Heavy

Det er lite som kan måle seg med ei DIGG treningsøkt 🙂 Jeg hadde nok ei god økt idag, det er herlig at treninga går skikkelig bra nå om dagen. Jeg øker vektene fra økt til økt på det programmet jeg holder på med nå, og helt ærlig hadde jeg trodd at fremgangen skulle stoppe tidligere. MEN det har den ikke gjort og det kan jeg virkelig like! Øktene mine er tunge nå, og jeg er dødssliten etter hver økt. Det er sånn det skal være det, for resultater kommer ikke av seg selv. No pain no gain! 

Når det kommer til antall kilometer eller antall kilo vil jeg bare si en ting: slutt å sammenlign deg selv med andre. Vi er alle forskjellige, og selv om jenta ved siden av meg tar 100 kg i bøy er jeg forsatt superfornøyd med mine 70. Nemlig fordi det er bra til å være meg. Sammenlign deg selv med personen fra forrige måned, uke eller treningsøkt. Du kan alltid bli en bedre versjon av deg selv 🙂 

Hvis du vil lese mer om programmet mitt kan du lese om det her, og dagens økt så slik ut: 

Knebøy 3 x 5, 70 kg

Militærpress 3 x 5, 35 kg

Chins 3 x 3 

Dips 5 x 8, 5 kg

Sidehev 3 x 12, 8 kg


Hva har du trent i dag? 

29 kommentarer
    1. Så flink du er, du gir så bra motivasjon! 🙂
      Idag har jeg trent rygg og biceps, og gått ned 500 kcal på elipsemaskinen 🙂 Fornøyd med dagens økt!

    2. Nedtrekk (ny beste 1RM, wee)
      Markløft
      Fronthev
      Beinpress
      Ryggups
      Planke
      Grei økt det når man har lungebetennelse 🙂

    3. Bra treningen din går så bra da 🙂 I dag har jeg trent styrke på hele overkroppen + 30 min cardio. Vet du har brukt bleking på tennene, hvilken % brukte du da?

    4. Haha, jeg har trent mattelekser, jeg :p I flere timer! :O Har heldigvis store planer om trening etter skolen i morgen, så får tatt det igjen da 🙂

    5. Det står at man skal trene treningsøkt A og B 3 ganger i uka, vil det si at det blir 6 økter på 1 uke???

    6. Ingenting er som å være i siget slik du beskriver, når man øker fra gang til gang i hver øvelse. Det er samtidig både inspirerende og motiverende for å trøkke på hardere.
      Likte det du sa “Sammenlign deg selv med personen fra forrige måned, uke eller treningsøkt. Du kan alltid bli en bedre versjon av deg selv 🙂 ” – tror mange har godt av å høre den, eller bli minnet på.
      Kjør på videre:)

    7. Enig, dumt å sammenligne seg med andre , selvom man skulle ønske man kunne ta like mye hehe 😀 MEN, den tid kommer jo, er bare snakk om tid og tolmodighet 🙂
      Du ser bra ut Nora !

    8. Så digg at du bare øker og øker 🙂 Ingenting er bedre enn når man kjenner at man kan legge på ekstra med vekter og fortsatt kan kjøre på! 😀

    9. Poenget med å løfte så utrolig mye i forskjellige øvelser skjønner jeg ikke, hvis man ikke driver me styrkeløft da. Enig med deg, om å konsentrere seg om seg selv, og glede seg over framgangen man har, uansett hvor tungt man løfter.
      Legs, legs, legs på meg idag!
      Knebøy, strake mark, bulgaske utfall og hamstring i maskin.
      Kjente det var vondt å gå i trappa etterpå, og det er sånn jeg liker det! 😛

    10. Sant at man ikke skal sammenligne seg med andre. Men det er veldig fort gjort å gjøre det alikevel:( Men jeg prøver å være flink og se på mine egne resultater 🙂
      Men jeg har ett spørsmål. Hva du tar i 1RM i de forskjellige øvelsene dine? 🙂 Jeg tenker spesielt i benken 🙂

    11. Imponerende Nora!! Supert at du linker programmet, har lurt litt på dette selv den siste tiden…
      I dag ble det;
      -Knebøy 3*6*60kg
      -Beinpress 3*8*130kg
      -Sumosquat 3*15*20kg’s manual
      -Dips 3*20
      -Push-ups 3*15
      -Militærpress 3*10*20kg
      -Fronthev 3*10*6kg
      Rolig økt for bein og skuldre/tricpes da jeg er på dag 2 med psmf. Handballtrening til kvelds :-))

    12. I dag har jeg ikke trent enda, men i går trente jeg benkpress, dips, chins og skulderpress:) Lurer på en ting; når du startet med styrketrening, måtte du da ha hjelp til dips og chins? (sånnet assistant-greier som det er på de fleste sentre) Jeg greier ikke verken chins eller dips uten hjelp, men håper å klare det før sommeren!

    13. heisann!
      du ser flott ut må jeg si! GO MUSCLES 😉
      hvordan ser din treningsuke ut nå når du bruker dette programmet? 🙂 tenker på hva du gjør ellers i uka også?
      hilsen en treningsglad jente!

    14. Ah herlig! Jeg også prøver å sammenligne meg selv med tidligere meg selv. Det funker fett for jeg slår meg selv ned i støvlene! Det er så greit når man skriver opp programmet og hvor mange kg man tar!
      I dag var det styrketrening og prøvde dips for første gang! Gikk bra!

    15. Har trengt, men kun cardo og bittelitt på maskiner.
      Jeg er typisk jente jente som synes det er kjempe skummelt å løpte frivekter sammen med alle som ser ut til at de vet hva de driver med. Livredd for å gjøre det feil, lar jeg derfor være.. *dumme meg*
      Skulle gjerne turt mer. For man blir ikke sterk av å trene cardio. Ikke blir man særlig mye tynnere heller! =(

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg