Dagsmeny

Heihei 🙂 Min første dag med periodisk faste har gått superdupert! Ikke noe problem å vente lenge med dagens første måltid når man sover til klokka 12, hehe! Hvis dere vil lese mer om periodisk faste kan dere se en kortversjon hos Fitnessbloggen her, eller mer utfyllende på Leangains siden her. Kort og godt går det ut på at man spiser alle sine måltid innen et gitt antall timer i døgnet, og faster de resterende timene. Forskning har vist mange positive effekter ved dette spisemønsteret, likevel har jeg vært veldig skeptisk til det. Så nå bli det ei hel uke hvor jeg inntar dagens første måltid ca. 12 og det siste rundt 8. Med andre ord har jeg et spisevindu på 8 timer, og faster de resterende 16. Jeg spiser ikke mer enn før, jeg spiser bare all maten min på 3 daglig måltid istedet for 6. Var litt rart å ikke spise havregrøt til frokost, men å spise svin som første måltid gikk veldig greit det og! Tok selvfølgelig bilde av dagens måltider  😉


Dagens første måltid: Svin tikka med stekte epler og brokkoli. Veldig god kombo!


Etter treningsmåltid: Salat med svinekjøtt, banan, grove knekkebrød og klementiner.


Kyllingburger på Graffi – YUM 😀 

Jeg fikk inn ei god økt idag, før jeg dro på Graffi for å feire verdens beste jente. Graffi er så digg! 🙂 Uansett, begynner allerede å merke at det er tungt i enkelte øvelser – og det er jo bra! Militærpressen kjennes, og jeg får fortsatt ikke til 12 reps på alle 5 settene med dips. Når jeg endelig får det til skal jeg begynne å legge på vekter, og satser på å få det til før 2012 😉 Slik så dagens økt ut:

Knebøy,  5 x 3 46 kg

Militærpress, 5 x 3, 27 kg

Power clean, 5 x 3 36 kg

Dips, 3 x 12, 2 x 10

Hva har du trent i dag? 

11 kommentarer
    1. Hey!
      Du jeg har blitt helt hekta på å google diverse IFBB Pro Bikini Competitors. De har jo sykt perfekte kropper! Mitt kroppsideal er vel noe sånt. Men jeg forstår ikke. Det er ikke fitness jenter, right? Det er derfor meningen at de skal ha mindre muskler og være mindre deffa? Finnes noe sånt i norge? Om jeg en dag skulle stilt, så synes jeg nesten det høres morsommere ut enn bodyfitness (litt redd for å miste mensen og alt det negative superlav fett% fører med seg..).

    2. PF virker skikkelig interessant ! Kanskje jeg skal lese litt mer om det..
      I dag trente jeg 30 min. spinning og ca. en time styrke. Er glad jeg fremdeles klarer et par reps på 60 kg fremdeles, haha. 🙂

    3. Det høres veldig spennende ut å prøve, men tror nok det må utsettes til eksamensperioden er over, i såfall 🙂 Jeg bruker å være veldig sulten på morgenen, så spørs om det er ideelt for meg da 🙂 Tror virkelig ikke jeg kan holde ut til sånn 12/13 uten mat når jeg starter på skolen i åttetiden.

    4. Jeg har akkurat tilbakelagt én uke med PF nå, og trives veldig godt! Er redd jeg spiser litt for lite til det siste måltidet (er midt i den mest hektiske eksamensperioden, så det blir noe sporadisk hvor middagsmåltidet havner), så jeg går og er greit sulten på morgenkvisten, men det er ikke noe kaffe/vann/te ikke demper! Dessuten er det jo en genial måte for meg å begrense kaloriinntaket på.
      Apropos dét – jeg lurte på om du hadde noen tips. Jeg har spist rundtom 12-1500kcal hver dag i 2,5 uker nå. Trener forholdsvis mye (alt fra 3-6 dager i uka), hvor 2-3 økter er hard styrke, og de resterende er intervaller ála Silje Marielas protokoller. Er 169 og veier 74kg. Veide meg i dag, og har ikke gått ned ett gram på disse ukene! Er ikke det rart, mtp at jeg har lugget såpass i underskudd?
      Spiser etter en fordeling på 50% protein, 30% fett og 20% karbs. Kun ren mat. Blir en del Skyr (opptil 4 om dagen enkelte ganger) nå i eksamensperioden, men det er kun pga. tidsklemma.
      Har du noen råd?:)

    5. Jeg har hatt litt lyst til å prøve det der ut, for jeg er nesten aldri sulten om morgenen, men spiser likevel. Da blir jeg bare fortere sulten før lunsj, noe som irriterer meg for jeg klarer ikke å fokusere før jeg får mat xD

    6. Jeg har holdt på med periodisk faste fra juli i år. Og er veldig tilfreds med det:) Mitt første måltid starter kl. 12.00 hver dag og siste måltid senest 20.30.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg