Choconut cookies

Denne lørdagen har jeg tilbringt på skolen, og endelig er bacheloroppgaven levert! Det måtte jo selvfølgelig feires det og – denne gangen med supergode cookies med smak av kokos og sjokolade. Det er så godt å ha tid til å bake sunne herligheter, og jeg gleder meg til å prøve ut noen av oppskriftene fra gårsdagens konkurranse. Jeg trekker en vinner på onsdag, så det er bare å komme med flere oppskrifter! Her kommer den jeg vil dele med dere i dag:

Oppskrift:

30 g kokosa

20 g havregryn/havremel

20 g mandelmel

20 g melkesjokolade protein

50 g mager kesam

1 eggehvitte

1 ts steviapulver

1 ts bakepulver

5-8 dråper stevia vanilla cream

Smelt cocosa og pisk det sammen med steviapulver og eggehviten. Tilsett så kesamen, før du blander inn alt det tørre. Smak tilslutt til hvor mange dråer stevia vanilla cream du ønsker, jeg gikk for 8. Røra skal være ganske våt, og du heller rett og slett rundingene over på bakepapiret. Stekes midt i ovnen i 10-12 minutter på 200 grader. På det første brettet toppet jeg det med kakaonibs, og på det andre brukte jeg hakkede mandler. Setter virkelig prikken over i’en 🙂 

 

Nå er det straks klart for ei treningsøkt, før det blir jentekveld og jobb i kveld. Så må jeg bare få si takk til alle dere som kommer til meg på jobb og skryter av bloggen min 🙂 Jeg blir like glad hver gang – dere er så herlige! Nå roper Kaliber på meg, håper dere har en flott og sporty lørdag alle sammen 😀

21 kommentarer

Siste innlegg