Iherb

Mange av dere har spurt meg om Iherb, og hvordan det fungerer. Det er vel en av de største sidene innen kosttilskudd/helsekost og jeg skjønner derfor at det ikke alltid er like lett å finne frem. Derfor tenkte jeg at jeg skulle komme med et oppklarende innlegg til dere – håper det hjelper 🙂

Så lenge du bestiller varer som koster under 200 kroner slipper du unna moms og toll. Du kan altså handle varer for inntil 200 kroner, frakt kommer utenom dette. Derfor pleier jeg alltid å heller bestille mange små pakker istedet for en stor, sånn at jeg slipper å betale moms og toll. Ikke bare blir det dyrt, men det tar også lang tid før du får pakken. Nå er det sånn at Iherb har et ufattelig stort utvalg av produkter, og noen av disse produktene inneholder stoffer som ikke er lovlige i Norge. Blir disse pakkene sjekket når de kommer til Norge vil de bli returnert uten at du får tilbake pengene dine. Det sier seg vel selv at tollerne verken har tid eller mulighet til å sjekke alle pakkene som kommer inn til landet, så her må du rett og slett bare ta en sjanse. Det tryggeste er derfor å holde seg til lovlige produkter, slik at du er sikret å få det du bestiller 🙂  

Hvis du holder deg under ei viss vektgrense (1,814 kg) kan du velge fraktmetoden som heter International Airmail. Da koster det mellom 4-6 dollar i frakt, og det tar omtrent 10 dager før du får pakken din. Jeg pleier alltid å velge denne fraktmetoden. Er du derimot mer utålmodig og vil ha pakken din med en gang kan du velge DHL international og få pakken etter to dager. Dette er selvfølgelig litt dyrere og koster fra 15 dollar og oppover, avhengig av hvor tung pakken din er. 

Inne på startsiden kan du søke på produkter, merker og kategorier. Det er et gigantisk utvalg inne på siden, og jeg tenkte derfor at jeg skulle dele favorittene mine med dere 🙂

Stevia dråper med smak er et must i min verden 🙂 Dette er et søtningsmiddel helt uten kalorier. Bruker det i kaffe, te, shake, bakst, fluff – you name it! Favorittene er Vanilla Cream, Enligsh Toffee og Chocolate.  

I bakst bruker jeg ofte også stevia pulver i stedet for dråper, og da er det denne jeg bruker. Den er veldig søt, og du trenger derfor svært lite av den i gangen. Boksen virker kanskje dyr, men du trenger så lite at den varer lenge.

Jeg er også en sucker for peanøttsmør, og er derfor veldig glad for at jeg kom over denne boksen. Dette er pulverisert peanøttpulver, og alt du behøver å gjøre er å ha i vann slik at du får rett tykkelse på det. Mye færre kalorier enn i vanlig peanøttsmør, og smaker like godt 🙂

I tillegg er jeg fan av eplepai-krydder og gresskarpai-krydder 😀   

 

Er det et merke jeg digger så er det Walden Farms. De har alt fra kalorifrie dressinger, sauser, siruper og ikke minst sjokoladedip!  Barbeque-sausen smaker også godt, og av dressingene synes jeg av ranch er den beste. Den funker også fint som dip til grønnsaker. 

Nå er det ikke bare kunstig søtning jeg bruker når jeg har lyst på sjokolade, men jeg er også en storforbruker av raw kakaopulver. Blander det i kesam, cottage cheese eller i eggefluff. Jeg bruker denne typen, og synes den er kjempegod. Har jeg skikkelig sjokoladesug en dag blander jeg også inn litt av disse.

 

     Jeg liker å bake, men bruker aldri hvetemel. Jeg går heller for kokosmelmandelmel eller peanøttmel som jeg kjøper på Iherb. Jeg bruker også havremel, som du får kjøpt på de fleste matvarebutikker. Du kan også bestille te fra yogi og pukka her, da utvalget er mye større enn vi har i helsekostbutikkene her til lands.

Husk at om du bruker koden SIV084 første gang du bestiller får du 5 dollar i rabatt 🙂 Shop til you drop!

27 kommentarer
    1. Fantastisk! Klikket innom bloggen for å få inspo til å komme meg på gynmet first thing i morgen, og legge inn forespørsel om du kunne lage innlegg om akkurat dette :):):) Dobbelhurra!!!

    2. Takk for fin iherb oversikt! Min første ordre er akkurat sendt. Gleder meg til pakken kommer! Angrer nesten på at jeg ikke tok den kjappe leveringsmåten :p
      Må også si at jeg synes du har en kjempefin og inspirerende blogg! Har lest den i et par måneder nå og må innom hver dag 🙂

    3. Tusen takk for ett supert innlegg, og første pakke er bestilt med div. stevia dråper og den sjokoladesausn:) neste gang blir det kakaopulver og nibs tenke æ.
      Super blogg, som æ må innom vær dag:)

    4. Supert Nora! 😀
      Allerde sendt ei bestilling. Sykt greit for meg som ikke tåle hvete og kunne bestille mandelmel og kokosmel myyye billigere enn i Norge. Baking gogo!

    5. Hellu=)
      Hva synes du om peanuttsmøret til Walden farms? Helt merkelig at de kan lage det, uten kalorier??

    6. Et lite tips: Pukka er billigere om man bestiller rett fra dem, da koster en boks te rundt 25 kr, nå som kursen er lav. Bestiller man mange samtidig, så blir det ikke så dyrt. ca 6 GBP i frakt 🙂

    7. tk: Jeg ville heller gått for pb2, som jeg har linket til. Det er riktignok ikke kalorifritt, men har mye mindre kalorier enn vanlig peanøttsmør og smaker 1000 ganger bedre enn walden farms sitt 🙂

    8. Fikk to store pakker hjem fra iHerb i dag, og helt ærlig har jeg aldri spist en mer velsmakende kveldsmat i hele mitt liv – takket være walden farms dressninger! TIl å være på diett synes jeg ikke det er så værst 😀

    9. Takk for et bra innlegg!! 🙂 jeg fikk faktisk min første bestilling i dag fra iherb 🙂 den kom på bare noen dager ja!! Jeg bestilte 3 forskjellige stevia dråper.. Bruker du det i cottage cheese eller kesam eller noe? Lurer på de er best å brukes til 😉 har ikke smakt enda! Fikk også walden farms sjokoladedip og karamelldip.. Smakt karamell? Veldig spent på de!! Hva bruker du dem til forresten? Trenger litt tips jeg 🙂 Jeg skjønner ikke hvordan de kan være uten kalorier!!! Hva er det lagd av?! Haha 😉 veldig fin blogg du har forresten!! :))

    10. hei!
      Jeg fikk pakke fra iherb i helgen.. men ble dødsskuffa over Stevia….. 🙁
      Både vanilla creme og english toffee hadde jo en syyyyyk ettersmak???
      Og cacao nibs…………….. OMG! Tenkte lenge før jeg klarte å beskrive den kjente smaken… det var ikke sjokolade, men fluorbelegget man fikk på med tannlegen når man var liten..
      cacao powder var kjempe godt!
      Nå lurer jeg på hvis du sier at du liker dette her…. hva blander du det med for å få bort den ekle ettersmaken??

    11. hei 🙂 har nettopp bestilt endel produkter nettopp, men hvorfor bruker du stevia pulver i stedet for dråper i bakst? kan man bruke dråper å få samme resultat?

    12. Har i dag lagt inn min første bestilling x2 hos iHerb. Burde fått dei som sponsor du 😉
      Laga forresten berrydream-isen i dag. Blei rimelig god. Varma blåbær som eg hadde på toppen.. Mmmm 😀 Knall laurdagskos.

    13. Lurte på en liten ting. Etter du har bestilt det du skal ha så står det shipping “metoder”, beløpet som står der, er det et ekstra beløp eller er det hele beløpet sammenlagt?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg