Blåbærterter

Hei alle sammen! Da har jeg laget en god oppskrift som jeg ble veldig fornøyd med 🙂 Blåbærtertene mine ble godt mottatt av alle andre i huset, og forhåpentligvis av dere også! Den skal definitivt lages flere ganger, tertene blir garantert gode med andre smaker av skyr/proteinpulver også 🙂

Oppskrift:

1 egg

1 eggehvite

4 ts steviapulver

8 dråper stevia vanilje

 Bland sammen ingrediensene over før du rører inn: 

1 boks skyr blåbær/vanilje

20 g kokosmel

30 g blåbærprotein

1 ts bakepulver

Fordel røra i former og stek de midt i ovnen på 180 grader i 30 minutter. La de avkjøle seg en liten stund før du pynter med mager vanilje kesam og bær 🙂





Gikk ned på høykant!

Jeg har regnet ut ca. næringsinnghold for hele røra, riktignok uten mager kesam og bær. Jeg målte nemlig ikke opp dette, men tok det litt på feelingen. Uansett er det så små mengder at det ikke utgjør en kjempestor forskjell.

Kcal: 467

Protein: 57,7 g

Fett: 22 g

Karb: 13 g


Jeg fikk 4 terter og spiste to av de selv. Med et så bra næringsinnhold kunne jeg jo lett ha spist alle 4 😉 Det får bli neste gang – for de kommer garantert til å bli lagd flere ganger! Nå er det klart for trening før det blir konsert med yndlingsbandet mitt i kveld – Kaizers Orchestra. Det gledes! Ha en fantastisk torsdag videre kjære lesere 🙂

13 kommentarer

Siste innlegg