Late night icecream

Etter dagens treningsøkt på bryst/skuldre fikk jeg sinnsykt lyst på is. Og det å spise is seint på kvelden midt i uka må vel være den største synden en kan begå 😉 Men det trenger det virkelig ikke å være! Jeg pisket fire eggehviter stive før jeg tilsatte ca. 6 ts steviapulver og 10 dråper stevia vanilla cream. Deretter tilsatte jeg en scoop med vanilje protein og en halv boks mager kesam og pisket det hele godt sammen. Smak det til for å kjenne at du får det søtt nok og med god smak av vanilje. Deretter pisket jeg inn ca. 200 gram frosne bær, før jeg la herligheten i fryseren. Så er det bare å vente ca. 3-4 timer…

…før du kan ta en skje og NYTE! Jeg har sikkert sjekka fryseren 10 ganger i løpet av de siste timene, utålmodig for å finne ut om isen ble vellykket. Og gjett om den ble det!  Akkurat nå har jeg og kjæresten spist opp en hel boks is, med den aller beste samvittighet. Næringsinnhold uten bærene er kcal: 285 protein: 54 g fett: 4 g karbohydrat: 8,5 g. Denne kan brukes som en grunnoppskrift, så kan man tilsette akkurat det man vil. Ulike variasjoner av frukt, nøtter og andre proteinpulver kan skape nye og spennende kreasjoner! Med bærene blir totalt innhold 345 kcal,  55 g protein, 5 g fett og 15 g karbohydrat. Nattmat på sitt beste 😉

Nå skal jeg finne senga, opp til en ny og sporty dag i morgen 🙂 God natt alle sammen!

18 kommentarer
    1. åhh, Nora ..
      Det så helt fantastisk godt ud. Tak for tippet – perfekt på en torsdag når man skal handle ind til helgen:)
      Lurer på om du kunne skrive hvilke stevia ting du bruker – syns det er litt uoverskueligt å finne d på iherb uten helt å vite ka som brukes t ka:))

    2. Hei Nora! 🙂
      Jeg har et problem når jeg lager fluff. I det jeg begynner å tilsette proteinpulver, søtning eller annet så faller alt sammen til en suppe og det er umulig å fluffe det opp igjen.
      Hva gjør jeg feil!? Jeg ser jo du tilsetter mye i flere omganger, men likevel beholder fluffkonsistensen. Skal hvittene alltid piskes alene først eller med smak fra starten? Eller skal alt man tilsetter bare forsiktig vendes inn?
      Håper du kan svare 😀

    3. Ang. næringsinnhold i egg. Er det ikke slik at 50% av proteinet ikke blir tatt opp av kroppen når det ikke er varmebehandlet?

    4. Elsker når du kommer med slike oppskrifter! Testet blant annet ut de gulerotrundstykkene du la ut oppskrift på for noen uker siden, de var kjempegode! 🙂
      Skal teste ut denne ikveld tenker jeg ^^

    5. Jeg digger bloggen din Nora! Du er en kreativ jente, fy søren 😉 får alltid masse tips hver gang jeg klikker inn på bloggen din. Dette skal prøves ut! Ha en fin dag

    6. Hei Nora! 🙂
      Du har skrevet noen ganger at du skal løpe intervaller, og bare lurer på noe i forhold til dette. Er det ikke sånn at når du løper så øker du pulsen såpass så kroppen blant annet forbrenner muskelmasse? Mens om man går i raskt tempo vil det kun gå på forbrenningen av kroppsfettet?Hvorfor løper du da såpass mye?:O Dette er ikke noe jeg har mye kunnskap om, derfor jeg lurer på om du kunne forklare litt rundt dette!

    7. Hei 🙂
      Jeg lurte på om du kunne legge ut noen oppskrifter (hvis du har noen) som er sunne, men har ingredienser som de fleste har i huset. Jeg bor hjemme og har ikke særlig kontroll på det som blir kjøpt inn… :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg