Bikini til Norge?

Jeg har tidligere nevnt at jeg kunne tenkt meg å stille i en klasse som heter bikini, men den har vi desverre ikke i Norge ennå. I denne klassen skal jentene fortsatt være veldig bra trent, men ikke i nærheten av den størrelsen og hardheten man ser på bodyfitness-jentene. Å få innført en slik klasse tror jeg ville vært super positivt for sporten, da den kanskje appelerer til flere jenter 🙂 Ikke minst er det en super plass å begynne – så kan man heller satse på bodyfitness etterhvert. Det er det jeg kunne tenkt meg å gjøre, det er jo så gøy å konkurrere! Så er det ikke til å stikke under en stol at alle jentene som stiller i denne klassen ser DØDSBRA ut, og det er jo heller ikke å forakte 😉 

Nå er det sånn at det skal være en konkurranse som heter Norway Open her i Trondheim til høsten, og det hadde vært utrolig kult å få til en bikini-klasse der! Men da må det jo selvfølgelig være interesse for det – altså at det finnes jenter der ute som har lyst til å være med å stille i denne klassen 🙂 Jeg vil oppfordre ALLE som kunne tenkt seg å stille i denne klassen til å melde seg inn i facebook gruppen til Norway Open som dere finner her, og post et innlegg om at dere ønsker bikiniklasse. Jeg har allerede gjort det 🙂 Her er noen av mine favoritter som stiller i bikini, som en liten inspirasjon:


Indiana Paulino


Leigh Lingham


Nathalia Melo

Kunne du ha tenkt deg å stille i denne klassen? 🙂 

57 kommentarer
    1. Når naturlig størrelse på puppene ikke har en sjanse i denne konkurransen, er det nok mange som faller utenfor. Jeg heier heller på bodyfitness der man har mulighet å vinne “naturell”.

    2. DET er en klasse jeg kunne tenkt meg å stille i! Åh, bikinijenter er de hotteste! Er utrolig imponerende med lav fettprosent, men jeg vet at jeg ikke hadde takla hele “etter konkurranse”-greia. Disse her har sikkert en mye sunnere og normal holdning til mat og har sikkert ikke like mye on/off-season…greie. Sånn liker jeg <3

    3. Spennende! 😀
      Jeg har tenkt litt på dette med konkuranse og for min del( i allefall akkurat nå) så blir bodyfitness litt for heavy, kanskje dette kunne vert noe? 🙂

    4. hadde vert veldig gøy å fått inn denne klassen i Norge!! Er vertfall veldig bra om en ikke føler seg helt klar for Bodyfitness å starte med bikiniclassen! 🙂
      Men hvilken dato er Norway open? å hvor i Trondhjem blir det? 🙂

    5. Jeg vil være med!!! Tror faktisk det kunne vært håp for meg der, men da trenger jeg litt mer profesjonell hjelp. Du har tidligere skrevet et innlegg om åssen man kommer igang og sånn, men hva med oss som allerede ER igang, men trenger coaching og ikke minst profesjonell diett og oppfølging? Må man melde seg inn på et “team”, betale seg inn eller hva??
      PS: Når er fristen for å melde seg på Nordic Open?

    6. I KNOW!!! Det hadde vært så bra å fått til bikini klassen her i norge! Jeg har lyst å stille i tr.heim, om min kjære coach syns jeg er klar 🙂 Har ikke nok muskler til å stille i BF enda, så dette hadde vært midt i blinken om de fikk til i tr.heim 😀

    7. Jeg skulle jo faktisk stilt i Bikini Pro i Storbritania nå…skulle opprinnelig flytte til Brussel med x-samboeren og meldte meg derfor opp der.
      Ja til denne klassen i Norge 😀

    8. Wow! Skikkelig fine damer- skal nok klara da ein dag eg òg 😉
      Men DU, har du nokon gode øvelsar for å trena legger?? Treng sårt hjelp 🙂

    9. Dette hadde vært noe for meg, ikke enda, men kanskje om ett års tid? Syns dette hadde vært positivt for bodyfitness-miljøet, da det får fram en mer feminin side av sporten. Tommel opp, sier jeg! 🙂

    10. Er det obligatorisk med størrelse på puppene? Isåfall vil jeg alltid være mangelfull der 😛 Hei 75B?!

    11. De ser ut som om de har teipet på seg plastikkpupper utenpå huden. Liker det ikke når skjøten syns så godt. Penere med protese som ligger under muskelen…da er det ikke så tydelig… Ellers hadde det nok vært bra med bikiniklasse i norge ja:)

    12. Åh, jeg hadde hatt skikkelig lyst til å stilt i en slik klasse! Jeg har en helt normal trent kropp, så jeg måtte i så fall begynt å trent rettet mot dette. Men jeg aner jo ikke hvordan jeg skal trene eller spise for å få en slik kropp!
      Kunne ikke du skrevet et innlegg ganske detaljert om hvordan må trene og spise for å få til noe slikt? Hvilken effekt den ulike treningen gir og hvordan man skal sette sammen en treningsøkt for at den skal bli optimal? Kanskje dette kunne hjulpet flere, som er nybegynnere i fitness 🙂

    13. Hehe, nå virker det som om mange har lyst her.
      Johanne: hun kan jo ikke skreddersy noe opplegg for alle oss da alle er forskjellige. Du må jo bare trene masse styrke, kardio og gå ned i fettprosent ved hjelp av proteinrikt kosthold – samme som fitness.
      PS: Leste kravene på åssen man må se ut og dommerne kommer til å bedømme ansikt også: “…should take into consideration
      the hair and facial beauty”. Så her gjelder det å være pen fra naturens side og! Dessuten tror jeg det nesten er vanskeligere å få en sånn bikini kropp enn fitness kropp. Fitness kropp kan strengt tatt nesten alle ha med diett og rett trening. Bikinikropp må man faktisk til en viss grad være født med. Du må jo se sexy ut og ha timeglassfigur! En guttejente med kroppen til Keira Knightley feks kan ikke trene seg opp eller til å se ut som Nathalia Melo gjør.

    14. Så artig klasse!
      Nora, vet du hva som er “kriteriene” i denne klassen? Hvordan gjør de det med f.eks diett osv?
      Ha en flott dag!

    15. Hadde sikkert vært gøy, men jeg tror jeg har et langt stykke å gå ennå. Har ikke treningsstudio eller treningsveiledere i nærheten av her vi bor, så jeg trener på egen hånd hjemme. Men å å bli sånn krever litt mer ustyr og vekter vil jeg tro.
      Jeg lurer på om du kan fortelle konkret og detaljert hvordan du trener mage? Hvor mange ganger i uka? Hvor lenge av gangen? Og hvilke øvelser? Gjør du de samme øvelsene hver gang du trener mage, isåfall hvor ofte og når varierer du øvelsene? Kan du gi meg noen knakende effektive øvelser for å trene kjernemuskulaturen. Det eneste tilgjengelige utstyret jeg har hjemme er fitnessball.
      Flott blogg du har 🙂

    16. Det hadde selvfølgelig vært gøy å stille i denne klassen, i alle fall synes jeg det er på tide at den innføres i Norge også 😀
      Men, det er et men. Jeg tror ikke dette gir alle muligheten til å debutere i fitness tidligere enn i andre klasser. Om man skal delta i Bikini Fitness er man nærmest avhengig av å skaffe seg silikon først, noe som gjør det hele til en langt dyrere sport, og en mer tidkrevende prosess 😉

    17. Hei! først vil jeg bare si at bloggen din gir meg så utrolig mye motivasjon! Å se forvandlingen din fra å være en helt vanlig “girl next door” til å bli den du er i dag,er helt fantastisk!
      Lurer på om du ikke kan lage ett innlegg hvor du skriver om beste måte til å få de trente låra! Som man ser på bildene av jentene i bikini konkurransen,det er flotte lår! Hva bør man trene av øvelser?
      Ha en fin dag!

    18. Silikon er irrelevant!!!! Ingen av dem kommer til å dømme deg på det. Det de skal dømme er om bikinien sitter bra og det har ingenting med silikon å gjøre.
      Det som gjør at ikke alle har muligheten til å debutere der er vel rett og slett at ikke alle er dessverre født pene og med en kroppsfasong som kan se sexy ut til tross for lav fettprosent og muskler.

    19. Det hadde vært heilt rått!!! Trene meg ihjel te bodyfitness! men då hadde jo denna klassen vært suuper !! 🙂

    20. Hadde jeg bestemt meg for å satse og stille i konkurranse hadde dette HELT klart vært klassen for meg! Disse jentene ser fantastiske ut! =) Du må ikke glemme Courtney Prather – hun er HOT! =)
      (har forresten sendt request for å bli med i gruppa på Facebook så jeg kan etterlyse Bikini-klasse jeg også..)

    21. Jaaa! Bikini er kanskje det eneste jeg kunne tenke meg å stille i, da BF blir litt i meste laget for min del… Hadde vært knallgøy om det kom til Norge, så fikk man heller se om man hadde en sjanse til å stille 🙂 Hadde vært en stor motivasjon for treninga i hvert fall!

    22. Kult med veltrente jenter, men syns man får litt stygge bryster når man blir så veltrent? Hun øverste var veldig fin, men kan bli litt for mye!
      Men hva vet jeg! Jeg er en chubby sofagris! Haha!

    23. Nydelige veltrente jenter, men så utrolig synd de skamferer den vakre kroppen med å hive sånne plastikkballer på foran, det ser jo bare så ille ut når man har så lav fettprosent og man kunne like gjerne limt en halv forball rett på ribbeina. MYE heller en flott og stram fitnesskropp UTEN plastikkpupper! Det er pent. Silikon kombinert med fitness ser ikke bra ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg