Ytrefilet med søtpotet og salat

Jeg har ikke ord for hvor mye jeg elsker kjøtt. Biffkjøtt og karbonadedeig er store favoritter, og gjengangere i kostholdet mitt. Rent kjøtt inneholder mye proteiner og er skikkelig bra muskelmat. Spiser du biff blir du biff 😉  I dag ble middagen ytrefilet i skiver, med salat og båter av søtpotet. Skjær søtpoteten i biter og legg den i en ildfastform med litt vann så den ikke blir tørr, og med det krydderet du ønsker. Jeg brukte hvitløkssalt, kajennepepper, paprika og litt chilikrydder på mine. Spicy og digg!

Søtpoteten er virkelig undervurdert i mine øyne – det er jo så ufattelig godt! Likevel er den ikke så utbredt her til lands, men jeg skal iallefall spise mer av den fremover 🙂 Det er en veldig god karbkilde som fint kan erstatte ris, og er heller ikke negativt at man kan spise nesten 4 ganger så mye søtpotet som ris for å få ca. samme næringsinnhold. 

Nå er det snart klart for ei treningsøkt – og i dag skal beina virkelig få kjørt seg! De gror ikke av seg selv, og jeg vil virkelig få litt mer masse på de. Kyllingbeina skal bli historie 😉 

1 time med trening er kun 4% av dagen din, så hva skal du trene i dag? 

 

18 kommentarer
    1. Nam! Pleier aldri kjøpe søtpotet for jeg vet ikke hvordan det er godt å tilberede dem, men skal prøve det ut etter neste handletur 🙂
      Trente bein skikkelig på mandag, og jeg kan ENDA føle det bak etter kettlebell-ene. I dag var planen triceps og bryst, men har dratt på meg en skikkelig forkjølelse. Blir anpusten av å gå i trappene og er slapp, så må nok utsette rutinene noen dager. hater når sykdom ødelegger akkurat når man har kommet inni en god treningsplan!

    2. Det så utrolig digg ut!
      Hvor mye rå søtpotet-mengde tilsvarer da en porsjon med ris (ca 65 g tørr ris)? Do you know? Har VELDIG lyst til å bytte ut risen, nemlig! Men vet jo at vanlig poteter blir litt vanskelig å bruke som erstatning.

    3. Jeg startet dagen med 1 times morgenkardio. Så har jeg trent bryst, rygg, biceps, mage og intervaller 🙂
      Søtpotet er noe av det beste som finnes! 🙂 Håper du fikk en bra økt 🙂

    4. I dag ble det litt core-trening med fysioen og en tur med hunden 🙂
      Regner med det blir en styrkeøkt på bryst, triceps og skuldre i morgen om ting går etter planen 😀

    5. Hvor går det ann og få tak i disse gode søtpotetene? Har aldri sett dem i en vanlig butikk jeg? 🙂

    6. Beundrer deg for at du tar deg så god tid til å lage alle denne maten etter de forskjellige oppskriftene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg