Spreng grensene dine!

Trening er investering i din egen kropp og helse. Kroppen er tross alt den eneste plassen vi har å leve og derfor er det utrolig viktig å ta vare på den. En treningøkt på 1 time er kun 4 % av dagen din, og alle har vi 4 % å avse til vår egen kropp. Men det er utrolig stor forskjell på å være på trening, og å faktisk trene. Du skal ikke kun gjøre bevegelsene, det skal være tungt å gjøre de. Press deg selv på hver treningsøkt, og virkelig kjenn at musklene dine jobber.

Jeg finner utrolig mye motivasjon i resultater. Resultater kan være så mangt, enten det er økt muskelmasse, persing i øvelser eller ned i fettprosent. Det viktigste er at du måler resultatene dine, slik at du har oversikt over fremgangen din. Etter hver treningøkt noterer jeg alltid hvor mye jeg løfter, og da skal jeg faen ikke være dårligere neste gang. Enten ekstra vekt eller ekstra reps – og aldri mindre. Og ja, det er tung. Det skal det være også! Spesielt vil jeg oppfordre jenter til å slutte med typisk styrketrening i sal, hvor en kjører samme øvelse med samme vekt i 3 minutter. Løft heller tyngre og færre reps, og ikke vær redd for at du blir “bulkete” av den grunn. For jenter trengs det ufattelig mye arbeid og dedikasjon for å legge på seg så mye muskelmasse. Og når det er tungt, så ikke bekymre deg for om håret ligger riktig eller om du ser bra ut. Når jeg trener ser jeg aldri ut som dette :


Men mer som dette:

Det handler om å presse seg selv, og jobbe utenfor komfortsonen sin. Utfordre deg selv på hver eneste treningsøkt, så blir du nok overrasket over hvilke resultater du kan oppnå. Bestem deg for at den vekta skal opp, eller at den mila skal løpes – no matter what. Husk at du er den eneste som kan forme din egen kropp, og skape de resultatene du ønsker. Grensene dine er til for å sprenges, og alltid ha dette i bakhodet :

33 kommentarer
    1. Må lagre dette innlegget som et bilde, og ha som bakgrunnen på telefonen, slik at jeg kan se på det når jeg skal på trening. Herregud for en motivasjon!

    2. Du er så flott! Både utanpå og inni 🙂 takk for all motivasjon og inspirasjon du deler! Og eg synst du er kjempesøt og kjempetøff på same tid, på det nederste biletet 😀

    3. Hjelper du og veileder de som spør deg? Lurer på om du sitter opp treningsprogrammer, eller kan tipse på en måte som kan hjelpe meg med styrketrening? Du er virkelig en god motivasjon!

    4. Jeg har startet ute-løping-sesongen, og i år er jeg med på Sats Running Group og tenkte at jeg er jo i form så dette går nok greit, som en oppkjøring liksom. Ha ha, innstruktøren tok oss med til en “langhåra” våt gressmatte. Nærmest en myr vil jeg si og der kjørte vi pyramideintervaller. Fy og flate det var helt jævlig, men jeg bet tenna sammen og tenkte dette gjør meg bare bedre og det er veldig motiverende at jeg faktisk ikke ga meg i en eneste intervall. Og det bilde av deg når du bokstavelig talt biter tenna sammen skal jeg huske i ettermiddag når siste ukas styrkeøkt skal gjennomføres:) Du er fantastisk:)

    5. Takk, skjønne deg! Trengte dette nå! Skulle ønske jeg hadde mer tid til å trene, det ligger litt i det at det tar ca 1 time for meg å reise frem og tilbake til sats.. men jeg skal lage mer tid, bli flinkere til å presse meg selv! Klem til deg og god helg 😀

    6. Hei Nora
      Kan man få bort appelsinhud og selulitter med å deffe ned til lav fettprosent, eller er de “kommet for å bli” ?

    7. Hei Nora! Takk for en super blogg med mye inspirasjon! Jeg lurte på om du har noen erfaring med CLA? Er det bare tull eller vet du om noe som funker bedre?:)

    8. Hei! siden du er så opptatt av trening vil jeg gjerne spørre deg et spørmål! Jeg har en kraftig beinbygning, men har aldri vært tjukk. Etter jeg fikk kjæreste ifjor har jeg lagt på meg de såkalte “kjærlighetskiloene”. Uheldigvis for meg har alt lagt seg rundt hofter og på innsiden av lårene…. Vil gjerne stramme opp og redusere disse områdene før jeg må hoppe i bikini og shorts…. Har du noen tips til effektive styrkeøvelser som gir raske resultater?? 🙂 Hva er for eksempel best for lårene av jogging, spinning, ellipsemaskin etc? 🙂 Håper på svar!! Klem

    9. Hei Nora! Du har en sykt inspirerende og motiverende blogg 😀 digger bloggen din !!
      Jeg har et spørsmål 🙂 Drikker du redbull ? å er redbull usunt? lurer skikkelig på det 🙂

    10. Hvorfor skal jenter slutte med styrketrening i sal? Det må vel være bedre å gjøre det enn å gjøre ingenting? Lite mottiverende setning syntes jeg, det er ikke alle som liker å løfte vekter slik du gjør det. Det er godt vi er forskjellige 😉

    11. Hei Nora! Jeg har lest bloggen din utrolig lenge nå og selv om jeg vet sånn ca svaret på dette, så må jeg bare spørre deg om hvordan ambisjoner du har med skole og jobb framover? Såvidt jeg har fått med meg går du på TØH, og det er jo en veldig krevende skole (synes iallefall jeg ;P) Så derfor lurer jeg på hvordan du klarer å være så superflink til å trene så mye og samtidig få gode resultater på skolen? 🙂 Og hvordan ambisjoner har du for en framtidig jobb? 🙂 Vet du fokuserer på å skrive om trening her, men jeg er så nysgjerrig 🙂

    12. Døds bra innlegg Nora, det er SÅÅÅ sant!! 🙂
      Jeg blir nesten irritert når jenter sier til meg at det er så lett å få bulkete muskler, så de vil ikke løfte vekter!? :O
      Men hva søren?! Det er jo nettopp det å få bulkete muskler jeg jobber for dag ut og dag inn, knall hardt vær eneste dag!!
      Så kom ikke til meg, jenter, å si at det å bygge muskler er enkelt!! 😉

    13. Hei!!
      Trener du noe cardio? sykling, løping eller noe, og i så fall hvor ofte?? 🙂
      Takk for at du gir meg mye motivasjon og inspirasjon!

    14. Karoline: Jeg løper intervaller 1-2 ganger i uka, i tillegg til at jeg går/sykler turer med hunden 🙂

      Hyggelig å høre at jeg kan være til inspirasjon 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg