Matpakke & MVA

Heihei 🙂 Jeg kom på skolen klokken 7 i dag, og blir nok sittende her en stund til. I eksamenstiden er det mange som ikke tar seg tid til sunn mat og trening, men å droppe det kan være utrolig dumt. Det er viktig å gi kroppen god og riktig næring, slik at man er bedre rustet til å møte dagens utfordringer. Dette gjelder hver eneste dag, men spesielt er det kanskje viktig i eksamenstiden. Mat er kroppens drivstoff, og uten drivstoff blir det vanskelig å ta til seg ny kunnskap. Det trenger ikke å være snakk om superfancy greier, men enkle, sunne matvarer. Frukt, grønnsaker, nøtter og magre meieriprodukter er eksempler på gode og enkle mellommåltid. Mitt tips er å heller plukke med seg det fra butikkhylla enn sjokoladeplater og brus 😉  Selv skal jeg straks kose meg med denne matboksen fylt med kyllingwok:

 

Ikke bare er maten viktig, men også treninga. Hjernen trenger avlasting fra lesing, regning og pugging, og da er det viktig å få brukt kroppen litt. Den er jo skapt for å brukes 😉 Selv føler jeg at jeg får mye bedre konsentrasjon når jeg setter meg med skolearbeid igjen etter ei endt treningsøkt. Ikke minst gjør det utrolig godt å få rørt på seg etter en hel dag på ræva! I dag er det klart for 4 x 4 intervaller på sykkel, etter gårsdagens beinøkt makter jeg rett og slett å løpe de! Men jeg kan jo alltids late som det er for variasjonens del, eller at jeg savner spinning. Det var jo som spinninginstruktør jeg begynte før jeg heldigvis ble bitt av styrkebasillen 🙂 Nå skal jeg spise matpakken min,og komme igang med MVA-oppgavene igjen – håper dere har en gøyere dag enn meg 🙂 

Flinke studenter 😀

19 kommentarer
    1. Hei hei!
      Hvordan går det? <3
      Kan du gjøre meg en tjeneste? - Stemme på mitt blogginnlegg, så får jeg innlegget mit lenger opp på forsiden til nettavisen n2p.no! Hadde satt utrolig pris på det! Gå til min blogg/url <3
      Vil også anbefale å registrere deg der, så får du dine blogginnlegg på forsiden, og bloggen i topplisten dems. Jeg har selv fått veldig mange nye lesere etter jeg registrerte meg! 🙂
      klem <3

    2. You go girl! Må bare si at du er ei utrolig inspirerende og flott jente, Nora. Er alltid veldig kjekt å lese bloggen din! 🙂 Så ut som en digg matpakke det der 😀 Jeg hadde tentamen i dag, og da var det torsk og grønnsaker i boksen min, det hjalp i alle fall på min konsentrasjon. 🙂

    3. Leser bloggen din hver dag, og den er skikkelig inspirerende, både med tanke på mat og trening!:) Har bare et spørsmål. Jeg trenger en matboks man kan ha i sekken uten at innholdet lekker ut (til middagsrester osv) og lurer på om du har noen forslag til hvor man kan få tak i dette?

    4. jeg fulgte rådet ditt om å ta “hatsett” i dag, åfyyfaen! du har helt rett, det er virkelig et hatsett med litt elsk i. Jeg lå rett ut i 10 minutt uten sjanse til å reise meg. haha. det ble 110 kg 10×10 på beinpress:) du er motivasjon og ikke minst inspirasjon! Jeg får så nye øvelser som jeg prøver ut ved å lese bloggen din, og styrke er jo min store lidenskap 😀 så jeg er evig takknemlig for at du blogger og inspirerer!

    5. Skal du fortsette på TØH neste år? 🙂 Skal begynne på økad til høsten, er det noe du anbefaler?

    6. Hei, lurte på om bokhvete(buckwheat) er sunt?
      Også lurte jeg på om du kunne begynne med ukens spørsmål? det er litt slitsomt å skulle lese gjennom kommentarfeltet for svar, hvis man har stilt et spørsmål, eller hvis man skal se hva du har svart til andre :))

    7. Hei igjen 😉 Kan du fortelle litt om hvordan det er å bestille fra iHerb? Med tanke på frakt og toll osv 🙂

    8. hvilken nettside kan man måle kalorier i det man spiser??? hvis du skjønner, haha. jeg husker ikke 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg