Spis is etter trening!

Nå hadde du kanskje håpet at det var en sånn is det var snakk om, men den gang ei 😉 Dreamis er helgekos – men likevel er det digg med sunn is etter ei treningsøkt. Isen lager jeg enkelt og greit av fryst banan sammen med proteinpulver og litt steviapulver. Banan er en god karbkilde etter trening, og sammen med protein er dette et perfekt lite måltid post workout!

Jeg pleier å kjøpe de banene som er superbillige fordi de begynner å bli overmodne. Så tar jeg av skallet og skjærer de i skiver, før jeg legger de i fryseren. Før jeg skal på trening legger jeg passe mengde bananskiver på kjøkkenbenken – slik at de er halvfrossne når jeg er ferdig med økta. Så er det bare å finne frem stavmikseren og mose skivene sammen med protein og noe godt til å toppe med 🙂 Her er to av mine all time favoritter:

Is med smak av banan og sjokolade, toppet med hakkede mandler. Jeg brukte en scoop av dette sjokoladeproteinet – smaker amazing!

 Is med smak av banan og blåbær, toppet med frossen bærblanding. Jeg brukte dette blåbærproteinet i isen.

Dette hadde dere kanskje aldri trodd dere skulle høre fra meg; men spis isen din goddamnit! 😀 

20 kommentarer
    1. Du spiser post workout mat når du kommer hjem sier du. Skal ikke mat inntas tvert etter trening? Maks 20min ette.

    2. Hei 🙂
      Så rågo ut isen dær a :p bli å kauk i sæ nånn ægg no, ætti vel færdi styrkeøkt.
      Ha ein fin kveill videre!

    3. Hei Nora!
      Du har jo sikkert vært støl etter trening mange ganger så derfor spør jeg deg: Jeg har nettop begynt å trene etter et langt opphold. Jeg trente bla styrke på mage forrige uke, og helt siden da har jeg vært kjempestøl. Det har blitt bedre nå men jeg tuller ikke når jeg sier at det er vondt. Sånn at jeg virkelig holdt pusten hver gang jeg skulle hoste eller nyse fordi det var så vondt. Dette tar jeg bare som et tegn på at treningen var effektiv, men hvor lenge skal det liksom vare? Hva er vanlig? Jeg prøvde å trene igjen i dag, samme øvelsene, men det er jo fortsatt så vondt når jeg gjør de samme øvelsene at jeg nesten bare gir opp..
      Er jeg skikkelig pysete kanskje, ikke vet jeg. Har du evt noen gode tips for å tøye ut magemuskelturen el slik at jeg unngår dette hver gang?

    4. ser at zero carb-pulveret er uten aspartam og det er bra! smaker det godt som shake? 🙂 det jeg har nå, whey-80 fra gymgrossisten, smaker ikke så godt… og er det noen fordeler/ulemper med isolat i forhold til konsentrat?

    5. Det så sinnsykt godt ut!!! Jeg må kjøpe protein med bedre smak tydeligvis, for mitt er ikke noe jeg har lyst på. Det er hold for nesa og svelg! :p

    6. Nam, det såg kjemegodt ut 🙂 Det skal eg prøve eing gong. Men eg lurar på ein ting, og det er kvar du kauper proteinpulveret ditt, og kva det heiter/korleis det ser ut?? Takk for svar 🙂

    7. Heisann,
      Kul blogg og fett at du har så mange likes på facebook 😉
      jeg lurte på om du kunne skrive et innlegg om det styrkeøkningsprogrammet du hadde i begynnelsen av året? FAnt det på kaliber sine hjemmesider og lurer på å begynne på det selv. Kanskje noen tall om hvor du begynte og hvor du sluttet? Generelle tips og triks? Anbefaler du dette til andre? Har du noen endringer på programmet som funket bedre for deg?
      Det hadde jeg i allefall satt utrolig pris på 🙂 Fint å få litt erfaringer fra noen som har kjørt samme programmet.

    8. Hennig Olsen sin brownies-is er jo mye bedre enn diplom-isen du har på bildet. Ja, den har såvidt litt flere kalorier, men det er verdt det.

    9. heihei! du jeg har et spørsmål angående zero carb og whey gourmet. Siden zero carb proteinpulver inneholder mye mer proteiner og kalorier en whey gourmet, lurer jeg på hvilket jeg skal bestille, jeg er redd for at jeg skal legge på meg hvis jeg ikke får tatt opp alt det som zero carb inneholder. Er whey gourmet derfor bedre sånn sett?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg