Søndagstrening

Her ser dere hvordan jeg har startet de siste dagene, ut på morgentur med Ayla 🙂 Jeg har savnet min kjære cardiopartner veldig mens vi var i Kypros – og det var veldig godt å komme hjem til henne igjen! Vi har gått lange turer både morgen og kveld i finværet – det er jo like varmt her i Lillestrøm som i syden! Ikke at jeg klager på det altså 😉 Etter morgenturen tok vi turen over grensa til Sverige for litt hamstring. Funlight, biff, celsius, riskaker, c-vitaminer, keso og kesella var noe av det som havnet i handlekurven:

Gjett om jeg hadde litt lyst til å kjøpe med meg litt herifra også;

Det gjorde jeg selvfølgelig ikke, det passer ikke helt inn i dietten min. ( Kay derimot – kjøpte seg 5 kg smågodt!) Selvfølgelig har vi trent i dag også. Det ble en litt annerledes økt i dag, jeg kjører jo en 5-splitt til vanlig og trives veldig godt med det. Men selv om jeg ikke er PT synes jeg det er valig gøy å hjelpe nære venner og familie med trening og kosthold. De to jeg har følgt opp med diett/trening har gått ned henholdsvis 15 og 10 kilo – og det er kjempegøy å se fremgangen deres!  Denne gangen skal jeg hjelpe en å gå opp i vekt og muskelmasse, og trente i dag en 2-splitt sammen med han. Dag 1 på programmet vi kjører ser slik ut:

Rotator cuffs 2 x 10

Benkpress 1 x 6-8

Skå hantelpress 1 x 9-11

Brede dips 1 x 12-15

Militærpress 1 x 6-8

Sidehev 1 x 9-11

Franskpress 1 x 6-8

Sittende tricepspress over hodet 1 x 9-11

Dips mellom benker 1 x 12-15

Stående tåhev 1 x 9 – 11

Sittende tåhev 1 x 12-15

Pikes 2 x 8

Captains chair 2 x 12

Dette er en variant av coach Gunnar sin 2-splitt som du kan lese mer om her. Ettersom jeg synes det er så gøy kjenner jeg at lysten til å ta PT-utdanning blir større og større! Mastergrad skal jeg jo også ta etterhvert – men det er jo absolutt ingenting i veien med å ta utdannelse som PT i tillegg! Nå skal jeg grille for første gang i år – veldig på tide føler jeg! Håper dere har en fantastisk kveld, og ta med dere dette;

24 kommentarer
    1. Stå på, Nora! Du får til det du vil! Enten det er mastergrad, PT-utdanning eller annet.
      Var moro å følge deg og din kjære på ferie. Skal til Ayia Napa i månedsskiftet juni/juli, men til et veldig barnevennlig hotell. Hehe, sånn blir det når man har barn….. Klager overhodet ikke og gleder meg til bading, sol og sommer!

    2. Kjempe fin blogg! Titter innom hverdag 😀
      Hvor i Sverige handlet du? føler det er dårlig utvalg over grensen når man skal kjør fra Trondhiem og ikke vil kjør særlig langt. Og den godteributikken..hvor er det hen 😛 ?

    3. ååh, jeg blir utrolig inspirert av bloggen din! 😀 en ting jeg lurer på, hvilken rase er hunden din?? Den er så utrolig nydelig, og jeg har sykt lyst på en slik når jeg blir “stor” 😀

    4. Kjempeflott blogge, så utrolig inspirerende (på en positiv måte) – men lurte sånn veldig på om du kunne være såå snill å svare på denne lange kommentaren? Hadde blitt så glad, takk på forhånd (-:
      Jeg er en jente på 13år som i fjor sommer på mitt meste veide rundt 55kg (målt på morgnen, før frokost) og var vel bare rundt 150-152 cm lav. Men så bestemte jeg meg for at jeg ville endre på de usunne matvanene mine og begynne å trene mer. Den dag i dag spiser jeg sunt (går ikke på diett – dette er en livsstil) og trener vel 2-5 ganger i uka. Veier nå sist jeg veide meg (før frokost) 41,4 kg og er 155 cm lav. Men så er det sånn at jeg ikke vil gå ned mer, jeg vil ikke bli mager, men jeg trives veldig godt med det kostholdet jeg har nå og jeg har blitt så glad i å trene. Så det betyr at jeg ikke er interessert i å gå tilbake til det usunne spisemønsteret jeg hadde før og vil heller ikke slutte å trene. Det er bare det at jeg fortsatt går ned i vekt, noe jeg ikke vil! Føler også at jeg har “mistet” rumpa mi, så vil gjerne trene opp rumpa så jeg får litt mer muskler der. Hva er det jeg bør gjøre?
      Her er et eksempel på en normal “matdag” for meg (er aldri sulten og spiser meg mett – prøver å spise hver 2-4 time):
      Frokost: Havregrøt (1dl eller mindre/mer) med cc/skyr/yoplait/magerkesam/activia og bær/frukt.
      Lunsj: Skyr og en frukt (gjerne eple) eller en salat med kylling ol.
      Middag: Fisk/lystkjøtt/karbonadedeig/fulg med grønnsaker og evt.søtpotet/speltlompe eller annet.
      Kvelds: Proteinlapper eller skyr/annet med masse bær/frukt eller grøt eller proteinlefse eller sepltlompepizza/proteinpizza ol…
      Evt.mellommåltid: frukt eller bær m.skummet melk eller cc/annet med bær/frukt eller speltlompe m. diverse pålegg.
      Drikke: Masse vann (rundt 2liter) og te (pukka teene liker jeg best) – evt.fun light saft eller skummet melk.
      En normal treningsuke:
      Mandag: FRI
      Tirsdag: Varme opp 1km – 2,5km og styrke armer og turning/tøying
      Onsdag: FRI
      Torsdag: Varme opp 1km – 2,5km og styrke på full kropp (- armer)
      Fredag: Joggetur ca.5 km og turning/tøying
      Lørdag: FRI
      Søndag: Varme opp 1km – 2,5km og styrke på armer og tøying/turning
      (Noen ganger blir det zumba også)
      Hjelp meg, plis (-:

    5. Hei Nora,
      Leser bloggen din så og si hver eneste dag, og det er en ting jeg lurer på. Hvor ofte lar du deg selv spise usunt, og skeie litt ut?
      Målet mitt er å få en veldig veltrent kropp, ganske lik din, med mye muskler. Jeg føler jeg gjør en god innsats når det gjelder trening, og spiser ganske så sunt hver eneste dag. Jeg har sagt til meg selv at jeg får lov til å skeie ut en gang i uken og spise litt usunt, men ikke får mye. Lurer på hva du tenker om dette, høres det greit ut? I tillegg har jeg veldig høy forbrenning, og legger så vidt på meg.

    6. Kusine Ingvild: Takk for fine ord 🙂 Så gøy,du og August kommer nok til å kose dere masse der nede 😀 Vi bodde også på barnevennlig hotell, er ikke de største partyløvene akkurat 😉 Det er kjempefint der, så det er bare å fortsette med gledingen 😀

    7. Lena: Når jeg er i Trondheim kjører vi til Storlien, og bestiller ofte kosttilskudd og henter på den bensinstasjonen som ligger der. I dag var vi på Charlottenberg, litt større utvalg der kan du si! 🙂

    8. Madde K.K: Når jeg ikke er på konkurranse diett pleier jeg å spise litt friere i helgene, og skeier litt ekstra hver helg 🙂 Nå har jeg spisedager når coachen sier jeg kan ta det, og det kommer an på fremgangen min uke til uke 🙂

    9. Så utrolig flink du er, Nora! Er veldig imponert over deg! Jeg er selv glad i å trene, og har nå gått over til å trene mye mer styrke, og går mindre på gruppetimer. Merker veldig stor forskjell på kroppen nå! Synes det er flott å få litt inspirasjon fra deg og en del andre jenter som blogger om fitness, Gleder meg til å se hvordan formen din blir fremover mot konkurransen. Jeg har selv aldri forsøkt meg på noen spesiell diett før, da jeg er opplært til gode matvaner, men synes det hadde vært morro å prøve noe litt striktere en liten stund for å se om fettprosenten går noe ned. Masse lykke til videre med trening og diett! Og gratulerer med overstått eksamenstid! Håper du får en kjempefin sommer!

    10. Svenskehandel er best! 😉 Jeg er så heldig at jeg bor i Sarpsborg, så har ca 30 min kjøretid til Svinesund, og DET kommer godt med! Hehe.. Har du sett noe til den Fun Light-saften med stevia ennå? Jeg har leita febrilsk flere ganger, men ikke sett noe til den! Vil så gjerne prøve. Ser at du heller ikke har funnet den ennå, men skrik ut om du gjør det! 😉
      Du hadde nok vært en flott PT! Ikke dumt med en slik jobb på si’! 😉 Lykke til videre med trening, diett og alt!

    11. svenskehandel er så digg!! 🙂 har sett den celsius-drikken en del på bloggen din så jeg kjøpte en nå på lørdag for å prøve ut.. hakke prøvd ennå, men blir spennende.
      ser du kjøpte kesella.. så på den selv, men synes det var så innmari mye tilsatt sukker 🙁 dumt de ikke har innsett det :p hehe, men men alle må kanskje ikke være såååå nøye.

    12. Fin svenskehandel! Hvor bor du egentlig til vanlig – Bergen, Trondheim Lillestøm? Har alltid sorestilt meg at du har Bergens-dialekt av en eller annen grunn.. 🙂

    13. Kan tenke meg det var deilig å komme hjem til bisken igjen:) Vi har også en hund, litt mindre vel og merke. En Welsh Corgi Pembroke hann. Veeeldig søt, verdens beste cardio partner. Gir så mye glede og energi:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg