Søndagstur

I dag våknet jeg med tett hals og nese, og var generelt ikke helt i toppform. Jeg avlyste alle planer, og tok heller meg kjæreste og hund ut på tur for å få litt frisk luft. Det var strålende sol og unormalt varmt i dag tidlig, så det var virkelig vårstemning ute i marka. Ettersom formen ikke var helt på topp tok vi det veldig med ro, og det ble virkelig en ekte søndagstur! 


Vel hjemme var det klart for dagens første måltid, som nesten ble en liten buffet. Vi kuttet opp agurk, paprika, tomat, mago og ruccula – og serverte det sammen med eggerøre, spekeskinke og roastbeef. Ved siden av hadde vi en nydelig hjemmelaget guacamole. Det var virkelig godt og sunt – akkurat som jeg liker det!


Hjemmelaget guacamole av presset hvitløk, mager kesam, avocado, parikakrydder og salt.

Jeg hadde håpet at formen skulle bli bedre sånn at jeg kom meg på kettlebells trening ikveld, men det kjennes virkelig ikke sånn ut akkurat nå. Så da blir det ufrivillig treningsfri på meg i dag – ny uke med nye muligheter imorgen 😀 Det blir derfor en rolig søndagskveld med sunn lasagne og film på denne jenta, håper deres søndag blir mer sporty!

20 kommentarer
    1. Hei… ser du drev med kettlebells trening.. Kunne du kanskje sagt litt om hvilke øvelser du tar, antall sett og reps, hvor tungt og hvor lenge du holder på i en økt?? Har akkurat startet med dette selv men har litt manglende erfaring med styrketrening.. Vet at få repetisjoner med tung belastning gir økt styrke, som er det jeg ønsker.. Men føler jeg er veldig i eksperimenteringsfasen enda..! 😛

    2. Tina: jeg er kun med i en saltime på 60 minutter på søndager innimellom, på Gympuls. Der er det flinke instruktører som legger opp timene, jeg er bare med jeg 🙂 Så kan desverre ikke hjelpe deg på akkurat den 🙂

    3. God bedring! Håper den kommende uka blir fylt med gode treningsøkter og at forkjølelsen ikke sitter så alt for godt i. 🙂

    4. Hei! 🙂
      Huffda, god bedring!
      Jeg lurte på om du kunne begynne å legge ut sunne oppskrifter som gikk på vanlige matvarer, og ikke bare ting fra iherb hvis du skjønner? Jeg er 15 år, og opptatt av å leve sunt, men kan ikke mase på mamma om proteinpulver og alle slags spesielle matvarer heller… hadde ikke fått lov å bestilt eller kjøpt 🙂

    5. Så fine bilder og masse god mat! 🙂 og vofsen er bare “adorable”!!
      Håper formen kommer seg raskt 🙂

    6. Aha! Så der er kjæresten din! Dere er så søte 😀 Romantisk med en tur i marka med kjæreste og vofsen 🙂
      Mmm og den maten..*sikle sikle*
      Ha en god kveld videre Nora 🙂

    7. Utrolig flott hund du har! Det er kjipt når sykdom holder en tilbake fra trening. Jeg har vært forkjølet og slapp siden tirsdag, og klarte først nå å finne energi til trening igjen. Pøs på med sunn mat, så blir du frisk fort!
      Skal på kettlebell-kurs selv imorgen, det er knallgøy 🙂

    8. Første måltidet så herlig ut! 🙂
      Håper formen din blir bedre i morgen. Selv har jeg også vært helt i ro pga ryggproblemer, aldri morsomt..
      God bedring 🙂

    9. Så koselig med søndagstur. Kjenner jeg savner å ha en hund å ta med meg når jeg går tur. Masse god bedring, håper formen er bedre i morgen <3

    10. God bedring!!
      Men det så unektelig kaldt ut med joggesko i så dyp snø! Skulle hatt vinterstøvler på deg 🙂

    11. Lena: Du kan jo evt. prøve å ta det bort/ bytte det ut med ander ting 🙂 Kunstig søtningsstoffer som natreen og splenda kan du kjøpe i valig matvarebutikk og kan fint brukes i stedet for f.eks stevia 🙂

    12. Astrid: Spørs hvordan man lager den det vet du 😉 Med vanlig kjøttdeig, smør, ferdigsaus og lyse pastaplater er den ikke sunn i mine øyne iallefall 🙂

    13. Huff, er ikke noe greit å vær dårlig. Spesielt dumt blir det når en er nødt til å droppe treninga.. Hater det! Men så er jeg så heldig å ha et unormalt godt immunforsvar, siden jeg er ALDRI syk. Hehe:-)
      Har forresten skrevet et innlegg om deg på bloggen min, så det hadde vært utrooolig kjekt dersom du hadde tatt deg tid til å klikke deg innpå for å ta en titt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg