Oatmeal rasin cookies

Jeg er veldig glad i kjeks, og lager det egentlig alt for sjelden. Det er jo så godt! Ettersom mange av oppskriftene mine inneholder halve iherb, tenkte jeg at jeg skulle gå for noe litt mer simpelt denne gangen. Resultatet ble kjeks med havre&rosiner, med ingredienser som finnes i vanlige matvarebutikker. Godt, sunt og enkelt!

Oppskrift:

40 g havregryn

40 g havremel

1 egg

1 eggehvite

4 ts steviapulver ( kan erstattes med annen søtning)

1 ts bakepulver

1 ts vaniljeekstrakt

En neve hakkede mandler og rosiner

 Bland alt det tørre godt sammen før du tilsetter egg og eggehvite. Rør inn vaniljeekstrakt, jeg brukte denne, men du kan fint benytte den fra butikken også. Smak deg litt frem, jeg synes 1 ts ble perfekt! Hvis det ikke blir “deigete” nok kan du tilsette litt vann. Ha så i ønsket mengde rosiner og mandler, jeg brukte ca en neve. Fordel røren med en skje på bakepapir, og stek midt i ovnen på 180 grader i ca. 15 – 20 minutter. Hele røren uten rosiner og mandler inneholder 408 kcal, 12 g fett, 20 g protein og 50 g karb.

 H

Det er så ufattelig godt å tenke på at på denne tiden i morgen har jeg PÅSKEFERIE! Det blir utrolig godt med skolefri, og nyte dagene med kjæreste, familie og venner. Og trening – selvfølgelig 😉 Trening er det neste som står på menyen i dag også, skuldrene skal pumpes i dag. Runde, store skuldre er noe av det fineste jeg vet – det lager en utrolig fin ramme. Det står på ønskelista mi for 2012, men ingenting kommer av seg selv! Derfor vender jeg snuten mot Kaliber for å løfte tungt 😉 Det skal svi, og det skal brenne i musklene – no pain no gain! 

15 kommentarer
    1. Hei!! Håper du har tid til å svare på dette;
      For det første må jeg si at du har vært en stor inspirasjon for meg når det kommer til trening, men jeg sliter litt..
      Jeg har trent lenge, uten å oppnå resultater. Det kan kanskje være for at jeg ikke kan la være med å ta frem potetgullposen hver dag, for jeg spiser ikke sunt i det hele tatt.
      Derfor lurte jeg på hvordan jeg kan få et kosthold som gir mer resultat på treningen ?:)
      Den siste tingen er at etter jeg begynte med styrketrening har jeg mistet alt som heter for pupper, og lurer på hvordan du har beholdt dine uten å mistet “fettet”?
      – Hilsen stoor fan!

    2. du imponerer stadig på matfronten:) jeg bare lurer på en ting, teller du kalorier? synes å huske at du nevnte kaloriinnholdet på blant annet gelèen du pleide lage når du gikk på diett! isåfall kunne du ha skrevet kaloriinnholdet på oppskriftene du legger ut?:) (om du fortsatt teller da)

    3. Hei, Nora! Jeg prøvde å lage disse kjeksene i går, de var veldig enkle og gode! men…jeg fikk de ikke sprø slik som kjeks skal være, er dine sprø?

    4. Hanne: Det kommer an på hvor tykke/tynne du lager dem 🙂 Den første gangen lagde jeg de tjukke og litt seige, mens de ble tynne og sprø den andre gangen. Personlig likte jeg de tykke best 😉

    5. Disse var jo helt kanon. Laget dem som scones, og må innrømme at jeg hadde litt sjokolade i. Jeg har endelig funnet favorittoppskriften min.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg