Vaffelsøndag

25. mars er den internasjonale vaffeldagen, og den måtte selvfølgelig feires! En skal holde vaffeldagen hellig nemlig 😉 Her i huset ble det en sunnere variant av vaflene, nemlig bokhvetevafler. Etter dobbelt skift på jobb i går sov jeg lenge, og var så lat at jeg gikk for denne ferdigmixen. Aldri smakt den før, men den var faktisk overraskende god 😀 Jeg blandet 3 dl av miksen, 3 dl væske ( halvt om halvt av melk og vann) i tillegg til to hele egg og litt stevia.  Jeg lot røra stå litt før jeg stekte den på middels varme i vaffeljernet, da trenger man nemlig ikke å smøre det først 🙂


Toppet med mager vaniljekesam, sukkerfritt blåbær syltetøy og sjokoladedip ble disse magiske! Og om du også vil lage vafler men ikke har ferdigmixen, så har jeg en oppskrift du finner her.

Nå er skal jeg ut og spise sushiii – nyt vaffelsøndagen folkens 🙂

16 kommentarer

Siste innlegg