Burger baby

Jeg lever! Vet jeg har vært en dårlig blogger lately, men jeg gjør seriøst kun skolearbeid nå om dagen. Jeg kommer sterkere tilbake etter 16.mai – da er det 100% fokus på diett igjen! Gleder meg til å se hvor mye jeg har klart å forbedre meg siden ifjor 🙂 Så om et par uker blir nok gode oppskrifter byttet mer ut med formbilder, så derfor skal jeg prøve legge ut noen oppskrifter frem til da! Litt matlaging har det jo blitt tid til i helga, skikkelig mat må studenter ha for å konsentrere seg!  Jeg synes burgere en fantastisk i å spise i helgene, og det holder motivasjonen oppe til å lese når man veit at en burger venter. En sunn burger såklart 😉 Her er fremgangsmåten:

Bland to pakker med karbonadedeig, 1 boks cottage cheese og to egg i en bolle.

Finhakk 1 rødløk og tilsett denne sammen med krydder du synes er godt. Jeg brukte rikelig med kajennepepper og hvitløkssalt.

Ta opp en stor håndfull fra bollen og klem den godt sammen til passende burger-form. Jeg liker de litt tykke 😉

Har du til til å lage hamburgerbrød kan du finne oppskrift her. Det hadde ikke jeg, og fylte et grovt pitabrød med burger, salat, tomat, sopp og hjemmalget guacamole. Mat for mons 😉 

 Det har vært strålende sol i hele dag, og jeg har ikke vært utenfor døra i 1 sekund engang. Så når øynene ikke klarer å lese lenger i kveld skal jeg stikke innom Bluebox, så kan jeg iallefall late som jeg har kost meg ute i sola i dag 🙂 Håper resten av dere har gjort akkurat det! Før jeg finner bøkene igjen kommer en liten inspirasjon til å starte kommende treningsuke dødsbra:

(For dere som har kommentert at dere savner disse motivasjonsbildene på bloggen, så legger jeg de daglig ut på facebook siden som du finner her.)

17 kommentarer
    1. Hei! Jeg går for øyeblikket på PSMF diett og det ligner jo endel på det kostholdet du har. Vet du om den sjokoladedippen du bruker er diettvennlig? Jeg må ha noe til å sprite opp mellommåltidene, for jeg føler jeg har prøvd det meste i kombinasjon med cottage cheese og det er virkelig fortsatt kjempeekkelt:P

    2. Hei:) jeg er en ganske tynn jente som trener en del styrke på magen. Har litt markerte magemuskler, men skulle gjerne hatt de enda mer markerte. Har hørt og skjønt at man må få vekk fettet på magen for å få fram musklene. Selv er jeg ganske tynn, men føler likevel jeg kunne ha gått ned 1/2 – 1 kilo for å få fram musklene bedre. Har du noen tips til hvordan jeg kan gå ned i vekt uten å sulte meg, og bli der slik at musklene kommer bedre fram?:)

    3. Hei! dette så utrolig godt ut, må prøves en gang.
      Jeg har et spørsmål, har startet med trening nå, styrke trening og kondisjon, så lurer jeg på ved styrketrening om det er best å trene bare overkropp en dag, og bein en annen? Får man mer ut av treningen da, eller går det greit å trene alt i ett også?

    4. Kjempefin blogg 🙂 finner alltid masse spennende nye retter jeg kan ha til middag . Men et spørsmål. Hvordan får du råd til all den “dyre” maten? Jeg studerer selv, og har ca 1500,- igjen av stipendet etter husleie. Dette er nesten ingen ting å leve på,i og med bensinpenger og tlf regning! Har lyst til å bli like flink med kostholdet mitt som deg, men problemet er at pengene strekker ikke til. Hva gjør du, har du noe billige tips til god og sunn mat? (Jobber litt i ny og ned. men skole og trening tar for mye av tiden. så er ikke mye penger å hente der ) Hva er ditt hemmelige triks ? 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg