Formsjekk, formbilder og fylt paprika

Jeg har formsjekk med coach Gunnar hver fredag, men på grunn av ferien har jeg ikke vært på formsjekk siden 11. mai. Selv var jeg fornøyd med fremgangen, og coachen var helt enig 🙂 Jeg har gått ned akkurat 2 kg på 3 uker – noe som er litt mye. Nå i begynnelsen ligger optimalt vekttap på ca. 0,5 kg i uken, og jo nærmere konkurranse jeg kommer jo mindre vil det optimale vekttapet bli. Det kommer naturligvis av at det blir mindre og mindre fett som skal av kroppen. Målet er jo å beholde mest mulig muskelmasse under dietten!

Det er nå 119 dager til Norway Open som skal avholdes her i Trondheim, og der vil det bli både bodyfitness og bikiniklasse 🙂 Det er en stund siden jeg slo fra meg tanken om å stille i bikini, men jeg synes det er et kjempefint alternativ for jenter som ikke har trent så lenge! Selvfølgelig blir det en klasse i athletic fitness, som nå har fått nye regler. 1000 meter roing og chins er lagt til – GØY 🙂 For meg er det bodyfitness som gjelder, glitter og høye hæler er tingen 😉 Dagsformen ser slik ut:

Greit at det er 119 dager til første konkurranse enda, for det er nok av fett som skal av innen den tid 😉 Ettersom coachen var strålende fornøyd fikk jeg innvilget en spisedag i helga. Det føler jeg egentlig ikke at jeg har behov for, og gikk heller for et spisemåltid med min kjære. Veldig ivring på å komme meg opp på kjøkkenet for å lage mat mens Kay knipset formbilder – og slik ser ei sulten og utålmodig jente ut:

Spisemåltidet ble fylt paprika – noe som nesten kan spises på diet 🙂 Bare å droppe osten, men jeg føler ikke at dette måltidet blir “komplett” uten ost på toppen. Sunt og enkelt er det, og gjøres slik:

Kjøp ulike typer paprika, sopp og løk.

Skjær av toppen på paprikaen og rensk den innvendig.

Stek sopp og løk sammen med karbonadedeig, og kos ris. Krydre etter smak, jeg brukte chili, paprika, hvitløk og kajennepepper. Fyll paprikaene til randen, topp med parmesan og sett ovnen på ca. 200 grader.

Etter ca. 15 minutter er de ferdige, og du kan nyte dette fantastiske måltidet!


Jeg ville ha en liten dessert til måltidet mitt også, og hadde store planer om å gå for min elskede kombinasjon av PB2, syltetøy og speltlomper. De planene ble fort endret når jeg så den nye philadelphia-osten med sjokoladesmak i butikkhylla! Måtte jo bare teste den også, og guess what ? Den var DRITGOD. Hånda på hjertet og kors på halsen! Smaker digg på speltlomper, mitt tips til lørdagsgodt 🙂 


Nå skal ei glad og mett jente på  jobb – GOD HELG folkens! 🙂

36 kommentarer

Siste innlegg