Tirsdagstrening

På tirsdager begynner første forelesning klokken 13, noe som vil si at jeg har god tid om morgenen. Det er så godt! Jeg våknet til vind og regn, men trosset været med lue og støvler. Etterhvert kom sola frem også, og jeg fikk en fin tur med godjenta mi. Det er en av de fine tingene med hunder, man må ut med de selv om man egentlig vil ligge under den varme dyna 😉

Etter turen var det klart for ei treningsøkt, og i dag var det forside lår og triceps som stod på menyen. Jeg VIL få mer masse på beina, og har derfor to beinøkter i uka – en på forside og en på bakside. Hvis jeg trener forside og bakside samme dag har jeg en tendens til å gi så mye på forside at jeg brenner alt kruttet før jeg kommer til baksiden. Det kan vi ikke ha noe av, og derfor har vi heller delt de opp nå. Jeg spiser etter PF-mønster, men spiser likevel alltid et eple før trening. I tillegg tar jeg Xtravol og kreatin – så er jeg good to go!

Økta mi var skikkelig god, og det er ikke mye som kan måle seg med ei god treningsøkt. Knebøy, ettbeins beinpress og utspark ble kjørt på lårene, og for triceps kjørte jeg pushdowns med tau, franskpress og dips mellom benker. Dere vet den følelsen når man går smilende ut av gymmet og føler seg på toppen av verden? Den hadde jeg i dag 🙂 Jeg har skrevet det før og skriver det igjen – det er viktig med karb etter trening. Riskaker eller rosiner er gode alternatiiv  – ellers kan man gå for disse supersøte eskene med rosiner og tørket frukt! Jentekarb 😉

Håper dere har en sporty dag alle sammen 🙂

27 kommentarer
    1. åå herlige Nora 😀 du er en så stor inspirasjon for meg og sikkert alle andre treningsglade mennesker der ute! jeg bare lurte på noe jeg virkelig håper du svarer på, jeg sliter veldig med å bli kvitt “sideflesket”. trener magebeltet 2-3 ganger i uken, og spiser sunt (som regel etter det du poster her av kosthold) men de vil ikke forsvinne! Noen gode øvelser eller forslag? 🙂

    2. Kan du fortelle hvilke øvelser du gjør på bakside lår? Jeg trodde nemlig knebøy tok framside og bakside. Jeg bruker å ta knebøy og utfall. Men da tror jeg jeg må ta flere øvelser på låra. Kan du skrive en innlegg om alle øvelsene du gjør? Og hvor de tar? Og hvordan øktene dine er oppdelt? 🙂

    3. Så bra at du hadde en god økt!!! Elsker den følelsen! 😀
      Tnååw, de rosinpakkene var jo bare suuper søte! 😀 hehe…. Så fristende ut! 🙂

    4. Herlig innpakning! Fikk lyst til å spise innholdet når pakkningen er så søt 😀 Bra du hadde en god økt i dag, slikt er allitd kjekt å høre ! 😉

    5. Hei, jeg er en jente på 18 år som bor så langt nord i landet det går an. Trener en del, jogger for det meste LANGE harde turer og trener så ofte jeg kan på treningsenter fast. Men jeg ser liksom ikke fremskrittene jeg er ute etter. så da tenker jeg at jeg må endre på spisevanene mine. Men her jeg bor er utvalget i butikkene så sinnsykt dårlig. nå tenker jeg på ting som sukrin og proteiner osv osv. og hva må man egentlig ha lagret i huset for å kunne spise så sunt? kunne du laget en liste over hvor man får tak i diverse til maten? selv prøver jeg å BARE holde meg til rent kjøtt, fisk og masse grønnsaker og frukt som belønning og energi før trening. men en gang i blant MÅ jeg bare ha noe godt, og tror det ødelegger mye for meg.

    6. Hei Nora!
      Hva vil du si er den største forskjellen på slik du spiser idag for å bygge muskler, og slik du spiste da du var under konkurranse for å deffe/forbrenne fett? Er det mengde, matvarer, næringsammensetting? 🙂

    7. Hei 🙂
      Bruker du kreativ hele tiden? Tar kreativ nå, men tenke jeg skulle prøve meg på en måned på og en måned av.. Litt på grunn av at jeg blir så oppblåst og “vanntette”.. Har du noen tips til hvordan jeg skal bruke kreativ og hvilke typer som er best?
      Er fast leser av bloggen din forresten, har hentet masse inspirasjon hos deg 🙂

    8. Anonym: En del har problemer med å trekke vann av kreatin, men jeg har aldri opplevd dette. Hvis du tar en mnd av vil du mest sannsynlig miste vannet, men så få det tilbake når du begynner på igjen 🙂 jeg bruker kreabolic hele året rundt og synes det fungerer bra!

    9. For en søt hund!! Koss type e det? Har lyst på en sånnen når æ endelig kan få mæ hund sjøl! Dem gjør underverker for helsa.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg