten stund før konkurransen??

    10. Ja, vi har nok alle sanne dagar som er heilt ok, og eg lagar i alle fall mykje heilt ok mat, men det er greit! For inn i alt OK er det mykje SUPERT 🙂
      Håpar morgondagen blir SUPER 🙂

    11. Du har ikke noen tips til å få torsk til å smake GODT da??
      Jeg kan ikke fordra tanken av det, men har veldig lyst å begynne å spise det.. Det er LETTVINT, SUNT OG BILLIG!! Hehe..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg